Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

J alkuinen 8kirjaiminen pojan nimi ?

23.04.2008 |

niin loysin lisaa 8-kirjaimisia, tuntuvat vain liian eksoottisilta teidan sakin jatkoksi.

Hindunimia: Jitendra, Jinendra, Jitender, Janardan

Jamarius, Jamarion, Jamarcus, Jantamir

7-kirjaimisia: Jassiem, Javonte, Jamonte, Jimenes

9-kirjaiminen: Jametrius

iskeeko naista mikaan?

Et tykannyt Jaakopista, entas muodosta Jacobus suomennos Jaakopus? Se olisi saman tyylinen kuin noi muutkin sisarukset?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
13.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ehkä pitämistäsi Jimi/Jimmie/Jimmy tai Jamie nimistä voisi kehitellä kaksiosaisen nimen?

Omat ehdotukseni olisivat :

Joosua (raamattu-teema..)

Jan (isän mukaan)

Jesperi (muuten vaan kiva ja melkein 8 kirjainta)

Vierailija
2/23 |
29.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

8-kirjaimen sääntö ei tosiaankaan ole pakollinen =) Ja 4D ultrassa selvisi että tulokas ON poika joten nimivalinta on vaikea, tytöllehän oli jo nimi valmiina. Tällaisia olen itse kirjoittanut vaan muistiin...

Jooa

Jaspar

Joey

Jimi

Jimmy

Joosua

Juska

Jamiel

Joshua

mies ei pidä Jasperista, Justus olisi hänen mieleen eniten. Jooa olisi ihana ja kiva juuri yhdistelmänä jonkun kanssa, mutta meidän Isi ja muut lapset sanovat Joonatania Joonaksi joten Joona ja Jooa on liian lähellä toisiaan, harmi ! Nooa toisena nimenä olisi silti kiva.

Joten miettisittekö 2-osaisin nimiä ? Jooa-Julius olisi ihanan kuulinen mutta tosiaan Joonatan jota sanotaan Joonaksi, ja Julianna jota sanotaan Juuliksi ovat liian lähellä. Jimi / Jimmy nimi olisi ihana saada käyttöö eikä olisi liian lähellä.

Noista englannin nimistä Jeremy ja Jonathan, sieltä ne varmaan mun omaan mieleen tuleekin, olen siis asunut Englannissa ja tiedän että ne on siellä todella yleisiä nimiä, sepä se että Suomessa ne olisi HIEMAN erikoisempia mutta ei taas liiankaan :) Eli en kaipaa mitään eritkois harvinaisuutta ja tosiaan suomekieleen sopivaa, koska en kestä jos nimi lausutaan aina huonosti, mutta myös ehkä hieman erikoinen... en osaa selittää, englantilaisvivahteisen ovat siis mun mieleeni paljon. Toisina niminä ovat mielessä Casper, Alexander, Nooa, Luca, Kaspian (tai Caspian). Meidän pojat on toisilta nimiltään Kristian (tylsästi vaan K:lla mutta on isänsä toinen nimi) ja Vili Benjamin (Vili serkun nimi joka kuoli, Benjamin on isänsä syntymäpvänä vietää nimipäiväänsä) tyttöjen toiset nimet on Isabella ja Ida (isomummoni... äitini niin halusi tätä nimeä) ja Matilda (minulla oli pienenä ystävä jonka nimi oli Matilda ja hän oli niin suloinen pikkutyttö...), Isabella on nimenä taas ollut mieleinen aina.

tuusis jolla on ISO paniikki nimen suhteen, meillä nimet on päätetty aina raskauden aikana viimestään vkolla 25... Vauvasta tulee minulle paljon konkreettisempi kun tiedän sukupuolen ja nimi on päätetty, olen ihan hölmö, tiedän :))

Johannes olisi tosiaan Iskän mieleen kovinkin, mutta en vaan pidä siitä nimestä yhtään joten en voi sitä edes harkita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
29.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaspar ja Jamiel

- voisivat olla kivoja teidän sisarussarjaan, kun loppuvat konsonanttiin, niin kuin veljet Joonatan ja Jeremias.

Tai sitten just ehdottamasi yhdysnimi,

esim.

Jooa-Jamiel

Jimi-Jaspar

Jerry-Jamiel

Jaani-Jaspar

Jaro-Jamiel

tai miten olisi Jiri-Jamiel

Sitten tuli vielä mieleen nimi Jones, tiedän yhden Joonaksen, jota kutsutaan nimellä Jones. Se on kans aika hauska ja sopiva suomalaiseenkin suuhun.

Esim. Jimi-Jones, Jooa-Jones, Jiri-Jones.

Miehesikin voisi tykästyä kun kerta tykkää Johanneksesta, tuohan vähän kuin lyhennös siitä??!!

Vierailija
4/23 |
29.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

etta Jones hyvaksyttaisiin etunimena? Jiri-Jasper olis kiva.

Katso toista ketjua taalla, siina kysyttiin J-yhdysnimi-etunimia.

Vierailija
5/23 |
29.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaanis

Jesaja

Jaakob/ Jakob/ Jacob

Joakim/ Joachim

Justus

Noista miettimistäsi nmistä Joey ja Joshua saattavat olla vähän vaikeita suomalaisille...

Vierailija
6/23 |
29.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä kuulostaisi Justus taikka Julius, hieman harvinaisemmat, mutta ymmärrettävissä Suomessa?

Myös Jamie on ihana! Joosua ja Joshua ovat myös kivoja.

esim. Jiri-Justus

Jan-Jamie

Oliko liian tekemällä tehtyjä?

Toivottavasti löydätte hyvän nimen!

p.s. Jooa ja Joona on tosiaan vähän liian samanlaiset!

p.p.s Onnea viidennestä lapsesta, samasta lapsiluvusta haaveilen minäkin!

Vierailija
7/23 |
29.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisitte mukaan kaksi mieleistä nimeä, kirjaimia on sopiva määrä ja ainakin minusta varsinkin Jimi-Jooa voisi yhdysnimenä toimia.

Vierailija
8/23 |
29.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomalaiseen suuhun tutun oloinen Joakim? Tästä on muuten muodon Jooakim saanut kaksi miestä.

Jones-nimen hyväksymistä joku pohti. Kyllä sen on saanut jo 19 miestä (ja 1 nainen) ja näistä viisi 2000-luvulla, joten läpi mennee.

Vierailija
9/23 |
30.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään todella samoilla aaltopituuksilla mennään...;) (shhhhhhhh....)

Vierailija
10/23 |
31.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat useat, Joakim on kiva, muttei mielestäni ihana joten en sitä usko laittavani, Julius ON ihana ja esim Jooa-Julius haluaisin mutta liian lähellä tosiaan meidän "Joonaa" ja "Julia".. Jasper menisi ehkä miehellä läpi toisena, joten omaan mieleen

Jimmy-Jasper (tai Jimi) olisi ihana

Jimi-Jesper myös

entäs

Jimi-Justus ?

Jimi-Jason taitaa olla hölmö, onko?

Jimi-Justus (yhdistyisi kaksi vahvinta nimeä! tai Justus-Jimmy)

Jimmy-Joshua

elikkä vahvoilla olisi juuri JIMI / JIMMY tai JUSTUS, muina Jasper, Jooa, Joshua / Joosua...

tuusis pitäisi valmistautua eskarin päättäjäisiin ja vauvan nimi vain pyörii mielessä...

Vierailija
11/23 |
02.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jimi-Jasper olisi aika vekkuli ja hauska!

Jimi-Jesper on minun makuuni hieman liian tehty (en tiedä miks tulee sellainen olo)

Jimi-Justus Tää on jotenkin reipas ja miehekäs nimi.

Jimi-Jason (Jason on aika vahva nimi, siksi vaikea tehdä yhdysnimeä)

Entäs Juuso-Jasper

Jere-Justus

Jiri-Justus

Vierailija
12/23 |
03.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä olisi jotain harvinaisia J-nimiä, jos löytyisi jokin teitä miellyttävä:

Jaajo

Jaakop

Jaapo

Jaarli

Jahvet

Jaki

Jakim

Jale

Jame

Janel

Janiel

Janik

Janke

Janko

Janos

Janrik

Jante

Janus

Japo

Jare

Jarek

Jarli

Jaroslav

Jarto

Jasa

Jase

Jasi

Jaso

Jaspar

Jasse

Jaya

Jedi

Jeeli

Jeemi

Jegori

Jehki

Jehri

Jemi

Jeppe

Jeremiah

Jeriko

Jerkka

Jerkko

Jerko

Jermi

Jermo

Jesaja

Jethro

Jigor

Jimmi

Jirik

Jiro

Joa

Jofiel

Johani

Jokko

Jomi

Jona

Jonnu

Jonte

Jonttu

Joosa

Joosu

Joppe

Jopi

Jore

Jorke

Jorki

Jormo

Josa

Josias

Josse

Jossi

Josu

Jouhki

Jouka

Joulu

Jouna

Joune

Joutsi

Juhi

Juji

Juko

Juksu

Junias

Junne

Junni

Junno

Junnu

Jupiter

Jure

Jurek

Jurka

Jurkka

Juska

Jusse

Jussu

Jusu

Juuri

Juusa

Jöri

Entäs voisiko nimi olla vaikka tyyliä: Jiri-Erik (siis tarviiko myös toisen nimen alkaa J-kirjaimella?)

Vierailija
13/23 |
27.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin vielä pohtimaan noita pitkiä J-nimiä pojalle ja 8-kirjaimisista tuli mieleen vain Jeferson (3m). Entäpä 7-kirjaimiset, kävisikö näistä mikään:

Jameson 3m

Jasimir 2m (> entäpä uniikit Jasimiro / Janimiro)

Joannes 19m / 1n

Joukamo 8m

Juanito 3m

Jupiter 34m

Juulius 4m

Pitämästäsi Jamie-alkuisista keksin vain 6-kirj. Jamiel (20m/1n) ja Jamien (1m). Miten olisi tästä uniikki versio:

Jamieli (vrt. vaikkapa Samuel > Samueli).

Sekä uniikit Jamie-alkuiset yhdysnimet:

Jamielo (jami+elo tai yhdistelmä nimistä jami + mielo)

Jamieeli

Jamierik

Vierailija
14/23 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin joku JAmieson. Sitapaitsi olisin olettanut Joonatania niin tavalliseksi nimeksi ettei Johannes ole sen kummempi. Selasin Vanhaa Testamenttia mista noi Joonatan ja Jeremiaskin on ja loysin vaan aika outoja 8-kirjaimisia, lyhyemmissa nimissa olis ollut aika kivoja esim Jefonne. Naista suurin osa on aikakirjoista.

Jaaresja

Jediael

Jahasiel

Jekameam

Jesarela

Johannan

Vierailija
15/23 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on juuri sellaisia ei mun mieleen nimiä, siis suomalaisen suomalaisia, ja en tiennytkään että Jeremias ja Joonatan on jossain raamatussa mutta olisin halunnut heistä Jeremyn ja Jonathanin mutta mies ei suostunut ;) Jos tämä on tyttö hänestä tulee Jadeline (ehkä Emily Alexandra), itse siis nuo perussuomalaiset ei ole kivoja vähän mun mieleen liian juntti nimiä ja kun sukunimi ei ole nieminen eikä tavallinen (ei erikoisenkaan mutta ruotsalais-saksalainen sukunimi) niin etunimi sopii olla muukin kuin perussuomalainen.

Jasper on erittäin kiva pojan nimi, vaikka ei ole erikoinen eikä harvinainen, mutta haluaisin itse tosiaan vähän harvinaisemman, kuin tosiaan nuo muut :)

Iskä on Janne ja ehdotti tätä ketjua lukiessaan Jannetus tai Janneson... luulee olevansa vitsikäs !

tuusis (ja huomenna eka ultra vasta ja nimet vaan pyörii mielessä)

Vierailija
16/23 |
06.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin tosiaan luullut edellisten lasten nimien perusteella etta halusit raamatullisia nimia. Jeremias oli profeetta ja Joonatan oli Israelin ekan kauninkaan Saulin poika, kuningad Daavidin paras kaveri.

Tykkaamasi nimet Jeremy ja Jonathan on taalla Englannissa tosi yleisia noin nelikymppisilla miehilla. Samaan sarjaan sopii (naa on myos kaikki Raamatusta)

Jason

Joshua (edelleenkin suosittu)

Jared

Musta tuntuu etta on tosi vaikeaa enaa loytaa 8-kirjaimista mika ei olis tosi vaannetty nimi. Voistko siis harkita lyhyempaa?

Vierailija
17/23 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkuraskaudessahan tässä ollaan ja nimeä jo kuumeisesti mietin... kaikki 4 lasta on J alkuisia ja 8 kirjainta, sattumalla onkin tullut sama määrä, nimet ei ihan tavallisia, eli mikään Jooseppi tai Johannes ei tähän sovi.

tytölle olisi valmiina nimi Jade**** mutta JOS pojallekkin löytyisi vielä kiva 8 kirjaiminen, jos ei niin se ei ole pakollista vielä :)

tuusis + 4 lasta ja viides matkalla

Vierailija
18/23 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://vcust127.louhi.net/nimet/query.php

Ja nimien kantajien määrät ja samalla sukupuolen näkee täältä:

https://192.49.222.187/Nimipalvelu/default.asp?L=1

19/23 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joonatan

Jeremias

Jaakkima

Saiko olla ulkomaalainen nimi?

Jeremiel (1 kaima vm 2008!)

Jaroslav

Jeronimo

Justinas

(näillä kaikilla siis kaimoja jo Suomen vrk:ssa)

Vierailija
20/23 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhannus 4m

Jerobeam 3m

Julianus 7m

Josefus on yhden pojan nimi, menisiköhän Joosefus läpi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi neljä