TP:T JOULUVIIKOLLA!!
en taida olla pinoa vielä??
Meidän pieni nukkuu autuaasti kantokassissa sängyn päällä,oli vihdoinkin eka vaunukävely,ihanaa oli vaikka kauhea vaiva pukea lyhuen ajan takia vauva ja esikoistakin.
Eilen illalla oli unet hukassa vauvalta,oli hereillä koko syöttövälin ja kun syötin sitten,nukahti syliin mutta pinnasängyssä taas heräsi ja aikaa meni ennenkuin viimein nukahti.Mahaa myös vääntää ja syytän mun antibioottia.Eilen olin imettämättä mutta ei vaikutusta,luulen kyllä ettei se heti vaikuta kun on imettämättä.Torstaihin asti lääkekuuria,toivottavasti sitten helpottaa.
Vauva kakkaa tosi usein ja vääntelehtii välillä,ei siis huuda kauheasti mahavaivoja mutta uniin vaikuttaa.
Mutta yleensä,kuten nytkin vauva nukkuu rauhallisesti.
meilläkin hymyilty=) ihanaa!!!On se niin suloinen!!!
äitiliini ja vaavi 3 viikkoa
Kommentit (3)
Tulin koneelle vaikka poju pian herää varmaan!
Tytön kans leivottiin pipareita tänään ja autoin miestä joulusiivouksessa vähän ja sain mahani yhdestä kohtaa kipeäksi=(.Ei sektiohaavasta kuitenkaan...
Kasvusta kyseltiin,vauvan eka neuvola on vasta ensi viikolla 1kk iässä.Viimeksi punnittu 17 päivän iässä kun oltiin sairaalassa ja painoa oli 4490g(syntymäpaino 4kg) joten hyvin kasvaa.
Pituuden ja uuden painon saa tosiaan ensi viikolla,tasan viikon päästä.
Mutta posket kyllä pullistuu joka päivä ja ruoka maistuu että taidetaan hyvät painolukemat neuvolassa saada.
Vauva on punnittu kotona 1 viikon iässä(tasan 4kg eli syntymäpaino) ja 2 viikon iässä(4310g) ja tosiaan 2vkoa ja3pv ikää ja painoa jo 4490g.
Huomenna loppuu mun antibiootit,mätää tulee vieläkin haavasta=(,ei paljoa mutta uskomatonta että viikon ja kaksi päivää jo tullut eikä kokonaan lopu vieläkään.
No,ehkä se tästä.
hyvää joulunodotusta ja tulkaahan koneelle käväseen jossain välissä kuulumisia kertomaan!
äitiliini ja pulskaposkipoju 3vkoa 2pv
Jouvalmistelut alkavat olla tehtynä.
On siivottu, lahjat ostettu, leivottu piparit... vielä huomenna täytyy hoita ruokajutut, vaikka onneksi ollaan kaikkina päivinä menossa isovanhemmille syömään joten omia jouluruokia ei sentään hankita.
Eilen oli neuvola, neiti tasan 4 viikkoa ja hyvin oli kasvanut 4200g/56,5cm (synt. 3680g/53cm). Tänään oli oieastaan ensimmäinen päivä kun neiti oli hereillä useamman tunnin, tähän asti vain max pari tuntia päivässä. No nyt kello jo 23... eikä pikku neitiä väsytä ollenkaan, no saapahan vanhemmat kerrankin katsella telkkaria vähän myöhempään. Menen yleensä itse nukkumaan samalla kun vauva eli n. ysin aikaan, että jaksaa aamulla herätä kun esikoinen pomppaa sängystä puol kasilta.
joeela ja pikku neiti 4 vkoa 1päivä
Meillä oli sitten ristiäiset lauantaina ja onneksi ovat ohi. Kaikki meno ihan hyvin, mutta kyllä tuo sukulaisten kestiminen vie aina voimia! Kun itse tilaisuus oli ohi, alkoi nimen spekulointi ja se mistä nimet ovat ja onko suvusta.
Mä odotan jo kovasti joulua ja tietty joulupukkia =)
Meilläkin on ollu mahavaivoja, luulen et johtuu ku ollaan alotettu d-vitamiinit. Poika on muuten aika rauhallinen luonne ja sikeä uninen. Veikka saa huutaa ihan vieressä ja toinen ei reagoi mitenkaan. Hyvä vain että ei hätkähdä pienistä =).
Me ollaan jo nukuttu kunnon unia ulkona ja kieltämättä uni maistuu paremmalta siellä kun sisällä.
Onkos TP:t kovasti jo kasvanut? Meillä syntymäpaino oli 4025g, sairaalasta lähtiessä 3800g ja 3vko:n ikäisenä oli painoa 4675g ja pituutta oli tullut 51cm--->55,5cm. Iahn hyvin siis kasvaa ja maitoa tulee suihkuamalla.
Mutta nyt odottelemaankun kummitytön pitäisi tulla käymään =)