Tutkimus: Kaloripitoinen ruoka lisää poikavauvan todennäköisyyttä!
Nyt kaikki poikavauvaa haluavat rasvaisia ruokia ja suklaata ahmimaan!
Kommentit (18)
Esikoisen (tyttö) aikoihin nimittäin söin vielä aika terveellisesti, mutta sen jälkeen on tullut tapa syödä iltapalaksi hampurilaiskastike/majoneesi leipiä ja monta. Seuraavat lapset ovatkin sitten olleet poikia, vaikka suurin piirtein yhtä hoikka olen edelleen, kuin ennen esikoista.
Tuo toinen ketju ei kyllä pitänyt paikkaansa!
Minä kyllä olen aikamoinen herkkusuu, enkä kontrolloi syömisiäni paitsi kerran vuodessa tiputan painoa pari kiloa, jotta pysyn mitoissa.
mä syön kevyesti ja mulla on useampi tyttö.
Luin myös tutkimuksen. Tunnen myös muita tyttöjen äitejä jotka ovat hoikkia ja sitten niitä joilla on poikia enemmän kuin kaksi ja ovat pullukoita. Minun tuttava piirissä siis näin.
Ja tietysti niitä äitejä joilla on molempia sukupuolia...
No monet asiathan siihen vaikuttaa.:)
" Tuoreen tutkimuksen mukaan naisen ruokavaliolla on pientä vaikutusta hänen ensimmäisen lapsensa sukupuoleen.
Jos naisella on tapana syödä kevyesti lapsen siittämisen aikoihin, hän saa todennäköisemmin tytön kuin pojan. Raskaita aterioita syömällä puolestaan voi parantaa poikalapsen siittämisen todennäköisyyttä.
Tutkimus tehtiin Exeterin yliopistossa Britanniassa. Sitä varten haastateltiin 740:tä naista, jotka odottivat ensimmäistä lastaan eivätkä tienneet lapsen sukupuolta. Naisia pyydettiin kuvailemaan ruokavaliotaan ennen ja jälkeen raskauden alun, ja heidät jaettiin kolmeen ryhmään sen mukaan, paljonko kaloreita he saivat päivässä.
Pojan sai 56 prosenttia raskaimmin syöneiden ryhmästä ja 45 prosenttia kevyimmin syöneiden ryhmästä.
Tutkimusta johtanut tutkija Fiona Mathews toteaa tulosten selittävän ehkä osaltaan sitä, että länsimaissa syntyy nykyään vähemmän poikia kuin ennen - kevyet ateriat kun ovat rikkaissa maissa erityisesti nuorten naisten suosiossa."
Joten ei se ehkä ole vaan kalorimäärä vaan rasvan laatu etc. Suklaahan on kasvisruokaa... :-)
Olen varmaan koko elämän syönyt todella niukasti ja vähäkalorisesti. Ja minulla on 2 tyttöä!
Meillä on 3 poikaa ja olen kyllä todellinen herkkusuu.
(Ei vaan, kyllä musta on tosi kiva saada poika, vaikka olisinkin toivonut vähän enemmän sitä tyttöä...)
yksittäisen ihmisen kohdalla voi olla puppua. Mutta kun otetaan tuhansia ihmisiä, tulee suuntaa.
Runsaammin B- ja C- vitamiineja ja kalsiumia saaneet äidit saivat enemmän poikia. Ravinnon kalorimäärä vaikutti myös, enemmän kaloreita saaneet synnyttivät poikia.
Olen myös kuullut tutkimuksista, joiden mukaan makeaa paljon syöville tulee tyttöjä, makeaa vain vähän syöville poikia. Itse en syö makeaa ollenkaan, vitamiineja syön runsaasti ja kaloreita saan hieman keskivertoa enemmän (mutta ravinto on terveellistä) ---> kolme poikaa on!
Vierailija:
Olen myös kuullut tutkimuksista, joiden mukaan makeaa paljon syöville tulee tyttöjä, makeaa vain vähän syöville poikia. Itse en syö makeaa ollenkaan, vitamiineja syön runsaasti ja kaloreita saan hieman keskivertoa enemmän (mutta ravinto on terveellistä) ---> kolme poikaa on!
Meillä on 3 tyttöä ja 1 poika.
Olen kasvissyöjä, mutta syön valtavasti makeitaherkkuja esim suklaata.
Olen myös ollut aina oikea herkkuperse ja silti esikoiseni on tyttö. Kun elin kurissa ja nuhteessa ja tiputin painoa 10kg, sattui pikkuinen vahinko, joka sattuikin olemaan poika. Että näin meillä...
Eikös se vauvan sukupuoli ole enemmän isästä kiinni vai eikö ne tyttösiittiöt huoli lihavaa munasolua? Huvittavia tällaiset humpuukitutkimukset. :D
mies kun määrää siittiön laadun, niin miksi ei niitä miehiä sitten tutkita? Miten se mies syö ja minkämerkkisiä siittiöitä tuottaa.
Jos syöt paljon nopeita hiilihydraatteja, emättimen ph on korkeampi ja vain sitkeät tyttösiittiöt selviävät ---> karkinsyöjille syntyy tyttöjä. Totta tai ei .... ei ainakaan joka tapauksessa. Ystäväpiirissäni tosin hiivatulehduksista kärsivät karkinsyöjä-äidit ovat saaneet aina tyttöjä.
Ihan kuin sen voisi jollain ruokavaliolla määrätä tuleeko tyttöjä vai poikia. Mutta kas kummaa kun luin tuon pätkän tutkimuksesta, jonka joku oli tähän liittänyt, huomasin tukevani myös tuota tilastoa. :O
Eli humpuukia tai ei, meillä pysytään tilastoissa. ;) Esikoinen siis poika ja silloin en paljoa ollut kiinnittänyt huomiota syömisiin (varsinainen herkkuperse kun olen). Esikoisen jälkeen laihdutin ja aloin syömään kevyesti ja terveellisesti: toinen lapsi on tyttö.
Nyt taas paino jämähtänyt ja herkkuja menisi vaikka ja kuinka. Kolmatta ei vielä yritetä, mutta ehkäpä kroppani sitä poikaa odottaa kun ei suostu kuriin ja järjestykseen. ;)
yhden yksilön kohdalta: jos syöt kaloripitoista safkaa ja synnytät vaikkapa 1000 lasta niin tödennäköisesti saat enemmän poikia kuin tyttöjä!
Kukaan ei noin paljon kakaroita väsää joten yksittäisen ihmisen kohdalta ei oikein voi muuta sanoa kuin että saat jomman kumman sukupuolen. Dahhhhh!
Mua ihmetettää nää kommentit " ääk, mulla on kaks tyttöö ja mässäilen hirveesti, mä oo varmaan joku harvinainen poikkeus" tai " ei voi olla totta, anoppi on todella laiha ja hällä on vaan poikia" Argghhh
Eli voi olla, että joku muu tekijä vaikuttaa sekä ruokavalioon että poikien tuloon.
Itselleni tuli mieleen se, että poikia tulee tutkimusten mukaan useammin, jos seksiä harrastetaan usein. Voisiko olla niin että keskimäärin ruuasta estoitta nauttiva nainen voisi olla myös seksistä estoitta nauttiva nainen, joka siksi saa todennäköisemmin poikia?
Esiin on tullut tilastollinen yhteys ruokavalion ja vauvan sukupuolen välillä, mutta se ei tietenkään vaikuta suoraan yksilötasolla. Ja onko kyse yksinomaan kaloripitoisuudesta vai jostain muusta tekijästä ravinnossa jää hämärään.