Mitä voisi antaa lahjaksi juuri synnyttäneelle äidille?
Haluaisin antaa lahjan äidille, joka on juuri synnyttänyt.Vauvalle ja isoveljelle on jo paketit. Itse en enää muista, mitä olisin toivonut tuossa tilanteessa.. Niinpä kysyn nyt täältä, oisko kellään hyviä vinkkejä ja lahjaideoita???
Kommentit (15)
Itse taistelen imetyksen jäykistämän niskan kanssa. niskahieronta tekisi poikaa! Eli joko lahjakortti hierojalle tai sinun antamana niskahieronta. Myös kipukoukku on oivallinen niskan vetreyttäjä ja sillä saa lyhyessä ajassa apua lihaskipuihin. Ja voi itse toteuttaa " hoitoa" .
Tai sitä suklaata tai muuta karkkia " mielenpiristykseksi" .
Muistan että itse en niinkään kaivannut mitään konkreettista lahjaa, enemmän otti päähän kun kaikki kantoi karkkia ja suklaata sairaalaan, sai sitten kantaa kassikaupalla kotiin sieltä, kun ei minulle ainakaan silloin herkut maistuneet, paljon enemmän tuli popsittua iltapalahuoneen tarjoamia hedelmiä.
Kaikkein parhaimman " lahjan" sain mieheni siskolta. Hän tuli sairaalasta kotiutumispäivänä meille ja kysyi että saisiko hän hiukan siivota ja auttaa. Kahden koiran jäljiltä oli ehtinyt tulla aikamoiset villakoirat sairaalassa olon aikana. Eli käly tosiaan imuroi, pyyhki pölyjä, kävi kaupassa hakemassa ruokaa ja oli muutenkin apuna muutaman tunnin ajan. Palvelu oli loistavaa joten sain itse rauhassa purkaa sairaalakasseja, lukea sähköpostit ja normipostin yms.
Tietenkään tuollaista lahjaa ei kovin vieraalle voi antaa, hiukan vieraammallehan voi tosin leipoa vaikka kasan pullia, onpahan sitten mitä tarjota vauvaa ihastelemaan tuleville vieraille.
hannnah
tuollainen itse tehty lahjakortti on kyllä kiva,riippuu antajasta ja saajasta minkä tyyppisiä ovat.
mä en olis halunnut että joku tulee tänne auttelemaan,olen sen tyyppinen =)
itse tykkäsin ihan tavallisita asioista.sain siskoltani hienomman suklaarasian,missä oli käsintehtyjä suklaita.
sitten joku ihanalta tuoksuva kosteusvoide tai suihkugeeli..tuollaisia minä olen vienyt.
Synnytyksen jälkeen suurella osalla äideistä oma keho on nuutunut ja hygienia voi olla vähän niin ja näin. ;-D Siksi suosittelen jotain hemmottelevia kauneustuotteita, sen mukaan mitä tuore äiti yleensä käyttää.
Serkulleni ostin viilentävää jalkavoidetta (omat nilkkani turposivat section jälkeen muodottomiksi, hänelläkin leikkaus...), myös tuoksuva suihkugeeli tai kasvovoide voisi olla kiva. Jotain arjen kaunistautumista nopeuttavaa.
Tuore äiti varmasti myös ilahtuu jos ilmoitat hoitavasi tarjoilut jos olet tulossa käymään heille kotiin. Vie ruokaa tai leipomuksia joko heti syötäväksi tai muille tarjottavaksi.
Meillä lähes jokainen vieras toi ' omat pullat' , mikä oli sinänsä tosi ajattelevaista, mutta kun saatiin mm. kokonaisena suklaapiirakka, rahkapiirakka, voileipäkakku, täytekakku, pullia jne, niin eihän niitä kukaan ehtinyt syödä... Itse veisin esim. lasagnen, meillä ainakin syötiin ekoina viikkoina jotain tosi nopeatekoista tai valmisruokaa tai pelkkää leipää noiden herkkujen lisäksi.
meillä ainakin vastasyntynyt vauva sai ihan hirveitä vatsavaivoja suklaasta ja kahvista :o(
mitäs siinä olikaan... suklaata, karkkia, vauvalehti, bebanthenia, hmm.. vauvalle vaatetta, tuttipullo (jota en kyllä tarvi) sain nuo jo sairaalaan, ja olin kyllä iloinen.
kotiin olisin toivonut jotain syötävää, eli jos olet hyvä ruuan laittaja ja leipoja, niin sellaista?
hierontaan, kasvohoitoon tai jalkahoitoon.
Kaikkien tuoksuvien tuotteiden kanssa olisin hyvin varovainen, jo pelkästään äiti voi saada päänsärkyä liikaa tuoksuvista tuotteista (kuten minä)
Ruoka on kans hyvä idea, mutta siinäkin pitää ottaa huomioon koko perhe ja mahdolliset ruoka-aine allergiat.
Mitään eineksiä en lähtisi viemään vaan sitten pitää olla itsetehtyä, näin ainakin toivoisin omalle kohdalleni.
http://www.lahjakas.fi/product_catalog.php?c=139
Itse olen ostanut ystävälleni sellaisen " uusi vauva" -patsaan, tykkäsi kovasti.
Me mieheni kanssa kerätään niitä, ovat aivan ihania!
Lahjakortti hierontaa, kasvohoitoon jne. kanattaa miettiä pääsekö/haluaakoo äiti lähteä ihan heti. Eli tämäkin tapauskohtaisesti. Itse menisin ihan mielelläni, mutta esim. voisin kovitella että esim. siskoni kohdalla jäisi käyttämättä....
Samoin suklaa ja karkit... kaikki mikä aiheuttaa ummetusta/turvotusta ym. ei kiitos ainakin minulle, hedelmät sen sijaan olisivat tervetulleita : )
ompelin kaksinkertaisesta fleecestä rinnanlämmittimet ja flanellista pestäviä liivinsuojia. tuore äiti ilahtui!
mä toivoin osastolle jo paljon juomista (tuoremehua).. koko ajan oli jano!
Minä sain ihanan korin, joka oli täynnä erilaisia hedelmiä ja tuoremehuja! Aivan loistava lahja, jonka voi koota oman budjetin mukaiseksi!:)
Annoin aikanaan ystävälleni " lahjakortin" , jossa lupasin viedä hänet syömään hyvin hänen valitsemaansa ravintolaan hänelle sopivana ajankohtana. Kävimme sitten illallisella, kun vauva oli muutaman kuukauden ikäinen - meillä oli todella mukava ilta, äiti sai tuulettua hieman ja nauttia muiden laittamasta ja passamasta hyvästä ruoasta. Eikä kortti mene vanhaksi, koska voidaan käyttää missä ja milloin vain :). Kortin seurana taisin viedä ihan perinteisiä kukkia.
No mä sain ainaski suklaata maidonnousuun... :D
Menee kätevästi postinki vietävänä ja korvamerkittynä " lääkkeeksi" ei isäkään uskalla sitä napsia...