Haaveena synnytys,vielä tänä vuonna..
Juuripa saavuin neuvolasta,vika lääkäri ja uutiset aivan loistavia..Paikat tiukasti kiinni,ei pehmenny,ei lyhentyny.Vauvakin on kuulemma iso ja ilmeisesti ohjelmoitu jotenkin väärin sillä se ei ole pää alaspäin,ei pyllykään, vaan köllöttelee sivuttain,pää alhaalla vasemman jalan kohdilla ja takamus tissien alla oikealla.
Viikkoja kasassa 37+5 ja edelliset kaksi syntyivät 40+6(3745g) ja 41+5(4320g). Luultavasti tämä kaveri antaa odottaa itseään viikolle 59 tai sinnepäin ja painaakin keskiverto ekaluokkalaisen verran sillä ei nytkään mahdu liikkumaan juuri laisinkaan ja kun saa itsensä jotenkin liikkeelle niin tuntuu kuin ratkeaisin.Käynnistyksestä voin kuulemma vain haaveilla kun olen niin hyväkuntoisen oloinen ja lapsikin voi hyvin ja kokoarvio oli ilmeisesti ihan vieras käsitys tälle arvon rouva nla-lääkärille.
Mitäs hittoa tässä kohtaa pitäs enää tehdä?Odottaa juhannusta ja toivoa että ennen sitä ulos itse osaisi?
Jos tämä nyt yhtään lohduttaa, niin ensinnäkin mulle tokan lapsen odotusaikana sanottiin, että uudelleensynnyttäjillä vauva ehtii kääntyä vielä rv 40+ raivotarjontaan. Paikat on sen verran joustavat edellisen/edellisten jäljiltä, että vaikka ahdasta on, niin mahdollista on kuitenkin, että vielä viime metreilläkin vauva kääntyy " oikein päin" .
Ja toiseksi, epäkypsä tilannekaan ei vielä kerro mitään, onko synnytys lähellä vai ei. Mulla toka synnytys eteni aivan hirveellä rytinällä. Tilanne vielä 4 tuntia ennen vauvan syntymää oli täysin epäkypsä, kohdun ulkosuu sormelle auki (oli ollu jo rv28), muutoin kanavaa reilusti jäljellä ja paikat täysin kiinni. Vauva ei ollu ees laskeutunu. Kuitenkin, kun supistukset alkoivat, meni vain tunti, niin vauva oli maailmassa. Raskausviikot oli 37+
Mutta jos jotain neuvolamaailmasta oon oppinu, niin kannattaa valittaa valittaa valittaaa ja valittaa. Ei ne muuten usko, että sun olo on tukala. Pääsisitkö vaikka yksityisellä käymään vielä kokoarviossa, jos se sinua kovasti huolestuttaa? Mulla oli ihan yhtä taitava rva nla-lääkäri juuri tuossa toisen lapsen odotuksessa, ultrasi kyllä viimeiselläkin käynnillä, mutta ei tehny minkäänlaista kokoarviota! Olin jo itse yksityiselle aikaa varaamassa, kun sitten tulikin tuo poksahdus aivan yllättäen.
Kovasti voimia sulle viime metreille!!!