Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lastenkirjainhokkisi

Vierailija
04.12.2008 |

Mitä kirjaa et lapsellesi hankkisi tai mitä vihaat lukea, vaikka lapsi kirjasta tykkää?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyy kyllä, mutta inhoan lukea.

Vierailija
2/35 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävän konservatiivinen maailmankuva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutenkin tylsistä kirjoista. Pahimpina kaikki Disney-kirjat (joita valitettavasti on kuitenkin tullut lapsille hankittua). Nalle Puhia löytyy kyllä moneen lähtöön, osa hyviäkin suomennoksia. Onneksi.

Itse inhosin lapsena Tirlittania.

Mitäköhän kirjoja meidän lapsille ei hankittaisi? En nyt kyllä keksi mitään. Joku toinen voi sitten niitä lukea, mitä minä en halua. Ja voivathan katsellakin niitä.

Vierailija
4/35 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävä besserwisseri! Ja äiti niin stereotyyppinen kotimamma...

Vierailija
5/35 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä en jaksaisi lukea, mutta lapsi rakastaa! Sarjakuvat ovat toinen raivostuttava luettava.

Vierailija
6/35 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse inhosin lapsena Tirlittania.

Niin mäkin :)

Vierailija
7/35 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prinsessa-lehdet ottaa joskus vähän koville! Eniten tykkään lukea rikkaalla suomenkielellä kirjoitettuja/käännettyjä perinteisiä satuja. Tuhkimo jonain satukirjaversiona on paljon kivempi lukea kuin Disney-versiona. Annan silti lasten valita iltasatukirjat itse, ja onneksi valitsevat aika monipuolisesti.

Vierailija
8/35 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmeellistä jaarittelua ja lapset ei oikein meillä jaksa tuohon keskittyä.

Vierailija
9/35 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä inhoan niiden olemusta, en voi käsittää miksi ne on niin suosittuja???

Vierailija
10/35 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

yök yök yök... iiihan kamala.. en siis lue lapsille :D

Tirlittankin oli aika kauhee

juu ei mulla muita traumoja :D

Vierailija
11/35 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

se oli ainoa kirja mikä multa jäi lapsena koskaan kesken. (nyt niitä on kyllä jo paljon)

Vierailija
12/35 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

inhoajat lukeneet alkuperäisiä teoksia, vai joitain Disney-versioita?!

En ymmärrä, miten joku VOI inhota vaikkapa juuri Muumi-kirjoja, siis niitä alkuperäisiä. Ne ovat parhaita lastenkirjoja, mitä on olemassa - ja antoisia jopa aikuiselle lukea.

Mutta sitten ne lyhennellyt kuvakirjaversiot ovatkin jo toinen juttu. Juoni käy omituiseksi ja sekavaksi, hahmojen persoonaa ei synny jnejne.

Muumien inhoajan kannattaisi lukea vaikkapa Muumipappa ja meri. Parempaa perhekuvausta täytyy etsiä aika kauan, siis aikuisten kirjoistakin!

Vierailija
13/35 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykännyt ko. kirjasta lapsena, musta oli tosi tyhmä että siinä oli valokuva alastomasta lapsesta, mua jotenkin hävetti sen lapsen puolesta, tuli aina sellainen vaivautunut olo ja "pistäis nyt edes uikkarit jalkaan". :-))

Enkä jotenkin tajunut koko kirjaa.

En ole koskaan innostunut lukemaan lapsilleni kirjoja, jotain kuvia katsellaan, mutta sitten saa alkaa lukea itse. *tyly äiti*

Vierailija
14/35 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitinkin jo eilen tän. Kaikki Disneyn leffoista tehdyt kirjatekeleet ovat huonoa kieltä ja jotenkin liian yksitasoisia.

Inhoan myös Aku Ankkoja, Roope Ankan taskukirjat... liian aggressiivisia ja tympeitä tarinoita.

Vierailija
15/35 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaikki joissa on 50-luvulta peräisin oleva sormea heristävä ote.

Vierailija
16/35 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Pupu Tupunoista (lapsi rakastaa)

- Katto Kassisesta

- Disneyn prinsessakirjoista

Vierailija
17/35 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka täälläkin moni pitää niitä kamalina. Kuten myös minä.

Surullista on myös se, että moni nykylapsi kuvittelee Prinsessa Ruususen ja monen monen muun perinteisen satuhahmon olevan Disneyn keksintöä! Raivostuttaa, jos totta puhutaan. Meilläkin pikkutytöt ovat hulluna Disney-prinsessoihin ja tuntuvat pitävän niitä ainoina "oikeina" prinsessoina, vaikka meillä luetaan kyllä oikeitakin satuversioita.

Vierailija
18/35 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi mulla on inhokki, jota varmaan moni ei ymmärrä: H.C.Andersenin sadut. Esim. Ruma ankanpoikanen henkii musta aivan karmeaa ajatusmaailmaa: "vain kaunis on arvokas". Juujuu, voihan sen tulkita niin, että "koskaan ei voi tietää, mitä jostain tulee" - mutta mitä, jos siitä rumasta ankanpoikasesta olisi kasvanut ruma ankka? Andersenin satuhan antaa ymmärtää, että säälittävästä poikasesta tuli arvokas vasta, kun siitä tulikin KAUNIS joutsen! Muutkin Andersenin sadut kai liian vanhanaikaisia.

Mäkään en tykännyt Tirlittanista enkä Pessistä ja Illusiasta lapsena - mikähän on, että niin moni inhoaa?

Vierailija
19/35 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on jotenkin järkyttävää, että lapset todellakin puhuvat Disney-prinsessoista!! Siis teminä 'disniprinsessa'!! Disney on todella onnistunut markkinoinnissa.

Mä olen ainakin selittänyt lapselle, että ALKUPERÄINEN Nalle Puh on tämä (jota olemme lukeneet) ja siitä sitten on keksitty näitä muita Nalle Puh -juttuja ja samoin prinsessat Ruusunen, Tuhkimo, Lumikki jne. ovat olleet jo kauan ja sitten niistä tehtiin elokuvat...

Vierailija
20/35 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kamala, en voi sietää. Kerran äidin ja siskon kanssa kun juteltiin kävi ilmi, että myös siskoni inhoaa kyseistä kirjaa. Samoin äitimme, joka meille sitä luki:D Kaikki olivat salaa inhonneet, ja silti vaan luettiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kaksi