lantion löystyminen vai iskias?
Hei!
Mulla on jomottavaa särkyä oikeassa pakarassa koko ajan.
Ylösnousu ja kävely tuntuvat oikeassa pakarassa kuin veitsellä iskis.
Hieman helpottaa kun liikkuu tai lepää. Selällään ei pysty oleen.
Oisko jollain vinkkejä mikä auttaisi?
Lääkärineuvola ois keskiviikkona ja en viitsis tonne yleislääkärille mennä aiemmin....
T:Pikku-sisko 27+1
Kommentit (5)
Mulla iskias vaivannu niin esikoisen raskaudessa niinkuin nyt tässäkin ja tuollaisia samanlaisia oireita minullakin. Lisäksi vielä jalka " pettää" välillä alta ja esim. kun nostan esikoista autoon niin kipu on silloin ehkä voimakkainta. Puutuuko sinulla jalka reidestä alaspäin? Minulla on sitäkin välillä öisin jos nukun pitkään samassa asennossa. Neuvolalääkäri kirjoitti minulle sairasloman äitiysloman alkuun (20.5.) asti.. Mukavaahan tämä ei ole mutta helpottaa synnytyksen jälkeen (ainakin minulla)
Onnellista odotusta sinulle!
Kati rv 30+jotain.. :)
Joo, ei jalka puutuneelta tunnu. Välillä helpompaa ja nyt olen lomalla, joten
saikkua en tarvi... pitäis vaan vielä loman jälkeen jaksaa kuukausi työssä ennen äippälomaa. Kerron huomenna mitä se lääkäri sanoo...
T:pikku-sisko
Hei, epäili lääkäri että iskiasta... venyttely voisi auttaa ja kävely.
raskaudessa kuin aiemmassakin ja iskias se t osiaan on mikä vaivaa. Kipu on ihan kamalaa alaselässä ja pakarassa varsinkin jos on lenkkeilyt, siivoillut paljon ja varsinkin jos sen virheen tekee että kesken päivää heittäytyy selälleen sohvalle niin siitä on helvettiä nousta ylös ja koko loppu päivä on kivun vuoksi pilalla.
Itselleni annettiin esikoisen aikana jumppa ohjeita joiden piti auttaa iskiakseen, mutta ne eivät mulla ainakaan auttaneet yhtään. Pakko vaan kestää raskauden loppuun asti :(
Indy rv 39
Mulla on ollu aivan samanlaista kipua jo varmaan parin kuukauden ajan. Välillä se on parempi ja taas toisena päivänä huonompi. Oon jääny töistä sairaslomalle n. kuukausi sitten. Mulla vaan liikkuminen pahentaa asiaa.. Kotona ollessa ei oo oikeastaan minkäänlaisia oireita, mut sitten kun innostuu siivoilemaan, lenkkeilemään, käymään shoppailemassa tms., jossa lonkka rasittuu, niin kipu on illalla tosi kova, eikä oikein mikään asento tunnu hyvältä. Oon käyny parilla eri lääkärillä sairaslomaa hakemassa ja ensin toinen oli sitä mieltä, että se on iskias, mutta sitten seuraavalla kerralla sanoikin, että johtuu lonkkien löystymisestä, toinen lääkäri on ollu koko ajan sitä mieltä, että johtuu lonkkien löystymisestä.. Joten siihen ehkä uskon itsekin.
Jos sulla on keskiviikkona lääkäri, niin sinuna odottelisin sinne, enkä turhaan kiirehtisi esim. päivystykseen. Ei ne kuitenkaan asialle mitään tee.. Antaa sairaslomaa, jos tarvii ja käskee levätä/liikkua, mikä sitten hyvältä tuntuukin. Pandolia voi ottaa, mutta mulla se ei ainakaan helpota oikeastaan ollenkaan.
Hyviä vointeja sinulle!
-Saikku rv29+5-