Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Makaroonilaatikkoa 24 tenavalle?!

20.04.2008 |

Hei,

Minun pitää kokata ensi viikolla lapsen hoitopaikassa jotain suomalaista ruokaa (asumme Saksassa). Ajattelin ottaa varmanpäälle ja tehdä makaroonilaatikkoa, se ei ainakaan epäonnistu ja on helppoa valmistaa yhdessä lastenkin kanssa, mutta paljonko sitä tarvitaan 24 tenavalle? Ajattelin laskea raaka-aine tarpeen 12 aikuisen mukaan, meneeköhän ihan metsään?

Saa nähdä kuinka tämä " italialainen pastaruoka" edes uppoaa saksalaisiin lapsiin :). Otan mieluusti vinkkejä vastaan mitä muuta helppoa suomalaista ruokaa valmistaisin, itse vähän tuskailen vielä tuon makaroonilaatikon kanssa.

Kaikkeen sitä joutuukin :)

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No makaronilaatikon tosiaan pitäisi upota tuon ikäisiin lapsiin kuin häkä. Luulen että tuo 12 aikuisen annos on ihan ok, tosin pistä vähän päälle jotta ei lopu kesken. Onko hoidossa lapsia, joilla on uskonnollisista syistä tiukempi ruokavalio? Tuli vaan mieleen että perinteistä lihamakaronilootaa ei pysty ainakaan juutalaiset syömään (maito yhdistyy lihaan) eikä sikanaudasta tehtynä muslimitkaan.

Mites olisi perunamuussit ja lihapullat (paista uunissa - muuten menee ikä ja terveys)? Lasten on hauska pyöritellä pullia apuna. Porkkanaraasteella tietenkin. Tai pinaattiletut? Niitä kyllä pitäisi paistaa niin julmettu pino että huh... Entä jälkkäriksi pannukakku? Sitä kaksi pellillistä niin ei lopu kesken, lisäksi hilloa ja kermavaahtoa. Helppo tehdä.

Vierailija
2/2 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tollasia laatikoita mahtuu uuniin kerralla kaksi, joten tekisin samantien 4 perusannosta eli 2 uunilista (16 aikuisen annos) ja laittaisin ylijäävät pakastimeen (heh). tämä on vielä aika helppo nakki.

Vaikea on keksiä mitään kätevämpää kuin makaronilaatikko yleisö huomioon ottaen..jos on juutalaisia, voi kai sen tehdä heille ilman lihaa ? ketsupistahan se maku kuiteskin tulee. Ja sitten noi laatikkoruuat niin perinteisen suomalaista kuin olla voi, ja yksinkertaista kun vain yksi tarjoiluastia

Porkkanaraasteen asemesta voisi ajatella porkkana-ja kurkkutikkuja ja tomaattilohkoja...monet lapset syö niitä mieluummin kuin raasteita

jos saat jostain tollasta makeaa suomalaista/ruotsalaista kurkkusalaattia, on se myös hyvää

makaronilaatikon kanssa

Jälkkäriksi minun ehdotus tehdä edellisenä päivänä mansikka-mustikkakeittoa pakastemarjoista, lisukkeeksi kermavaahtoa nam !

Jottei tule kahta jauhoruokaa, ja tämä suomi-aspekti taas huomioiden...

24 lapsen kanssa en alkaisi ehkä lihapulla-perunamuusishowta vetään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla