Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rakausdiabeetikon herkut???

Vierailija
20.04.2008 |

Eli mitä herkkuja voi syödä?? Alkaa tulla korvistakin nuo omenat ja ruisleipä... Eli onko jotain suklaata, jätskiä tms. mikä makeutettu niin, että voi syödä... Käykö light-limut?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä herkuttelen viinirypäleillä, pakastemarjoilla, banaanilla, rahkalla ja kyllä sitä voi joskus syödä ihan " oikean" jäätelön tai vähän suklaata. Mikään ei siitä mullistu, mutta odottavan äidin mielenterveys alkaa brakaamaan jos dieetistä tulee noin suuri ongelma että pyörii alituiseen mielessä.

Ja mitä enemmän imelää suuhusi työnnät, sitä enemmän sitä tekee mieli. Joka päivä ei tarvitse olla herkkuja!!

Vierailija
2/20 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

veit sanat suustani, t. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulle sanottiin, että banaani ja viinirypäleet on huonoja... Kyllähän " oikeat" diabeetikotkin herkuttelee, mutta mikä on sallittua herkkua?

Vierailija
4/20 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

light-limsat, jotka makeutettu aspartaamilla, marjat ilman sokeria,maustamattoman jogurti joukkoon esim. sokeiromatota mustikkamehukeittoa....

Vierailija
5/20 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

minulle sanottiin, että banaani ja viinirypäleet on huonoja... Kyllähän " oikeat" diabeetikotkin herkuttelee, mutta mikä on sallittua herkkua?

Vierailija
6/20 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hautakiveesi tullaan siis kirjoittamaan " Hän taisteli läpi lyhyen elämänsä urheana ja pystypäin, apua pyytämättä ja herkkuihin sortumatta"

*aaltoja*

Vierailija
7/20 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin terveydenhoitajalta, että eikö saa yhtään karkkia syödä kun juuri sitä himottaa koko ajan. Oli vähän sitä mielä, että vähän sokeria ei ole yhtä paha kuin paljon suolaa ja rasvaa.

Itse löysin sitten kaupasta esim. sokeritonta kaakaota, jossa on sallitut makeutusaineet ja just viinirypäleet on ollu kyllä suosionsa huipulla. Saapa nähdä että kuinka tiukalle ruokavaliolle sitä joutuu, kunhan käyn siellä neuvonnassa.

Vierailija
8/20 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeellistä siinä on? Mutta en myöskään herkutellut itseäni tai lastani sairaaksi.

2

Vierailija
9/20 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten keinomakeutettu rahka ym mitä tässä tuli esille. Älä ylennä itseäsi, et ole yhtään raskausdiabeetikkoa parempi äiti etkä ihminen. Sen sijaan olet sekä vasten- että ylimielinen äiti ja ihminen.

Vierailija
10/20 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos totuus tekee noin kipeää, niin kaipa sitten olen ylimielinen.

2

Vierailija
11/20 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hain kaapista tuota maustamatonta jogurttia ja kevyt keittoa... Hyvä idea... auttaa makeanhimoon... Muitakin hyviä ehdotuksia kaivataan, raskautta on vielä jäljellä jonkin verran...

Ap

Vierailija
12/20 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osallistut keskusteluun ihan vaan pönkittääksesi omaa egoasi: " MINÄ en sentään herkutellut lastani sairaaksi" . Jossain kohtaa äitiyttäsi joku ei ole mennyt ihan niin kuin piti, ja paikkaat syyllisyydentuntoasi vertaamalla itseäsi mässäileviin diabeetikkoäiteihin... aikas säälittävää...

Vierailija
13/20 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuo rouva näytä kovinkaan herkkuja mässänneeltä?

Vierailija
14/20 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Osallistut keskusteluun ihan vaan pönkittääksesi omaa egoasi: " MINÄ en sentään herkutellut lastani sairaaksi" . Jossain kohtaa äitiyttäsi joku ei ole mennyt ihan niin kuin piti, ja paikkaat syyllisyydentuntoasi vertaamalla itseäsi mässäileviin diabeetikkoäiteihin... aikas säälittävää...

Äitiys on mennyt, kiitos vain, ihan hyvin. Osasin asettaa vauvan hyvinvoinnin omani edelle, suosittelen sitä muillekin.

2

Vierailija
15/20 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun et sillä mitään saavuta, minun mieltäni et ainakaan pahoita, tiedän olevani herkkupeppu ja tavasta on vaikea päästä eroon. Ja nyt niitä herkkureseptejä kiitos.

Ap

Vierailija
16/20 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
17/20 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olleen tarpeeksi selkeä -> ALA PAINUA!

Vierailija
18/20 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kertausta: Raskausdiabeteksen aikana saa herkutella hillitysti, kunhan löytää sellaiset herkut, jotka eivät nostata sokereita. Esim keinomakeutetut tuotteet, marjat, hedelmät ja tumma suklaa käyvät pieninä määrinä.

Vierailija
19/20 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ongelmana oli nimenomaan aamusokerit, joihin vaikutti myös illan syömiset. Huomasin sitten, että iltapäivällä pystyin sen sijaan syömään vaikka kokonaisen suklaapatukan ilman että sokerit nousivat lähellekään kriittisitä lukemia. Jos sulla on kotona mittari, on helppo selvittää, mikä vrk-aika sulle on herkintä ja millä taas ei niin väliä.

Vierailija
20/20 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka terveellisempiä ovatkin, niin esimerkiksi banaani ja viinirypäleet ovat verensokerin kannalta kuin karkkia.