Rakausdiabeetikon herkut???
Eli mitä herkkuja voi syödä?? Alkaa tulla korvistakin nuo omenat ja ruisleipä... Eli onko jotain suklaata, jätskiä tms. mikä makeutettu niin, että voi syödä... Käykö light-limut?
Kommentit (20)
minulle sanottiin, että banaani ja viinirypäleet on huonoja... Kyllähän " oikeat" diabeetikotkin herkuttelee, mutta mikä on sallittua herkkua?
light-limsat, jotka makeutettu aspartaamilla, marjat ilman sokeria,maustamattoman jogurti joukkoon esim. sokeiromatota mustikkamehukeittoa....
Vierailija:
minulle sanottiin, että banaani ja viinirypäleet on huonoja... Kyllähän " oikeat" diabeetikotkin herkuttelee, mutta mikä on sallittua herkkua?
Hautakiveesi tullaan siis kirjoittamaan " Hän taisteli läpi lyhyen elämänsä urheana ja pystypäin, apua pyytämättä ja herkkuihin sortumatta"
*aaltoja*
Kysyin terveydenhoitajalta, että eikö saa yhtään karkkia syödä kun juuri sitä himottaa koko ajan. Oli vähän sitä mielä, että vähän sokeria ei ole yhtä paha kuin paljon suolaa ja rasvaa.
Itse löysin sitten kaupasta esim. sokeritonta kaakaota, jossa on sallitut makeutusaineet ja just viinirypäleet on ollu kyllä suosionsa huipulla. Saapa nähdä että kuinka tiukalle ruokavaliolle sitä joutuu, kunhan käyn siellä neuvonnassa.
Mitä ihmeellistä siinä on? Mutta en myöskään herkutellut itseäni tai lastani sairaaksi.
2
Kuten keinomakeutettu rahka ym mitä tässä tuli esille. Älä ylennä itseäsi, et ole yhtään raskausdiabeetikkoa parempi äiti etkä ihminen. Sen sijaan olet sekä vasten- että ylimielinen äiti ja ihminen.
hain kaapista tuota maustamatonta jogurttia ja kevyt keittoa... Hyvä idea... auttaa makeanhimoon... Muitakin hyviä ehdotuksia kaivataan, raskautta on vielä jäljellä jonkin verran...
Ap
Osallistut keskusteluun ihan vaan pönkittääksesi omaa egoasi: " MINÄ en sentään herkutellut lastani sairaaksi" . Jossain kohtaa äitiyttäsi joku ei ole mennyt ihan niin kuin piti, ja paikkaat syyllisyydentuntoasi vertaamalla itseäsi mässäileviin diabeetikkoäiteihin... aikas säälittävää...
Vierailija:
Osallistut keskusteluun ihan vaan pönkittääksesi omaa egoasi: " MINÄ en sentään herkutellut lastani sairaaksi" . Jossain kohtaa äitiyttäsi joku ei ole mennyt ihan niin kuin piti, ja paikkaat syyllisyydentuntoasi vertaamalla itseäsi mässäileviin diabeetikkoäiteihin... aikas säälittävää...
Äitiys on mennyt, kiitos vain, ihan hyvin. Osasin asettaa vauvan hyvinvoinnin omani edelle, suosittelen sitä muillekin.
2
kun et sillä mitään saavuta, minun mieltäni et ainakaan pahoita, tiedän olevani herkkupeppu ja tavasta on vaikea päästä eroon. Ja nyt niitä herkkureseptejä kiitos.
Ap
Tässä kertausta: Raskausdiabeteksen aikana saa herkutella hillitysti, kunhan löytää sellaiset herkut, jotka eivät nostata sokereita. Esim keinomakeutetut tuotteet, marjat, hedelmät ja tumma suklaa käyvät pieninä määrinä.
Mulla ongelmana oli nimenomaan aamusokerit, joihin vaikutti myös illan syömiset. Huomasin sitten, että iltapäivällä pystyin sen sijaan syömään vaikka kokonaisen suklaapatukan ilman että sokerit nousivat lähellekään kriittisitä lukemia. Jos sulla on kotona mittari, on helppo selvittää, mikä vrk-aika sulle on herkintä ja millä taas ei niin väliä.
Vaikka terveellisempiä ovatkin, niin esimerkiksi banaani ja viinirypäleet ovat verensokerin kannalta kuin karkkia.
Minä herkuttelen viinirypäleillä, pakastemarjoilla, banaanilla, rahkalla ja kyllä sitä voi joskus syödä ihan " oikean" jäätelön tai vähän suklaata. Mikään ei siitä mullistu, mutta odottavan äidin mielenterveys alkaa brakaamaan jos dieetistä tulee noin suuri ongelma että pyörii alituiseen mielessä.
Ja mitä enemmän imelää suuhusi työnnät, sitä enemmän sitä tekee mieli. Joka päivä ei tarvitse olla herkkuja!!