Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hauskaa. Vuosi sitten ostamamme okt:n salaojat + sadevesiputket on tehty kaikki vääristä materiaaleista,

Vierailija
20.04.2008 |

rakennusohjeiden vastaisesti... ja koko piha kaivetaan nyt auki.

Talon rakennuttaja on oikonut mutkia suoriksi. Talosta annetut paperit eivät vastaa sitä, mitä on tehty.

Blaah.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman vakuutuksia... eikä sitten yhtäkkiä löydykään rahaa maksaa näitä korvauksia. Vähän pelottaa aina, jos yksityinen korvaa (korvaako koskaan?)

Vierailija
2/34 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakennuttajallahan pitäisi olla tietty summa tilillä vakuutena vuositarkastukseen mennessä esille tulevia korjauksia varten.

Ja on kai teillä jonkinlainen vakuutus, onhan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

korvaisivatko tällaisia. Kun tässähän ei ole mistään äkillisestä vahingosta kyse (mihin meillä on vakuutukset), vaan talon rakennuttajan tietoisesti tekemistä (rakennus)virheistä ja suunnitelmista poikkeamisista.

Rakennuttaja yksityinen henkilö, joka itse huseerannut työmaallaan. Tee-se-itse-mies, jolla tosin muodollinen pätevyys (putkimies).

Vierailija
4/34 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On seurannut sivusta kun yks kaveripariskunta osti keskeneräsen omakotitalon.. Ihan päin p:tä tehty.. Mut se vaan piti väkisin saada! Huoh.

Vierailija
5/34 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhumattakaan, että elämä on kyllä mulle opettanut, että kun rahasta puhutaan, tutuistakin tulee vihamiehiä.

t. ap, jolla raha on pistänyt joskus välejä poikki (=> älä koskaan lainaa rahaa, äläkä tee työtä " kavereille" suullisella sopimuksella, ellei selkeä talkooapu kyseessä)

Vierailija
6/34 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää tietää MITEN ON TEHTY!

Vierailija
7/34 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei teille eikä myyntiin. Ostajana sun pitää tarkistaa talo.

Mikä vika niissä putkissa siis on?

Vierailija
8/34 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tullut vastaan näitä tapauksia, jossa luotettavaksi kuviteltu tuttu onkin jotain ihan muuta. Jopa oma sukulainen voi olla se kusettaja.

Kyllähän meillekin kerrottiin, miten on tehty, mutta suuri osa oli ympäripyöreää puhetta, merkityksellisten yksityiskohtien poisjättämistä ja valehtelua.

Meistä ei miehen kanssa kumpikaan ole rakennusalalla, joten vaikka kuinka läheltä seuraisimme rakentamista, emme ymmärtäisi puoliakaan tehdyistä virheistä.

Vierailija
9/34 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ei teille eikä myyntiin. Ostajana sun pitää tarkistaa talo.

Mikä vika niissä putkissa siis on?

ja tarkastamaan putkia ja kaivoja yksityiskohtaisesti. Lisäksi ei-ammattilaisena ei ole tietoa materiaaleista.

Ongelmana on, että salaojaputket on tehty väärin, ne viettävät väärään suuntaan, koko putkimateriaali on valittu väärin. Salaojitukset kastelevat perustuksia sen sijaan, että suojaisivat niitä kosteudelta. Lisäksi talon routaeristeet on tehty väärin, täysin rakennusmääräysten vastaisesti.

Kun nyt tämä rakennuttaja on kuitenkin myynyt talon, hänen tekemänsä virheet kostautuvat meille.

Vierailija
10/34 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän on myös osavastuussa. Ei voi olla putkimies vaan pitää olla rakennusmestari tms. Löytyy papereista.

Vierailija
11/34 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kerroin mun mielipiteen, etten ostaisi vieraalta ja että pitää tietää miten on tehty!

Mä ymmärrän et sua vituttaa kun teitä on huijattu, mutta älä mulle kiukuttele.

Vierailija
12/34 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mä kerroin mun mielipiteen, etten ostaisi vieraalta ja että pitää tietää miten on tehty!

Mä ymmärrän et sua vituttaa kun teitä on huijattu, mutta älä mulle kiukuttele.

en oikein tiedä mistä tulkitset tämän " kiukuttelun" .

Meillä ei ole mahdollisuutta ostaa tutuilta omakotitaloa - emme tunne rakennustekniikkaa muutenkaan erityisen hyvin - toisaalta kun ongelmia on tullut elämän varrella vastaan " tuttujen" ja tuttujen kanssa tehdyistä diileistä, en olisi välttämättä luottavainen siihenkään, ettei ystävä huijaisi.

Me kuitenkin halusimme asua ok-talossa ja sellaisen ostimme.

ap

Vierailija
13/34 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

hän on myös osavastuussa. Ei voi olla putkimies vaan pitää olla rakennusmestari tms. Löytyy papereista.

olemmekin menossa rakennusvirastoon pyytämään kopioita näistä puuttuvista dokumenteista.

Vierailija
14/34 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottakaa yhteyttä kuluttaja-asiamieheen

Vierailija
15/34 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllähän nyt " hyvän jätkän" sanaan luotetaan. Eikös vain...

Mielenkiintoinen seikka on sekin, että moni väärä talon rakennuksessa käytetty materiaali on itse asiassa peräisin herran työpaikasta (= kaupungilta).

Vierailija
16/34 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

emmehän mekään voi nyt vain painaa villaisella ja kaikessa hiljaisuudessa pistää taloa myyntiin periaattella " antaa vahingon kiertää" - homehtukoot!

ap

Vierailija
17/34 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

salaojissa on sitten käytetty? Ja mitä olisi pitänyt käyttää?

Vierailija
18/34 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

salaojitukseen käytetty putki on kuulemma sellaista materiaalia, joka on tarkoitettu sähköjohtojen läpivientiin betoniseinien läpi. Salaojaputket on kiedottu johonkin kankaaseen, jonka oikeasti pitäisi erottaa maa-ainekset toisistaan (sori etten osaa tarkemmin sanoa). Sadevesikaivoissa on betonivalut. Oikeaa sepeliä ei rakennuksen ympärillä olevassa maa-aineksessa ole, vaan seassa on tätä " nolla-ainesta" .

Vierailija
19/34 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en muista kaikkia, saamme asiantuntijalausunnon puhtaaksikirjoitettuna ensi viikolla.

ap

Vierailija
20/34 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä jo tostakin vähän tajusin, mikä siellä on mennyt pieleen. Kuulostaa tosiaan siltä, että rakennettu materiaaleista mitä satuttu halvalla saamaan. Teinä tutkituttaisin talon perusteellisemminkin, koska voi olla, että muuallakin on tehty yhtä mielenkiintoisia ratkaisuja. Kun ei ole kymmentä vuotta kulunut, saisitte vielä niistä kaikista korvaukset.

t. 21