Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Seurakuntien muistaminen syntymäpäivänä -Espoo

20.04.2008 |

Hei,

Kävin eilen Helsingissä kaverini pojan 3-v synttäreillä ja olin ihmeissäni, kun huomasin myös seurakunnan muistaneen lapsen syntymäpäivää mukavalla kortilla, jossa oli muutama rukous ja ohjeita 3-vuotiaan vanhemmille.

Itse asumme Espoossa, emmekä ole tähän mennessä ainakaan saaneet seurakunnan suunnalta mitään muistamista minkään juhlan puolesta.

Onko tämä Helsingin tapa ainutlaatuinen, vai onko Espoo poikkeus?

t. KirsikkaX + poika kohta 3v

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli 1v synttäreillä kortti seurakunnasta, asutaan Riihimäellä.

Samoin tiedän että Valkeakoskella tulee kortti, en muista olisiko voinut pyytää lapsityöntekijän yms. myös kotiin kahville.

Itse kasvoin pienessä kunnassa, jossa pappi tai diakonissa tuli kahville jos halusi. :)

Vierailija
2/6 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on muistanut kortilla sekä 1 että 2 v. synttäreiden aikaan. Muistelisin, että sitten kun täyttää 3 tai 4 tai 5 tai jotain, niin saa sellaisen lasten kuvaraamatun... Asumme Tampereella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi tiedän, että useissa seurakunnissa järjestetään kaikille 4-vee täyttäville yhteiset " juhlat" tai tapahtumia. 4-vuotiaat ainakin ennen muinoin kutsuttiin myös mukaan toimintaan, esim. pyhäkouluun.

Samoin kymppisynttäreitä on aika monella paikkakunnalla.

Vierailija
4/6 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kyllä seurakunta on muistanut meidän lapsia syntymäpäivinä,Ja asumme Espoosssa reilu kuukausi sitten tuli kortti kuopukselle..

zappe

Vierailija
5/6 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoossa asutaan, Tapiolan seurakuntaan kuulutaan. Ei tule kortteja.

Vierailija
6/6 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Kiitos vastauksista. Kävin tänään kaverin luona, joka asuu Espoossa Tuomiokirkkoseurakunnan alueella ja sekä siellä, kuten heidän aiemmasa asuinpaikassaan Leppävaaran alueella, seurakunta on muistanut jokaisena syntymäpäivänä ja muuton yhteydessä vielä erikseen.

Itse kuulumme Tapiolan seurakuntaan. Taidan ottaa sinne yhteyttä ja kysyä, mistä moinen eriarvoisuus saman kaupungin sisällä johtuu ;-(

t. Kirsikkax