Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itäkeskuksen Citymarket tänään, raivoava lapsi

Vierailija
19.04.2008 |

Jos tunnistat itsesi niin toivottavasti osaat edes hävetä. Tuot kurittomia kakaroita kauppaan pilaamaan muiden ostostenteon. Jos ei lapsesi osaa kaupassa käyttäytyä niin pysykää kotona!

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kamalaa, kun menee ihan shoppingit pilalle...

Vierailija
2/22 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattoivat olla erityislapsia, mutta oikeasti: älkää ottako heitä mukaan jos ette saa huutoa loppumaan, aivan kamalan kuuloista ja korviin otti!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka???

yh:lle ja erityisen vanhemmalle esim. mahdoton yhtälö---ja vaatteita on oltava...

Vierailija
4/22 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostaa ne kamat netistä, NAURETTAVIA OLETTE, kasvakaa vaikka isoiksi eka

Vierailija
5/22 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

On se kamalaa, kun menee ihan shoppingit pilalle...

Koska siis odotan raivokohtauksia saapuvaksi?

Vierailija
6/22 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään todistin tapausta jossa lapset vipelsivät iloisina ympäriinsä ja äiti ei muuta kuin karjui heille pää punaisena.

Vierailija
7/22 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan todella ottaa päähään katsella vaatteita kun vieressä kiemurtelee ja rääkyy räkä tyrskyen kolmevuotias joka on köytetty rattaisiin.

Ja äiti mallailee vähänmatkan päässä peilin edessä vatteita eteensä itsekseen hyräillen ja vähääkään jälkikasvustaan piittaamatta.

Näin tänään myyrmannissa.

Vierailija
8/22 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jippii!!!

Vierailija
9/22 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta sellaisten ihmisten kannattaisi suosia postimyyntiä tai nettitilauksia, jotka eivät kestä normaalia elämää, joihin lastenkin kiukuttelu kuuluu, edes kauppareissulla.

Vierailija
10/22 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

<Jos annat kiukuttelevalle huomiotasi, kiukuttelu jatkuu varmasti.

Vierailija
11/22 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei, kärryä työnnetään vihellellen, yhtä keskustelematta/tyynnyttelemättä.

Ei, lapselle ei kuulu antaa periksi jos kiukuttelee saadakseen karkkia, eikä silloin kun lapsi huutaa päästäkseen pois rattaista, mutta kyllä vanhempien on ensisijaisesti otettava vastuu lapsen tunteista ja opetettava lasta käsittelemään niitä.

Vastuu niistä lapsen tunteista ja niiden käsittelystä ei ole muilla satunnaisilla kaupassakävijöillä.

Mutta eiväthän nämä nykyajan pullamössöllä kasvatetut vanhemmat osaa käsitellä edes omia tunteitaan, menevät kiukkuun mukaan ja huutavat kurkkutorvi punaisena itsekin.

Voisivat ihan hyvin tilata netistä tarvitsemansa tuotteet.

Vierailija
12/22 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kamalaa kun joidenkin mielestä tähän maahan ei ääntä mahdu... Äidit ja isät varmasti saavat rauhoitella näitä " raivopäitä" ihan tarpeekseen. Mitä väliä sillä on jos kaupassa joku viaton lapsi innostuu raivoamaan ja huutamaan. huhhuh

Vierailija
13/22 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...vertaistuki peliin siskot!

Vierailija
14/22 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassa on pakko käydä väillä myös lasten kanssa, se on elämää useimmilla meistä. Eikä hävetä.

Vierailija
15/22 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä itse mielelläni vaatteita shoppaa sillon, kun lapsi on mukana. Mutta esim tänään kävin sittarissa lapsen kanssa (en tosin itiksessä), ja pakko on jaksaa koko reissu. Harvoin käydään tollasessa isommassa kaupassa, ja sillon on kunnon lista mukana.

Mä annan mun kohta 3-veen kävellä itse niin kauan kun se sujuu. Mutta kuten yleensä, tänäänkin piti se homma lopettaa kun alkoi neiti läppiä jokaista tavaraa hyllyllä eikä malta pysyä sen aikaa paikoillaan kun äippä kattelee purkin kylkiä. Joten: pistin tytön rattaisiin ja siitä alkoi protestointi.

Joskus on vaan järkevintä ignoorata se protestointi. Mun tyttö on ainakin sitä sorttia, että jos se saa päähänsä protestoida vaikka että... En halua istua rattaissaaaaaaa!!!! niin siinä on mun turha inttää vastaan, se vaan yllyttää. Sanon pari kertaa, että jouduit sinne kun et osannu olla nätisti jne. ja että puhuu vaan sillä äänellä että äiti kuulee. Nopeemmin pääsee ulos kaupasta kun unohtaa koko kiljuvan kakaran ja nappailee ostokset hyllyltä.

Se ei ole vaihtoehto, että jätän ostosreissun kesken ja lähden kotiin siltä seisomalta kun lasta ei enää huvittais. Ellei ole kyse jostain, mitä saa vielä haettua lähikaupasta.

Toisaalta, jos olisin ostoksilla lähikaupassa, sieltä on helpompi napata lapsi kainaloon ja painella kassojen läpi ulos. Mutta yleensä kun meen kauppaan, tarviin sieltä jotain, joten pakko sinne on mennä vaikka lapsi kiljuis kuinka. Kyllä mä tiedän ettei siitä kukaan tykkää, en minäkään, mutta sille ei voi mitään.

No joo, mutta mulle ei tulis mieleenkään shopata jotain housuja itelleni sillein, et lapsi karjuu punasena vieressä. Oon kyllä käyny vaatekaupoissakin, mut sieltä lähen pois jos lapsi ei jaksa.

Jos jollakin on joku hyvä keino, miten tollasen uhmailijan saa lopettamaan kaiken kiukuttelun, niin kiitos vaan. Meillä on tyttö äitiinsä tullut, itsepäinen kun mikä.

Vierailija
16/22 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuorin on 11 v ja kaksi tätä vanhempaa.

Kotona kyllä on raivareita ollut ja jämäkästi niihin on suhtauduttu, pienenä oli pukemistilanteissa kunnes lapset tajusi että jokatapauksessa puetaan ja lähdetään halusi hän sitä tai ei.

Raivoava lapsi pitää huomioida edes katsekontaktilla ja muutamalla sanalla, ei suostuta siihen mitä lapsi tahtoo.

Asiat hoidetaan puhumalla silloin kun raivo on rauhoittunut. Raivoavaei ole kykynevä järkevään kanssakäymiseen mutta kyllä hänet kuuluu huomioida.

Vierailija
17/22 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

läimäytti pari kertaa. Lapsi huusi edelleen.

Vierailija
18/22 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

raivopuuskia ja ovien paukuttelua mutta onneksi " kylillä" ja koulussa käyttäytyvät asiallisesti.

Raivota saa ja pitääkin, lapsi kokeilee rajojaan ja lapsen turva on ne rajat ja välittävät vanhemmat. Kontaktin pitää säilyä.

Meillä keskustellaan paljon ja asiat sovitaan. Lapsia kiusaa jos ovat käyttäytyneet huonosti ja tulevat itse sopimaan anteeksipyynnön kera.

Vierailija
19/22 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain taas päinvastaisen kommentin Oulun Cittarissa tässä taannoin...

Lapsi alkoi raivoamaan autokärryistä eikä huuto loppunut varoituksesta huolimatta. Huusi ja ulvoi täyttä päätä. Meillä jos ei kaupassa osaa ollan ihmistenlailla niin lähtee autoon odottamaan isän tai äidin kanssa. No, likka ei rauhoittunut joten kannoin huutavan ja potkivan ipana autoon odottamaan.

Joku akka siinä ovella odotti kun tulin takaisin ja alkoi torumaan minua kun kannoin lapsen autoon. Olisi pitänyt antaa opetella käytöstapoja siellä. 4v. napsahti neljän kauppareissun aresti eli kun äiti ja pikkusisko lähti kauppaan niin 4v. odotti isin kanssa autossa. Sen jälkeen on muistanut miten kaupassa ollaan. Aiemmin oli riittänyt varoitus autoon lähdöstä ja kun se ei enää tehonnut niin se toteutettiin.

Mutta tosiaan, pataluhaksi haukkui yksi akka minut siellä kaupassa kun en antanut lapseni huutaa ja parkua koko reissua.

Vierailija
20/22 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mä sain taas päinvastaisen kommentin Oulun Cittarissa tässä taannoin...

Lapsi alkoi raivoamaan autokärryistä eikä huuto loppunut varoituksesta huolimatta. Huusi ja ulvoi täyttä päätä. Meillä jos ei kaupassa osaa ollan ihmistenlailla niin lähtee autoon odottamaan isän tai äidin kanssa. No, likka ei rauhoittunut joten kannoin huutavan ja potkivan ipana autoon odottamaan.

Joku akka siinä ovella odotti kun tulin takaisin ja alkoi torumaan minua kun kannoin lapsen autoon. Olisi pitänyt antaa opetella käytöstapoja siellä. 4v. napsahti neljän kauppareissun aresti eli kun äiti ja pikkusisko lähti kauppaan niin 4v. odotti isin kanssa autossa. Sen jälkeen on muistanut miten kaupassa ollaan. Aiemmin oli riittänyt varoitus autoon lähdöstä ja kun se ei enää tehonnut niin se toteutettiin.

Mutta tosiaan, pataluhaksi haukkui yksi akka minut siellä kaupassa kun en antanut lapseni huutaa ja parkua koko reissua.

vapaana niin lapsi alkoi siitä huutamaan ja kiukkuamaan. Kyllä huutavan lapsen paikka on jossain muualla kuin kauppareissulla. Mekin tehdään viikon ruokaostokset kerralla eli iso satsi tavaraa on ostettavana ja aikaa kuluu. Yleensä lapset on sievästi eikä ala mitään konsertteja esim. karkkihyllyillä. Tuo oli eka kerta kunnon reuhaamiseen eikä lasta saanut rauhoitettua muuten kuin autoon viemällä. Siellä hän napotti tyytyväisenä kun tulin takaisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kuusi