Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Estääkö ssri-lääkkeet paniikkikohtauksia?

Vierailija
17.04.2008 |

Itse olen syönyt jo puolisen vuotta Sepramia paniikkihäiriöön, nyt on maksimiannos eli 60mg/vrk.

Olin hiljattain tilanteessa missä saan useimmiten aina paniikkikohtauksen (olen viimeksi ollut tilanteessa ilman lääkitystä), ja nyt kun lääkitys päällä, niin tunsin kuitenkin kuinka paniikki alkaa hiipiä. Sydän alkoi lyödä nopeammin ja mahatuntemukset tulivat, MUTTA ei niin voimakkaina kuin ilman lääkitystä, ja muutenkin tuntemukset olivat hieman erilaiset ja meni aika nopeasti ohi.

Johtuikohan lääkkeestä vai mistä?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/17 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ainakin poisti, käytetään myös lääkkeenä juuri paniikkihäiriöön. Viimeisimmästä kohtauksesta on jo 15v. Syön 20 mg päivässä.

Vierailija
4/17 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Estää. Muutenkin vähentävät sitä itsetarkkailua. Muistan miten ihana oli kun en niiden kanssa punastellut niin paljoa. Mutta en viitsi pelkän punastelun ja jännityksen takia niitä syödä

Vierailija
5/17 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Estää. Muutenkin vähentävät sitä itsetarkkailua. Muistan miten ihana oli kun en niiden kanssa punastellut niin paljoa. Mutta en viitsi pelkän punastelun ja jännityksen takia niitä syödä

Kuulostaa hyvältä :) Oliko vaikeuksia kun lopetit ne?

Vierailija
6/17 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita lääkkeitä juuri käytetään paniikkihäiriön hoitoon.

Vierailija
7/17 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä auttaa. Olen huomannut sen noin puolen vuoden käytön jälkeen.

Vierailija
8/17 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä auttaa. Olen huomannut sen noin puolen vuoden käytön jälkeen.

Eikö auttanut aiemmin?

Vierailija
9/17 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

jep, kivasti myös lähtee känni päälle.

t. kännissä

Vierailija
10/17 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen vaihtoehto on hoitaa paniikin syyt terapiassa. Ei tule enää sen jälkeen koskaan paniikkikohtauksia.

Vierailija
11/17 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vaihtelevaa mutta ei ne pakosti estä kohtausta eli niissä ei ole mitään toimintamekanismia joka estäisi

Vierailija
12/17 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, mutta alkoholin (runsas) nauttiminen nollaa jostain syystä vaikutuksen ja kestää hetken ennen kuin vaikutus on taas huipussaan.

Vierailija
13/17 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ne aiheutti paniikkikohtauksia, tosin kokemusta on vain yhdestä lääkkeestä (Seronil).

Vierailija
14/17 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olo on parempi kaikin puolin.

Vierailija
15/17 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kahdella SSRI:llä, ja kummankaan aikana en saanut paniikkikohtauksia, mutta olo oli yleisesti ahdistuneempi ja mieliala huonompi. Lääkitystä ei jatkettu. Paniikkihäiriöt poistuivat CBT:n avulla.

Vierailija
16/17 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ne aiheutti niitä mutta kaikki on yksilöllistä. Sain paniikki- ja raivokohtauksia, koska aiheuttivat hikoilua, sydämentykytystä ja epätodellista oloa josta kauhistuin alitajuisesti ja paniikkikohtauskehä oli valmis.

Vierailija
17/17 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi ahdistaa enemmän, tulee levoton olo. Jatkuva pahoinvointi päällä, kuin olisi oksennustauti tulossa kokoajan. Ja lääke on sertralin, jonka pitäisi olla hyvin siedetty...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kahdeksan