MITÄ TEILLÄ ON TÄNÄÄN RUOKANA?
Kommentit (10)
Meinasin laittaa lihan ja sipulin lisäksi joukkoon myös porkkanaa ja palvikinkkua. Eli siis jauhelihaa vain 200 g ja lisäksi sitä palvikinkkua.
Lisukkeena ihanasta unkarilaisesta varhaiskaalista tehtyä salaattia. Silppuan kaalin ihan pieneksi, sekoitan joukkoon purkin ananasmurskaa ja pieneksi pilkottua kurkkua.
Lounas: minulle lihapullia+perunaa+salaattia, vauvalle kalasössöä.
Päiv: minulle italianpataa, vauvalle tissiä.
Isä syö töissä jotain.
Keskenään sekoitettua:
- ruispastaa
- kuullotettua sipulia
- tummaa soijarouhetta
- mausteita
Lisäksi raejuustoa + tomaattia, sekä itsetehtyjä porkkanasämpylöitä.
---
Päivälliseksi on eilistä kasvislasagnea.
Tarjolla perussalaattia. Tämä siis minulle lounas ja päivällinen. Lapset saavat päivälliseksi.
eilistä kanapastaa, illalla ajattelin tehdä mantelikalaa (suoraan pakasteesta) ja perunamuusia.
päivällinen: pyttipannu eilisestä lihamurekkeen lopusta, makkarasta, perunasta ja sipulista. Lisäksi paistettu kananmuna ja salaattia. Eli ns. jäteruokailu..
Ajattelin tehdä illaksi sellaista ruokaa mitä en ole ikinä tehnyt itse, mutta mitä anopilla oli tapana tehdä usein ennen kuin hän sairastui ja unohti kokkaustaitonsa, ja se oli mielestäni oikein ihanaa ruokaa. Vuokaan laitetaan kalanpalat (anoppi käytti tuoretta lohta, mulla on tällä kertaa pakastealtaan lohipaloja ja seitifileepaloja). Päälle vähän katkarapuja ja herkkusieniviipaleita. Ripotellaan päälle mausteita ja koko komeuden päälle laitetaan smetanaa. Uunin, paistetaan.
Anopilla oli tapana paistaa samalla myös perunat viipaleina siinä ruoan kanssa, itse ajattelin ehkä keittää.
4-v. poika saa eilistä lasagnea ja porkkanaraastetta raejuustolla.
Mies lupasi keittää tomaattista kanakeittoa illalla. Menen iltavuoroon ja huominen vapaa, olen niin onnellinen; huomenna saan keskittyä poikaani ja ihanaan ystävääni joka tulee kylään.