Ihan oikeesti, kuinka moni on kiinnostunut koulun " pullanleipomistalkoista" ?
Antaisin itse ennemmin koko leirikoulun kustannuksen rahana, mutta että pitää pipertää joidenkin pullamyyjäisten kanssa. Oikeasti, käsi sydämellä, tykkäätkö sinä tällaisista talkoista tosissaan?
Kommentit (30)
Olen kyllä yleensä mukana (se loppusiivoukseen ilmoittautunut), mutta on se vastenmielistä. Eikö ne köyhät yhtään ajattele omaa moraliaan, kun " pakottavat" oman etunsa vuoksi ne rikkaammatkin (joilla olisi varaa maksaa matka suoraan rahana) pakkotyöhön. Ja sitten kirkkain naamoin kuvittelevat, että on hauskaa tehdä yhdessä. NO EI KYLLÄ OLE!
ja voisi ostaa lapsen kasvatuksen muualta. KOSKA eihän lapsen kasvatus hauskaa ole - miksi tehdä se itse, kun voi maksaa muillekin???
Meillä rahan hankkimisesta saa kasvatusta esimerkiksi siten, että viikkorahan eteen on tehtävä jotain. Siihen ei koululuokan talkoita tarvita.
Onko se sitten niin, että vähempivaraisten lapset joutuvat jäämään joko kotiin tai myymään tuplasti enemän niitä pakkopullia?Sekö on oikein?
Mielestäni myyjäisten ajatus on osin ollut, että lapset oppivat tehdyn työn ja saavutetun edun liitännäisyyden.
Meillä olisi varaa maksaa matkat, mutta olisi se hemputin väärin päästää muksut kuin veräjästä toisten paiskiessa töitä reissun eteen. En halua lasten törmäävän/oppivan eriarvoisuuteen ennenaikojaan.
Ei olekaan lasten osallistumisesta kyse. Vaan meidän vanhempien.
Niin saan käsityksen kuinka köyhä sitä onkaan oltava, jotta on ihan pakko pullanmyynnillä matkaraha hankkia.
Itse ajattelin leipovani kuivat käntyt yhdessä lasten kanssa .
myyjäisiä. Pitkästyneiden kotirouvien viimeinen oljenkorsi saada elämäänsä jotain sisältöä ja päteä.
Vierailija:
Niin saan käsityksen kuinka köyhä sitä onkaan oltava, jotta on ihan pakko pullanmyynnillä matkaraha hankkia.
Omat vanhempani eivät _koskaan_ osallistuneet mihinkään koulussa järjestettävään juttuun, eivät edes vanhempainiltoihin! Olenkin päättänyt, että minä osallistun ja ilomielin osallistunkin, ei tunnu pakkopullalta.
Kateellisena sitä ihasteli kun kaverin äiti leipoi kakkuja myyjäisiin...