Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Auttakaa arvoisat kotiäidit

16.04.2008 |

Jos tuo kertomasi summa tosiaan jää ruokaan ja vaatteisiin yms. niin pitäisi pärjätä oikein hyvin.

Vinkiksi antaisin, että tee mahdollisimman paljon ruokaa itse, äläkä osta epäterveellisiä valmisruokia, ja leivo myös itse. Näin minä toimin ja ruokamenot ovat huomattavasti pienemmät kuin monella kaverillani (keskusteluista päätellen). En osta kalleimmasta päästä ruokatavaroita ja teen tosiaan ihan perusruokaa, viikonloppuisin mies tekee usein "parempaa" ruokaa.

Lastenvaatteita ostan (kaksi lasta) alennuksesta, ja niitä alennuksia tosiaan on jatkuvasti. Siitä on tullut minulle jo ihan harrastus. Ruokakauppaankin (Prisma/Citymarket) kun menen, kierrän aina lastenvaatehyllyt, jos jotain sattuisi halvalla löytymään. Enkä silti ostele turhia, vaan ihan käyttövaatteita.

En myöskään osta kalleimpia vaippoja mitä kaupasta löytyy, vaan toimivia saa edullisestikin. Ja myös vauvan ruoat teen pääasiassa itse, paitsi hedelmäsoseet ostan valmiina purkissa.

Jää vain rohkeasti kotiin, kyllä te pärjäätte. Kyllä kotona olo lapsen kanssa kannattaa, jos vain siihen on mahdollisuus ja teillähän jää hyvin rahaa käyttöönne laskujen jälkeen. Meillä taitaa vaatteisiin, ruokaan yms. mennä rahaa kuussa noin 500 euroa, ja tuossakin summassa on ihan turhia ostoksia.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille. Minulla ja miehelläni on 3 kk ikäinen ihana tyttövauva ja haluaisin hoitaa häntä ainakin kaksi vuotiaaseen saakka kotona. Minua kuitenkin pelottaa rahan niukkuus. En siis tarvitse yleellisyyttä mutta pelottaa, että rahat eivät riitä edes siihen peruselämiseen. Eli jos miehelleni jää laskujen yms. jälkeen käteen. n 1000 ¿ (joskus enemmän ja joskus vähemmän) ja minulla on hoitovapaalla tulot n. 500 ¿ miinus verot niin riittäkö tämä elämiseen. Asumme Espoossa.

Voisitteko antaa esimerkkejä (ei ole pakko jos ei halua) millaisilla tuloilla tulette toimeen. Haluaisin niin kovasti jäädä hoitamaan tyttöä kotiin.

Kiitos etukäteen!!!!

Vierailija
2/4 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pärjään hyvin kahden lapsen yh:na, minimiäitiysrahalla ja minimielareilla. Ei meillä tingitä mistään arkimenoista, ruokaa tulee pöytään, lapset vaatettettua ja lelujakin on vaikka muille jakaa.

Jos ei kaipaa etelänmatkoja, uusia design vaatteita niin uskon kyllä että pärjää! Espoossa vielä kuntalisäkin on aika suuri=)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos laskujen jälkeen jää todella elämiseen miehellä 1000 euroa!!!!!!!!! Niin pärjäätte keikkuen! Sun tulot vielä päälle! Ei mitään ongelmaa. Meillä kaksi lasta ja miehellä jää laskujen jälkeen käteen vajaa 500e eli yli puolet vähemmin, vaikka lapsiakin tuplasti. Ja silti pärjätään eikä kauhean huonostikaan. olen jo neljättä vuotta kotiäitinä.

Vierailija
4/4 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos maksettais laskut ajallaan niin meille ei jäin ku muutama kymppi kuukaudessa kiinteiden menojen jälkeen ja silti kikkailemalla, eli laskuja siirtämällä ja joskus lainaamalla ollaan pysytty " hengissä" .

Meillä mies tekee ilman koulutusta vastaavaa perusduunia ja itse teen pientä lisätienistiä useamman satasen kuukaudessa ja silti rahat on kokoajan loppu.

Meillä ei tosiaankaan tuhlailla. Mä olen erittäin tarkka rahasta, ostan säästeliäästi, teen itse kaikki ruoat, usein myös leivät, ja ruoka on toisiaan ihan perus kotiruokaa, keitettyjä perunoita, kastiketta tai esim. pastaa.

Me ei käydä ravintolassa syömässä, ei leffoissa eikä muitakaan harrastuksia ole kellään perheessämme. Ulkoillaan, touhutaan sisällä ja kyläillään.

Kummallekaan meistä, siis miehelle eikä minulle, jää käytettäväksi ns. ylimääräistä rahaa yleensä koskaan.

Palkkapäivänä laskujen ja vuokran jälkeen rahat jotka jää tileille menee pikkuhiljaa kauppareissuihin ja tankkailuun.

Tuhlailuksi, josta voisi varmasti tinkiä, meillä voisi kutsua joka viikkoista traditiota käydä tytön kanssa kävellen lähikaupassa hakemassa saunalimut(äitille siideri, isille olut), halvemmaksi tulisi laittaa vaikka mehua pulloon tai isommasta limupullosta täyttää pienempää, mutta mun mielestä se on loppujen lopuksi halpa huvi joka on tytölle tosi mieluinen ja tärkeä juttu.

Auto meillä on, johon uppoaa joka kuukausi lainanlyhennyksineen, vakuutuksineen ja tankkauksineen varmaan n. 500¿, eli sinne ne meidän ns. " ylimääräiset" rahat menee.

Meillä on myös kallis rivitaloasunto jonka vuokraan uppoaa melkein 900¿ joka kuukausi, halvempiakin varmaan löytyis, mutta on vaikea saada.

Eli siis haluan vain kertoa että tulette varmasti hienosti toimeen kun tilanteenne on noin hyvä. Ja kertomuksellani osoittaa ettei kannata liikaa alkaa miettimään ja laskemaan, koska paperilla kaikki näyttää aina huonommalta kuin todellisuudessa onkaan.

Paperille laskettuna meidänkin talous on joka kuukaisi monta sataa miinuksella, eli ei kannata laskea, elää vaan ja maksaa laskuja sitä mukaan kun rahaa tulee, muu ei auta.

Tsemppiä teille, ja onnea sekä pitkää pinnaa kotiäitiyteen