Mies yrittäjä ja kela haluaa selvityksen minulta, työllistääkö mies.
Jäin työttömäksi ja mies on yrittäjä, kela haluaa nyt selvityksen, että työllistääkö mies minut. Ja kaikista huvittavinta tässä on, että mies on sivutoiminen pienviljelijä, joka tienaa siitä bisneksestä vuodessa n. 12000e kaikkine tukineen. Tekee mies muitakin hommia, mutta niistä kela ei ole kiinnostunut.
Ihan niinkuin tosta 12000 e riittäisi minullekin palkkaa.
Onkohan kaikilla yrittäjän puolisoilla sama selvitys edessä, jos työttömyyskorvausta hakevat.
Kommentit (9)
Turhaa silloin mennä koko työkkäriin.
Vierailija:
.
Onkohan kaikilla yrittäjän puolisoilla sama selvitys edessä, jos työttömyyskorvausta hakevat.
Aivan eri aloilla ovat vielä, ettei tän puolison osaamisella ees ois mitään asiaa siihen duuniin.
Jotenkin outoa, mutta kai niin moni yrittäjä on metkuillut tuon asian kanssa, niin kaikki pitää tutkiä väärinkäytösten varalta.
ja välillä kyselyt ovat ihan naurettavia, mutta valitettavasti pakollisia. Esimerkkinä voin kertoa, että isäni omistaa ambulanssi-firman. Kun äitini jäi työttömäksi ja haki työttömyystukea, niin kela vaati selvityksen miksi äitini ei mennyt ko firmaan töihin. No selitykseksi riitti, että äidilläni ei ollut tarvittavaa koulutusta ko töihin.
työkkäri halusi minulta selvityksen, koska mieheni on yrittäjä sekä mv. Peruspäivärahaa saan soviteltuna, koska mieheni laittaa minulle aina vähän verotukseen tuloja, koska minulla on pakollinen myel vakuutus(eläke kertyy)
Kela ei ole ollut kiinnostunut muusta kuin tuloistani. Työkkäri työllistymisestäni. Kamala paperisota
toiminimi koska harrastaa valokuvausta ja joskus myy jonkun kuvan ja sitä varten toiminimi olemassa. Hän ei siis välttämätt tuolla tienaa vuodessa euron euroa mutta silti minun piti tättää selvitys että en vaan miehen toiminimen turvin tienaakkin jotain. Ihan kuin minä ottisin niitä kuvia piemeästi ja myisin niitä kun ei kai mies olisi koko toiminimeä perustanut jos haluaisi pimeää tointa harjoittaa. Vaan selvitykset piti äyttää ja taas varmaan oudun täyttämään kun kohta työkkäriin ilmoittaudun.
vaikka työllistäisikin vähäsen. Kelan byrokratia siitä aikaan ison harmin jos menette kertomaan!!!
Tämä on just sitä mielivaltaa millä työntekointo latistetaan.
päivää että Kela lopetaan ahdistelemasta ja kiusaamasta ihmisiä. Käytetään sekin byrokratiaan palava raha järkevämmin
kun jäin työttömäksi, miehen kykyä työllistää minua, on myös sivutoiminen maanviljelijä ja tienaa maanviljelyksellä jotain 9-10t väliin
Oletko muuten varma, että muutenkaan saat mitään? Aviopuolisot on elatusvelvollisia toisiinsa nähden. Eli jos miehesi käy töissä oletetaan, että hän elättää.