Miehen verokortissa oli tulot viimevuodelta 65 000. Oliko hyvät tulot?
Kommentit (23)
ansaitsee enemmän kuin suuressa osassa talouksia kaksi aikuista. Että laske siitä oliko hyvät tulot.
7:lle muistuttaisin kuitenkin siitä, että kahden aikuisen samansuuruisista tuloista jää huomattavasti enemmän käteen kuin yhden, johtuu verotuksesta. Ja nyt puhutaan yli 10 000¿:stä vuodessa, eli käytännössä esim. perhe ei elä pelkällä miehen palkalla läheskään yhtä leveästi kuin kahden puoliksi tuon tienaavan.
Meillä n. 40000 ja kun olen töissä niin mulla vajaa 20000 että yhdessä jäädään alle sun miehen. Ja silti maksetaan mm. ylintä päivähoitomaksua sun muuta.
Mun miehellä oli 13 400 lukuna siinä samassa kohtaa!
Ja mulla ei viime vuonna ollu tuloina kuin kotihoidontuki.
Lukekaapa vaikka niitä veropörssejä, jos ette usko että joku tuon verran tienaa..
Ihan oikein DIPLOOOOMI-INSINÖÖREJÄ! Ai että!!!
mutta ei me mielesämme mitään rikkaita olla. Asuntolainaakaan ei ole enää kuin 30 0000..
Juu, mies on diplomi-insinööri ja itse olen peräti maisteri (FM), mikä siinä siinä niin ihmeellistä on ja sua niin mättää?
Ja ihan vain huomatuksena, että on meitä korkeasti koulutettuja työttöminäkin ja kaiken maailman pätkäduuneissa, eli ei kaikilla tietenkään ole silti hyvät liksat.
8/ 12
Duunari mieheni tienaa sitten tuplasti tuon, että se meidän perheen tapauksessa koulutuksen hyödyistä sitten.
Ja tiedossa on hyvinkin omakohtaisten kokemusten kautta, että korkeasti koulutettuja on huonolla palkalla pätkätöissä (kuten minä ja mieheni olimme aikanaan molemmat yliopistotutkijoina/jatko-opiskelijoina). No news to me darling.
Pointti oli se, että miten kenellekään voi tulla edes mieleen tehdä tällainen aloitus: MIEHEN verokortissa luki sitä ja tätä. Missä ihmeessä naisten itsetunto oikein on? Miehen tilipussissa?
Omakotitalo (180 m2) noin 4 km keskustasta (yksi suomen 5:stä suuresta kaupungista). Valmistunut noin 10 vuotta sitten, iso oma tontti (noin 3000 m2).
Alueen taloista saa enkä 250-350 000 riippuen talosta ja siitä onko tontti oma vai vuokra
Vierailija:
Omakotitalo (180 m2) noin 4 km keskustasta (yksi suomen 5:stä suuresta kaupungista). Valmistunut noin 10 vuotta sitten, iso oma tontti (noin 3000 m2).
Alueen taloista saa enkä 250-350 000 riippuen talosta ja siitä onko tontti oma vai vuokra
mutta erittäin suhteellistahan se on, mitä on rikkaus..
Jos hyvätuloinen tienaa esim. 5000 euroa kuukaudessa, maksaa hän siitä veroja n. 33%
Jos kaksi keski/pienituloista tienaavat molemmat 2500 euroa/kk, maksavat he veroa n. 25%. Heille jää siis enemmän käteen kuin yhdellä parempituloisella vaikka bruttotulot ovat samat.
Tämän vuoksi kannatan itse perhekohtaista verotusta!
(lainat yms. vähennykset vaikuttavat veroihin, joten prosentit arvioita keskiarvosta).
Se kai aikoinaan tietoisella päätöksellä poistettiin - tarkoitus oli kannustaa naisia töissäkäyntiin.
joten pidän ihan hyvätuloisena. Minäkin olen FM ja oma palkka on puolet tuosta..
Meillä on kohtuullisesti omaisuutta, velaton talo, autoja ja sijoituksia, mutta en nyt sentään rikkaina meitä pidä. Mutta sen verran, että en kertoisi tutuille meidän todellista rahatilannetta.
Minun miehen verokortissa luki tulojen kohdalla 127.000 euroa...