Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näytimme tiliotteemme anopilleni, sillä hän

Vierailija
03.12.2008 |

ei voi ymmärtää, että miten minä voin olla aina vain kotona hoitamassa lapsiamme (3 v asti tarkoitus). Sukulaisperheissä naiset ovat palanneet töihin aikaisemmin kuin minä ja silti asuntolainat ym ovat heidän mielestään raskaita lyhennettäviä. Tulot ovat samaa tasoa kuin meillä.

Olemme parin vuoden päästä asuntovelattomia, (koska olemme jossain vaiheessa tehneet ylimääräisiä lyhennyksiä, mutta nyt ei kannata verotuksellisista syistä). Sukulaiset ostivat suoraan omakotitalon, kun meidän perhe asui kaksiossa aina siihen saakka kunnes isommat lapsemme olivat 4 ja 2 vuotiaita ja vauva oli tulossa. Heilläkin on noin saman ikäisiä lapsia...

Meillä ei ollut autoakaan, koska asuntomme sijaitsi hyvien julkisten liikenneyhteyksien varrella. Kun muutimme omakotitaloon hankimme auton ilman velkarahaa. Talolainaa jouduimme ottamaan 50% asunnon hinnasta, mutta kohta siis sekin on maksettu :)

Anoppi on syyttänyt minua, kun en ole tienannut työelämässä ja voivotellut oman poikansa elämän raskautta, kun joutuu kantamaan taloudellista taakka minusta. Voi, voi nyt sai riittää ja läväytimme tosiasiat hänen ja suvun tarkasteltavaksi!

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinahan ihmettelee! Mitaan mun yksityisasiat kuulu kenellekkaan.

Vierailija
2/9 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vihoviimeistä ottaa liian iso (omakotitalo)laina ja vieläpä siihen lyhennysvapaata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eikö noita faktoja olisi voinut kertoa muulla tavalla, kuin näyttämällä tiliotteen?

Vierailija
4/9 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja menipä anoppi hiljaiseksi... On monta tiliä, myös se yhteinen...

ap

Vierailija
5/9 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teitte aivan oikein. Minuakin V***TTAA, kun appiukko aina puhuu pojalleen (siis miehelleni), että hyvä että saat nyt hyvän koron asunnon myyntirahoista jne. Aivan kuin kaikki rahat olisivat hänen poikansa! ARGH!! Minä olen siis maksanut 50% asuntolainasta, vaikka minulla on paljon pienempi palkka kuin miehelläni.

Ja nyt äitiyslomalla sain 1500 kk/nettona, jos säästin hoitovapaata varten. Eli en todellakaan elä yhtään mieheni rahoilla.

En vaan jaksa alkaa selittää appivanhemmilleni, kun ovat muuten tosi kivoja ja avuliaita. Kyrsii vaan tuo, kun heillä mies on elättänyt vaimon.

Vierailija
6/9 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha-asiat ovat täysin henkilökohtaisia.

Ihme symbioosiriippuvuussuhde jos ANOPILLE on pakko osoittaa omaa "Kunnollisuuttaan".

Vierailija
7/9 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Joo järkevästi olette tehneet,

mutta eikö noita faktoja olisi voinut kertoa muulla tavalla, kuin näyttämällä tiliotteen?"

Ei voinut, kun anoppi ei uskonut kuin toteennäytettyjä faktoja. Ei näytetty kaikkia tiliotteita. Näytettiin, että minkälaisia ylimääräisiäkin lainanlyhennyksiä olemme tehneet ja minkä verran lainaa on jäljellä. Ohimennen taisi nähdä osan muistakin säästöistämme, mutta ei tarkkaa tietoa niistä kuitenkaan.

ap

Vierailija
8/9 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja haluatte hyvaksyntaa. Jos itse on varma etta kaikki kunnossa ja hyva itsetunto niin ei siina sillloin tarvitse kenellelkkaan mitaan todistella.

Vierailija
9/9 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmeellinen riippuvuus- ja todistelusuhde.

Antaisi anopin horinoiden mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Miksi miehesi on noin riippuvainen äidistään?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän