Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin olette aloittaneet uudelleen kuntosalilla kaynnit synnytyksen jalkeen?

15.04.2008 |

Siinapa se kysymys jo oikeastaan tulikin:-) Milloin siis " on aika" aloittaa uudelleen kuntosali harjoittelu, ohjatusti tietenkin? Miten maito silloin riittaa? Tai milla nikseilla maito riittaa taysimetetylle vauvalle?

Kiitos etukateen!

bucomama & tyttötrio 6,5v, 3,5v ja 2,5 vko

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitteita ei nyt ole niin monipuolisesti, kuin isoilla kuntosaleilla mutta ihan riittävästi kuitenkin. Aloittelin n. 2 viikkoa synnytyksestä ihan kuntopyörällä polkemisella ja steppilaitteella hölkkäämällä n. 20 minuuttia/kerta. Sitten olen lisäillyt eri lihaskuntoliikkeitä. Mahdollisuuksien mukaan olen käynyt kuntosalilla 4x viikossa n. 30 minuuttia kerrallaan. Suoria vatsalihaksia ei kannata tehdä, kuin vasta muutaman viikon kuluttua synnytyksestä, että ehtivät palautua ennalleen.

Vierailija
2/5 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistin vasta äsken että kysyit tosta maidon riittämisestäkin. Mulla ei ole ollut mitään vaikutusta maidon määrään toi jumpassa käynti, vettä kun muistaa juoda paljon ja syödä hyvin. Imetän siis vieläkin, poika ens viikolla 7kk.

Mä olen kuullut että vatsalihaksien kannattaa antaa levähtää useamman kuukauden ajan, siis etenkin noiden suorien vatsalihaksien.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikaisemminkin olis voinut fysiikan puolesta, mutta alkuun oli muuten vaan aika väsynyt.

Mulla treenaaminen vaikuttaa selvästi maidon määrään, jos tekee oikeen kovan aerobisen treenin niin maitoa ei meinaa tulla tarpeeksi. Mun mielestä salitreeni ei vaikuttanut niinkään maidontuloon. Täysimetin kuitenkin 4 kk ikään saaakka, minkä jälkeen lisänä kiinteitä. Jos treenaa kovaa niin kannattaa myös syödä paljon, mulla ainakaan pelkästä nesteen nauttimisesta huolehtiminen ei taannut maidon riittävyyttä vaan piti myös syödä kunnolla jos kulutti.

riza ja tyttö 6kk

Vierailija
4/5 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaisemminki fysikaan puolesta olisin voinut mennä muttei tullut vaan lähdettyä salille.

Aloittelin rauhallisesti. Pari kertaa viikossa on pyrkiny käymään.

Mulla ei oo ollu ongelmia maidon kanssa. Pitää vaan muistaa syödä ja juoda tarpeeksi.

Syviä vatsoja oon ainoastaan tehnyt.Vauva nyt 3,5kk. Ehkä tässä kuukauden sisällä alan pikku hiljaa tekemään myös suoria vatsoja.

Vierailija
5/5 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauveli nyt 3 1/2kk ja ihan vasta-aikaan aloittelin jumppailut ja salihommat uudestaan. Ja tosi rauhallisesti on aloitus tällä kertaa sujunut ja olen jopa malttanutkin aivan rauhallisesti aloittaa, koska lantionpohjalihakset niin heikossa kunnossa synnytyksen jälkeen ja jonkin verran laskeumaakin oli havaittavissa jälkitarkastuksessa. Ei edes kyllä tunnut hyvältä isoilla painoilla tuo treenaus. Elikkäs esim pumpissa tein ekaksi ihan pelkällä tangolla ja viime vkolla lisäilin pienimmän painon, koska lantionpohja ei tosiaankaan kestä tällä hetkellä. Ja ennen synnytystä ja raskautta painoja pumpissa löytyi tangon päästä todella paljon verrattuna tähän hetkeen. Tuntuu toisaalta ihan kivalta, kun voi keskittyä liikkeiden puhtauteen.

Elikkäs tosi hitaasti olen aloittaanut, enkä yhtään liian myöhään, ainakin omien fiilisten pohjalta.

Maidon kanssa ei kyllä tällä harjoittelulla ole ollut ongelmia. Hyvin on riittänyt ja tuntuu riittävän edelleen.

_Dunes