Jouluksi salaatti? Ehdotuksia?
että meillä on joulupöydässä muuten kaikki perinteiset herkut, kinkku, laatikot, lohi jne. Salaatti olisi siis lisäke aivan kuten rosolli.
Kommentit (7)
eli: tomaattia,kurkkua,sipulia,salaattia,fetaa ja itse tykkään laittaa päälle vielä sitruunapippuria,antaa hyvin makua =)
Ei ole mikään kevyt, mutta eihän jouluna tarvitsekaan.. Siinä on saksanpähkinää, omenaa, juustoa ja majoneesia ja ehkä jotain muuta, netistä löytynee.
noin pähkinäsalaatit sopisivat varmasti hyvin, mutta olen kyllä oikeasti niille allerginen.... :) (mutta ei se välttämättä haittaa kun vieraille tekee)
Itse ajattelin jotain päärynä-juustosalaattia, pitänee etsiä reseptiä...
ap
mielelläni kuulen lisää kokemuksia hyvistä salaateista jos jollakulla on... :)
ap
ja vieläpä tosi yksinkertainen. Salaattia, päärynää tai viinirypäleitä ja sinihomejuustoa. on oikeesti tosi hyvää
Salaattia, kirsikkatomaatteja, herneitä, herneenversoja, punasipulia, tuoretta korianteria, semmoisia kierre-pallo-makarooneja (mikä niitten nimi nyt olikaan?), halloumijuustoa (ehkä kevyesti paahdettuna pannulla, muttei välttämättä) ja paahdettuja pinjansiemeniä. Ne voi tietenkin laittaa erilliseen astiaan jos on allergisia, ja ne ketkä haluaa saa niitä itse ripotella päälle. Ihan sairaan hyvää.
Olen jo pitkään haaveillut jostain jouluisesta salaatista, jota voisi aattona tarjota vieraille. Rosolli on minun mielestä aikansa elänyt. Onko teillä hyviä ehdotuksia tai jopa reseptejä?