Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koska juominen on liikaa?

14.04.2008 |

Perheeseemme kuuluu 2 alle 4 vuotiasta lasta. Vaimoni on vielä äitiyslomalla ja itse käyn töissä. Joka kerta kun pääsen vuorotöistäni vapaalle, vaimoni lähtee kotipaikkakunnalleen rentoutumaan kun on omasta mielestään joutunut hoitamaan lapsia koko 6 päivän ajan. Ja jokainen joka tietää mitä on vuorotyö, tietää myös sen ettei koko päivää olla töissä vaan klo. 5-14, 14-22, 22-6. Ja muun ajan katson lapsia, sekä hoidan kotia aivan kuten vaimonikin.

Huolekseni on tullut nyt se, että vaimoni n.25v on alkanut ryyppäämään joka vapaallani ja juominen on siis viikoittaista. Jo paljon aiemmin olen hänellä tästä sanonut ja pyytänyt ettei joisi joka kerta kun vapaalle pääsen, mutta tuloksetta. Emme enää juurikaan vapaalla toisia näe vaan vapaat hoidan lapsia yksin ( hoidan erittäin mieluusti) ja sitten koittaakin taas työt. Olen sanonut ettei minua haittaisi ollenkaan, jos hän ottaisi kotona joskus vaikkapa pari pullolllista, kun siis olen kotona, mutta hän vaatii päästä toiselle paikkakunnalle juomaan. Tiedän myös että hänellä on siellä paljon uusia miespuoleisia kavereita, joiden kanssa hän on ollut nykyään paljon yhteyksissä.

Milloin mielestänne on aika huolestua kun vaimo ei voi olla edes 2 viikkoa ilman humalaa ja baareissa " notkumista" ?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiahan ei tietysti minulle kuulu, mutta... :)

Tästä saa vapaasti muut mahdolliset lukijat pahastua, mut ei tuo nyt mun mielestä ihan vastuulliselta toiminnalta kuulosta. Tai siinä kohtaa kyllä, että lapsilla on turvallinen hoitaja hänen mennä viipottaessaan. Mutta... Jos lapsia hankkii, pitäisi toki ymmärtää että niiden kanssa eläminen on sitä kotona ja töissä olemista. Tietysti jokaiselle vanhemmalle tekee hyvää JOSKUS päästä irti kodin arjesta, mutta itse suosimme sitä että viemme lapsen mummin hoitoon ja lähdemme itse parille oluelle, elokuviin tms. Tosin itse en nyt raskaana ollessani juo, mutta noin muuten. Mielummin mekin ennen raskauttakin ostettiin kotiin muutama olut/siideri ja nautittiin siitä ja leffasta sekä toistemme seurasta pojan mentyä nukkumaan.

Toivottavasti en nyt pahoittanut sinun tai muiden mieltä sanomalla jotain jotenkin hullusti... Itse kuitenkin olen sitä mieltä että ensin se " pahin" baari-vaihe rauhassa ohi elämässä ja sitten lapset ja koti.

Vierailija
2/3 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en katselisi tuollaista. Tietenkin kaikille vanhemmille tekee välillä hyvää päästä irti kotikuvioista ja toiset kaipaavat omaa aikaa enemmän kuin toiset, mutta pitääkö sen oman ajan sitten olla viinanhuuruista irtiottoa toisella paikkakunnalla viikoittain? Mielestäni menee kyllä vähän överiksi.

Ensinnäkin minulle pistää silmään se, että sanot, että vaimosi JOUTUU omasta mielestään hoitamaan lapsia 6 päivän ajan. Ikään kuin lapset olisivat kamala taakka ja velvollisuus, joka PITÄÄ hoitaa. Miten paljon otat vastuuta lapsista ollessasi kotona työvuoron jälkeen? Pääseekö vaimosi käymään jossain yksikseen, vaikka kaupassa tai lenkillä, silloin kun sinä olet kotona? Kokeeko vaimosi kuitenkin arjen raskaaksi?

Toisekseen miten paljon huomioit vaimoasi naisena? Tuli vaan mieleen näistä miespuoleisista tuttavista (itse en kyllä sulattaisi miehelläni naispuoleisia kavereita, joita jostain baarista naarataan mukaan), että ehkäpä vaimosi käy läpi jotain pientä kriisinpoikasta siitä, että onko hän enää kahden lapsen äitinä viehättävä ja vetoava. Helposti nimittäin pienten lasten kanssa käy niin, että ollaan vain isää ja äitiä ja parisuhde jää huomioimatta ellei siihen ihan tietoisesti kiinnitä huomiota.

Mitenkään en sinua tässä yritä tekstilläni syyllistää, vaikka nuo kysymykseni ehkä siltä saattavat tuntua. Yritän vaan saada sinua miettimään asioita myös vaimosi kantilta. Jokuhan tuossa nimittäin hiertää. Kehoitan sinua keskustelemaan vaimosi kanssa ja kuuntelemaan myös hänen puolensa asioista. Jos vaan pystyt niin hommaa lapsille hoitaja ja jutelkaa asiat halki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

löysin paljon tuttua vaimosi käytöksestä.

Meillä mies on päivät töissä ja minä siis lapsen kanssa kotona. Mies tekee pääsääntöisesti normaalia viiden päivän työviikkoa ja viikonloput on vapaat, mutta nyt esim. kaksi viimeistä viikkoa(eli joka ilta) sekä viime lauantain mies oli ylitöissä jonka seurauksena mulla on ollu pinna niin tiukalla että kun miehellä koitti viimein viime sunnuntaina vapaa niin riitelyksi meni, koska kumpikin oli niin väsyneitä.

Meillä ei ole kuin yksi lapsi, joten en uskalla edes kuvitella kuinka raskasta mahtaa olla kahden uhmakkaan kanssa.(kuten teillä on)

Mä olen tottunut siihen että mies osallistuu paljon lapsen hoitoon, sekä hoitaa toisen nukutuksen päivittäin ja yleensä vielä toisen ulkoilunkin lapsen kanssa ja nyt näiden ylitöiden ansiosta jouduin tekemäänkin tavallaan tuplatyöt kotona(kuten mies töissä) ja mä olin tottavie ihan loppu.(enkä väitä että se olis jotenkin hirmu paljon, mutta siis siihen verrattuna mihin olen tottunut..)

Nämä ylityöthän ei nyt sinänsä ollut iso juttu, mutta meillä lisänä on vielä paljon taloudellisia ongelmia miehen taholta, joita mietin ja pähkäilen kaikki päivät sekä stressaan niistä ihan hirveästi, joten nuo ylityöt tekevät sen että heti mulla on kuppi nurin, koska väsyn vielä stressin lisäksi!

Tämä siis pohjustuksena sille että pikkuhiljaa mullekin on alkanut iltaisin viini maistumaan ja nykyisin saunareissuilla otan aina siiderin ja kun tyttö on menny yöunille ja olen yksin kotona, saatan ottaa toisenkin lasillisen.

Lisäksi, jos en olis näin väsynyt, niin lähtisin ihan varmasti vähintään kerran viikossa baariin rentoutumaan. Alkoholi ikävä kyllä vaan on sellasta että se auttaa rentoutumaan ja kun mihinkään ylellisiin rentoutumismuotoihin ei ole oikein varaa niin pari siideriä tulee halvaksi ja auttaa pyyhkimään arjen huolet ja taakan edes hetkeksi pois.

Itse kaipaisinkin kunnon lomaa(viikko ei riitä, tarvittaisiin kaksi!), mutta sekään ei nyt ole mahdollista.

Olen huomannut myös, että heti kun on tiedossa jotain arjen tylsyydestä poikkeavaa niin sitä jaksaa kummasti paremmin.

Mä olen myös hyvin huolissaan siitä ettei meillä mieheni kanssa ole ollut pitkään aikaan yhteistä vapaata ilman lasta, että voitaisiin hoitaa parisuhdetta.

Mies kun on töissä päivät, hän saa aikuisia kontakteja, rauhallisen ruokatunnin ja kahvihetket sekä tupakkatauot. Minä, joka olen kotona , saan tauon mikäli lapsi suostuu päikkäreille. Sitten pitäisikin punnita, että kumpi on tärkeämpää:nukkua väsymystä pois vai nauttia hetken hiljaisuudesta ja rauhasta ja vaikka syödä ihan yksin ilman keskeytystä.

Itse viime vuoden koulussa opiskelleena voin sanoa, että se oli ihanaa. Mies oli kotona lapsen kanssa ja minä olin keskimäärin kuusi tuntia ihan muissa ympyröissä. Sitten illat jaksoikin hyvin kotileikkiä kun siellä ei tarvinnut olla 24h!

Tarkoitan siis, että ainakin minunluontoisella ihmisellä alkaa seinät kaatumaan päälle, kun kaikki päivät on samanlaisia, aamupuuro, ulkoilu, päikkärit,välipala, ulkoilu, ruoka, kylpy, isi kotiin, nukkumaan, eikä tietoakaan että mitään muutosta tulisi tulevaisuudessakaan.

Tätä tarkoitan sillä, että on kiva kun on jotain mitä odottaa, vaikka sitten se baari-ilta kavereiden kanssa.

Mä odotan lisäksi jo kovasti töihin pääsyä, koska huomaan itse että kotona olo tympii.

Pitkän tarinan pointti siis on se, että voisithan yrittää miettiä mitä voisitte tehdä, ettei vaimosi tarvitsisi hakea rentoutusta baarista(kun hän käytöksellään nyt selvästi viestittää että on ns.loman tarpeessa). Se voi olla yhteistä tekemistäkin, kunhan se on jotain muuta kuin mitä normaaliin päivään kuluu.

Jos sulla on rahaa ja rahkeita niin en tiedä mitään parempaa kuin yllätys jonka mieheni järjesti viime hääpäivänämme: Mies herätti mut päikkäreiltä ja sanoi että nyt pitäis alkaa pakkaamaan että keretään laivaan. Se oli salaa tehnyt kaiken, pyytänyt isovanhemmat lapsenvahdiksi, varannut sekä maksanut koko risteilyn ruokineen ja me siis lähdimme kaksin Tukholman risteilylle, kaksi yötä pois kotoa aivan kahdestaan ja vitsit et meillä oli ihanaa!

Järjestä siis jotain jolla saat vaimosi hetkeksi pois kotiympyröistä ja parasta olisi että tekisitte sen kahdestaan. Kun mieli virkistyy niin arkeakin jaksaa taas paremmin.

Jade ja tyty 2v4kk