KOTILOT *** vko 16-17 ***
Kommentit (16)
Lohtuhali anttusantulle! On se suuri muutos kun karvakaveria ei enää ole, vaikka tosi hyvä juttu, että teitte lopettamispäätöksen ennen kuin toinen joutuu kärsimään kovista kivuista. Ei olisi enää hyvää elämää koiralle kärvistellä kivuissa päivästä toiseen.
Meillä on tänään neitokaisella 1v valokuvaus. Ollaan kaikki muutkin käytetty valokuvaamossa 1v potretissa, joten pitäähän tämä kolmonenkin tietysti viedä kuvaan. Saas nähdä miten kuvat onnistuvat kun tämä typy on aika kova vierastamaan oudoissa paikoissa, vaikka niin nämä muutkin taisivat tässä 1v kieppeillä olla (muistaakseni), mutta silti on saatu tosi hyviä kuvia.
Minusta on ihanaa kun maa on sula ja entistä paremmin pääsee puistoon kun kolmonenkin viihtyy konttailemassa hiekkalaatikossa. Kovasti yrittää kakkuja tehdä, mutta on koordiaatio lapion kanssa niin hakusessa vielä, että ohi ämpärin menee yhdeksällä kerralla kymmenestä, mutta sitten kun jotain sinne ämpäriin onnistuu saamaan, niin typy ihan hihkuu innosta ja kaataa hiekat heti syliinsä kun niitä pitää ihmetellä. :0) On nämä pienet (ja vähän isommatkin) hassuja. :0)
Aurinkoisia kevätpäiviä!
adalat + tytöt
Voimia antulle..on varmasti outoa olla ilman koiraa=/ootteko miettinyt uutta
koiraa ottaa jossain vaiheessa?
Onko muilla kotiloilla mitään lemmikkejä?meillä ei ole,ollaan miehen kanssa allergisia kaikiille siitepölyille ja huonepölyille niin pelkaan että puhkeis eläimestäkin allergia=/sitten se luopuminen ei ois yhtään kivaa.Jos allergia riskiä ei olisi muuttaisi meille kisu heti=)
Naurattaa tuo adalatin sulanut maa..koko yön tullut lunta ja lisää pyryttää..kurjaa.Pesin jo osan talvikamoista varastoon=(
Muuten ei erikoista kuulu..perusarkea vaan ollut.
Onnistuiko Adalatin kuopuksen kuvat =)? Oliko neidillä päällä sama mekko kuin sisaruksillaan (eli piditkö pääsi siskoasi vastaan)?
Mä olen edelleen aika tolaltani koiran poismenon johdosta. En nyt enää itke, mutta en oikein saa mitään aikaiseksi, olen ihan ajatuksissani välillä ja vanha tunnesyöppö nostaa päätään. Ollaan käyty lasten kanssa mäkkärissä ja ostettu munkit välipalaksi. Suklaata on mennyt, ja valkosipulipatonkia :o/ Huomenna otan itseäni niskasta kiinni. Kierrän koiran lempipaikat edelleen, eilen kaupasta tullessa nostin ruoat suoraan keittiön tasolle kun en tajunnut, että ei niitä enää kukaan tutki/nuuski/syö. Koira pysyi kyllä tyylilleen uskollisena loppuun asti. Mun äiti kävi piipahtamassa lauantaina kahvilla, ja höhlä unohti kassiinsa kalkkunarullan ja kassin ovesuuhun. Jep jep. Oli mennyt parempiin suihin ;o)
Just katsoin albumista, että Paavo tuli meille helmikuun 15. päivä VUONNA 1995! Siis mä olen ollut 19-v silloin, siis ihan kakara itsekin. Mul on sitä niin ikävä! Ei me kuitenkaan nyt oteta koiraa kun ei meillä ole tarpeeksi aikaa, enkä voi kuvitella että jaksaisin nyt jotain siisteys/tapakasvatusta koiranpennun kanssa tähän samaan syssyyn. Luvattiin lapsille, että kun keskimmäinen meneen kouluun niin sitten voidaan harkita koiraa, eli about 4-v päästä. Mutta toisaalta, täytyy ajatella hyviä puolia, elämä kyllä nyt helpottuukin aika lailla. Iltaisin voi vaan vihellellä eikä tarvitse miehen kanssa vetää pitkää tikkua kumpi lähtee Greyn anatomia jälkeen ulos. Olisin mä Paavoa vienyt ulos vaikka hamaan tappiin...
Täällä on ollut kaunista ja lämmintä. Hitsit, en ole oikein noteerannut säätäkään näköjään...
Valokuvaus...Sai siinä töitä tehdä, että saatiin neito nauramaan, mutta kuvaajan mielestä oli muutamia nappiotoksia. Noin viikon päästä saadaan koevedokset ja sittenhän sen näkee. Ja oli typyllä " the mekko" päällä eikä kyseisestä mekosta olla nyt siskon kanssa edes keskusteltu, joten aion sen pestä ja laittaa jemmaan ja jos siskoni sitä pyytää niin sitten annan sen hänelle. Tosin en ole yhtään varma kelpaako " kolttu" nyt enää hänelle kun ei sitä silloin heti saanut.
Huiskutin kyseli lemmikeistä. Meillä on koira. Kohta 9 v cockerspanieli rouva. Ahne kun mikä, mutta aina leikkisä ja hyväntuulinen koiruus. Nyt tytöt ovat alkaneet kärttää kania tai marsua kun yhdellä kaverilla on, mutta itse en ole oikein noista jyrsiöistä innostunut. Ehkä sitten kun tytöt ovat niin isoja, että osaavat ihan itse huolehtia...tai sitten ei. Ei minulla sinäänsä mitään lemmikeitä vastaan ole. Kotonanikin oli kissaa, koiraa, kaloja ja tuliliskoja, mutta joku noissa jyrsiöissä on sellaista, että minua ei kiinnosta pätkääkään.
Nyt lähden taas jälleen keittämään itselleni päiväkahvit. :0)
adalat+ tytöt
Meidän ihanainen kakkonen onnistui saamaan aikaan pienoisen tulipalon meillä ja nyt savuvahingoissa koko kämppä..pihalle oon kantanu tavaraa tuulettumaan=/Yölampun oli jättäny päälle kun lähettiin käyttämään kuopusta lääkärillä ja siihen kasannu tavaraa päälle niin oli syttynyt tuleen.Esikon koulusta palatessa kämppä täynnä savua=/
Onneksi on vakuutus ja aamulla sieltä tulee tyypit kattoo vahingot..
voi tätä elämän ihanuutta=)Kuopuksella taas korvat vaivaa
Huiskutin joka harkitsee tavaroittensa pakkaamista ja etelään lähtöä(YKSIN)
Anttusanttu: Osanotto koiranne johdosta. Kova pala :(
Huiskutin: No teillähän on ollut happening! Onneksi ei pahemmin käynyt!
Meillä pienin korvatulehduksessa! Kurjaa. Sunnuntaista lähtien kuumetta ja kiukunnut + nuhaa niin eilen käytin lääkärissä. Melkein kyllä arvasin tuon, että kuurihan se pamahtaa. Isi ollut sitten kotivalona tyttöjen kanssa ja minä töissä. 7 pvn putki ja nyt sitten 4 vapaata. Huomenna esikoisen kanssa käynti sairaalassa, kun on se virtsateiden tutkimus. Toivottavasti menee kaikki mahdollisimman iisisti.
Oma vointi ollut parempi. Ruoka alkanut maistaa ja paha olo vähentynyt reilusti. Ja väsymyskin. Onneksi. Kyllä onkin ollut töissä rankkaa.
Että näin.
AIHA ja tytöt + tähtönen rv 10+4
Huiskutin: teilläpä oli hurja/kurja tapaus! Mies ei meillä suostu antamaan esikoiselle yöpöydälle valoa, vaan ainoastaan seinälampun. Olen pitänyt miestä lähinnä nipona vpk:laisena, mutta taitaa olla sittenkin vinha perä, että paloriski on olemassa kun ei ole koko ajan vahtimassa kuitenkaan... Seuraavan kerran kun poika kinuaa valoa, niin mies varmaan ihmettelee kun saa mut mukaan vastustuskuoroonsa!
AIHA: Hyvä, että huono olo jo hellittää ja väsymyskin =) Aika aikaisilla viikoilla, ettei vain olisi tulossa poika? Mulla oli pojasta paaaljon vähemmän väsymystä kuin tytöistä, huonovointisuutta ei lainkaan. Ihan kateeksi käy kun saat jo laskea raskausviikkoja. Nealle pikaista paranemista!! Se on niin kurjaa kun on korvatulehdus =(
Adalat: Mä alan yhä enemmän kuvitella, että me voitais vaihtaa siskoja, eikä huomattaisi mitään eroa ;o)
Mä kävin tänään kampaajalla. Otin väriä ja pituudesta lähti 8cm. Ihanaa. Tuli kevät hiuksiinkin. Leikkaus ja kahdella värillä värjäys maksoi 65¿. Oli mun mielestä ihan kohtuullinen hinta 2h työstä. Tämä kampaaja on tässä meidän nurkilla, keskustassa tällainen käsittely olis maksanut 85¿... Piristää niin paljon! Saa nähdä mitä mies sanoo, sen mielestä naisella pitäisi aina olla pitkät hiukset. Mä en halua enää kauhean pitkiä hiuksia, piste.
Peppi heräili viime yönä useaan otteeseen jo ennen kahta. Sit kun menin katsomaan, niin kyllä on tällaista vuoden ikäistä helpompi tulkita kuin vastasyntynyttä. Toinen piti nyrkkiä suussa ja kuului " au au au..." Eli hampaita tekee. Annoin annoksen pronaxenia, niin toinen nukkui sitten 5h. Täytyy ikenien olla tosi kipeät, kun herättelee vähän väliä. Täytyykin nyt kun neiti herää niin kurkkia josko siellä on jostain puhjennut se kolmas hammas ;o)
Mut nyt ei muuta kuin aurinkoista viikonloppua kaikille tasapuolisesti!
Täällä on TOSI kaunis ilma... Lähdetään kohta lasten kanssa ulos. Mies lähti aamuyöstä työmatkalla Ranskaan ja tulee vasta torstaina. Nyt täytyy sanoa, että helpottaa kummasti kun ei ole enää koiraa!! Että nyt alkaa näkemään jo hyviäkin puolia pikkuhiljaa kun kyyneleitä ei enää tule... Yksin on ollut aika rankkaa ulkoiluttaa koiraa monta päivää putkeen.
Olenko muistanut kertoa, että Peppi harjoittelee nyt konttaamista, kypsässä yhden vuoden iässä ;o) Mutta on niin pieni ja pyöreä, että ryömiminen on vain yksinkertaisesti helpompaa...
Nyt Kotilot kirjoittamaan, me oltiin tiputtu vissiin jo neljännelle(!) sivulle!
Meillä pyykkikone pyöriny ja suurin osa savukamoista pesty..luojan kiitos.Mutta oon ihan lopussa kun hommaa ollu.Just sain verhot ripusteltua ikkunaan yms..matot hakee tänään joku mies pesulaan.Vakuutuskorvaa ja jonkun korvauksen saa kotona pestyistäkin kamoista=/
Ollaan flunssassa koko perhe,loppuviikosta ois tarkotus lähtee reissuun jospa ois ohi siihen mennessä=/
Ei muuten ihmeempiä kuulu...
Meillä ei poika ryöminy ollenkaan lähti suoraan konttaamaan=)
Että osaa olla ihana ilma! Ei viitsisi oikein sisällä olla ollenkaan, mutta näin perheellisenä on tietyt asiat hoidettava, kuten päiväunet, ruoka yms, vaikka mielummin olisi ulkona paistattelemassa päivää. Se hankaluus tässä kerrostalossa asumisessa on, että ei voi isompiakaan jättää ulos keskenään ja tulla sisälle esim. ruokaa laittamaan tai jättää kolmosta yksin sisälle nukkumaan ja olla isompien kanssa pihalla. Siinä meidän rivarissa tein useinkin niin, että jätin vauvakaisen itkuhälyn kanssa sisälle ja olin omalla pihalla isompien kanssa (meillä kun kolmonen nukkuu selvästi paremmin sisällä kuin vaunuissa/rattaissa). Siitä oli kutsun käydessä nopea pinkaista sisälle kun isompia ei tarvinnut raahata mukaan. No, kaikkea ei voi saada.
Olipas huiskuttimella ollut episodi kotona! Hyvä ettei sen pahemmin ehtinyt käydä. Koskaan en ole osannut ajatella, että jotain tuollaista voisi tapahtua...kaikkea sitä.
Vappukin lähestyy. Onko Kotiloilla jotain vapputraditioita? Meillä ei mitään ihmeellisiä; simaa ja munkkeja ja lapsille kai pitäisi hommata pallot. Paljonkohan nekin taas tänä vuonna maksavat? Sima-ainekset kävin eilen ostamassa ja ilmeisesti muillakin oli simanteko mielessä kun niin reilusti oli fariinisokeria mennyt. Tänään ajattelin simat tehdä, että kerrankin saavat rauhassa valmistua. Yleensä olen tehnyt niin viimetipassa, että sima on parhaimmillaan vasta muutama päivä vapun jälkeen. :0)
adalat + tytöt
Me olaan vappu kotona ihan lasten kanssa,haetaan pallot yms..
Nyt jos sais grillin hankittua niin voi grillailla makkaraa jos sää sallii=)
Täällä on myös tivoli vappuna ja siellä käydään.
Meillä on leikkipaikka suoraan keittiön ikkunan edessä ja tänäänkin oli ensin tunnin puistossa poikien kanssa ja sitten kakkonen jäi vielä leikkimään tuohon ulos=)Kerrostalossakin meillä näkyi hyvin leikkipaikkaan ja siinä olivat isommat usein ulkona.
Simaa en tee=)en oo ikinä tehny..ostan kaupasta jonkun valmiin pullon;)
Munkkeja myöskään rupea en väsäämään.Mä leivon/kokkaan hyvin vähän mitään ylimääräistä..siinä jo tarpeeksi homaa että tekee nuorimmalle omat ruuat=/Ja meillä ei olla mitään pullansyöjiä niin ei sitten tule leivottua..syntäreille tein kaikki ite mut siihen se jää=)
Löysin pari pulloa saippua kuplia kaapista kunhan kuopus herää mennään niitä pihalle tekemään..ihana kun oma takapiha=)
oon koko aikuis-iän asunu kerrostalossa niin kiva kun nyt on rivitalo.
Savu haisee vielä hiukan mut pahin jo ohi..nyt ootellaan mitä vakuustusyhtiöstä saa takasin..
Käytiin tänään 5kk neuvolassa ja Safiralle oli tullu 11 päivässä 310g. Nyt on painoa 5300g (syntymäpaino 3024g) ja pituutta 64,9cm (syntymäpituus 49cm). Ihanaa ku painoa oli tullu mukavasti vaikka onhan pikkunen edelleen hoikka vauva.
Pientä itkusuutta on ollu rokotteen saamisen takii ja vähän jo tässä aikasemmin illalla mietin et pitäiskö antaa särkylääkettä. Katellaan nyt...
Safiran massu on ollu tosi kovalla vaikka ollaan annettu luumuu monena päivänä. Tänään onneks massu toimi kunnolla ja sen jälkeen nälkä oliki valtava. Iltavelli on tosi kova sana nykyään ;)
Mies lähtee perjantai aamuna reissuun ja tulee sunnuntai-iltana. Meille on tulossa kaveri lapsineen yökylään ekana yönä ja tokana yönä mennään ehkä mun vanhemmille. Kivaa ku on seuraa koko viikonloppu.
Anttusantulle voimia ikävään ja suruun ku koira jouduttiin lopettaa!
Huiskutin: Voi miten kurjaa ku teillä oli tulipalo josta tuli savuvahinkoja. Varmasti on ollu hommaa ku jouduit pesee ja tuulettaa tavaroita ja tekstiilejä!
Adalat: Meillä ei oo ollu sen kummempia vapputraditioita ku et tytöt on saanu mieleisensä ilmapallot ja on ollu serpentiinii, vappusälää ja herkkuja. Välillä on vietetty vappuu oman perheen kesken välillä kaveriperheen kaa.
Tarald kera kolmen prinsessan
Ei meilläkään ole muuta vapputraditiota kun syödä hyvin ja vappupallot. Ostin kyllä jo lapsille sellaiset hauskat pehmovappunaamarit, pupun ja hiiren =) Peppi jäi vielä ilman omaansa, mutta on kyllä sisaruksilleen makeasti nauranut kun niitä on päässä pidetty ;o)
Peppi on alkanut ihan hirmuisesti halailemaan. Tyttö on niin suloinen! Tänäänkin ryömi kesken kaiken siskon syliin halailemaan, painoi pään siskon rintaa vasten. Isosisko oli niin hämillään, halasi takaisin ja sanoi, että " mäkin tykkään susta!" Nämä on niin ihania hetkiä ainaisten nahistelujen joukossa ;o) Mua Peppi halailee nyt paaaljon useimmin kuin ennen, ehkä sitten nyt löysi jonkun keinon läheisyydelle mikä uupuu kun en enää imetä. Tai sit toi on vain joku ikään liittyvä juttu... Imetätkö Adalat vielä? En muista nyt yhtään mitä oot rustannut imettämisestä viime aikoina =)
Mä taidan mennä tänään aikaisin nukkumaan... Ihanaa =) Aamulla lähdetään katsomaan 2.4. syntynyttä vauvaa. Voih!
Kuullostaa tutulta tuo Pepin halailu. :0) Meilläkin vauvakainen on tosi kova halaamaan ja oikea peto pussaamaan. Antaa kunnon kuolapusuja ja ottaa varmuuden vuoksi naamasta kiinni, ettei pusutettava pääse karkuun. Suloista.
Imetys meillä loppui ihan yhteisymmärryksessä noin kuukausi sitten. Aloin tehdä niin, että en enää tarjonnut rintaa, mutta päätin, että jos typy sen muistaisi niin sitten annan vielä, mutta kului päivä ja toinenkin ilman, että typy huomasi jotain jäävänsä paitsi ja niin se sitten loppui. Aika pitkään minulta valutti maitoa ja liivinsuojuksissa kuljin päivin öin, mutta nyt on sekin loppunut ja jäljellä on vaan lapaset. ;0) Pitäisi sinne rintaliiviostoksille ehtiä, mutta tuntuu vaan olevan niin paljon kaikkea, että en ole vielä kerennyt. Sinne kun pitäisi päästä ihan yksikseen. Ihan ei viitsisi ottaa kolmea makutuomaria mukaan. :0D
Esikoiselle olisi kerhossa ensi viikolla vappujuhlat, joihin pitäisi keksiä naamiaisasu. Keijupukua ajattelin alkaa väsäilemään. Saapa nähdä mitä tulee kun en ole mikään ompelun ihmelapsi, muuten olen kyllä kova värkkäämään vaikka mitä ja tykkään näpertää kaikkea.
adalat + tytöt
Pikaseen toivotan viikonloput.
Me lähtään aamupäivällä ajamaan kohti etelää,isommat tapaavat isänsä ja kuopus minä ja mies tavataan kavereita=)Isommat on isänsä luvannu viedä huomenna korkeasaareen kattomaan sitä uutta kamelivauvaa=)
Ja käydään sunnuntaina lapsimessuillakin.Ihana kyllä päästä kotoa välillä poissa hetkeksi.Pakkaamiset on ihan kesken ja lähtö parin tunnin päästä,mut jos jotain ei ole niin sit ostetaan=)
Kuopus on meilläkin kova halimaan ja on oikea sylikissa..tekee kyllä yksinkin tuhojaan mutta äidin sylissä ois niin kiva nököttää koko ajan=)
Huiskutin ja 3tenavaa
Niin meidän vanha 13-v noutaja lopetettiin tänään. Itken ihan hillittömästi, ikävä tulee olemaan valtava! Nivelrikko oli tosi paha, ja eläinlääkärin sanojen mukaan " lonkat ovat ihan lopussa" . Eli loppu hyvin kaikki hyvin, ei toinen vielä joutunut kärsimään. Parin päivän päästä sitä osaa iloita, että saatiin pitää uskollista ystävää näin pitkään, koiralla oli pitkä ja hyvä elämä. Kaikin puolin. Nyt en näe kirjoittaa kunnolla kun kyyneleet vaan valuu... Eli itken pari päivää ja sit varmaan helpottaa!
Eipä meidän arkeen muuta, nyt jään ihmettelemään aamulenkittömiä aamuja...