Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Narsistisia piirteitä vai vain vaikea ihminen?

Vierailija
14.04.2008 |

Lähipiirissäni on eräs ihminen, joka osaa olla hurmaava, kiva ja hauska, mutta vain siihen pisteeseen kun asiat menevät hänen mielensä mukaan. Jos joku hänen päähänpistojaan vastustaa on vastustaja kamala ihminen, joka haukutaan pataluhaksi kaikille tutuille. Kaikkien pitäisi aina toimia kuten tämä ihminen haluaa ja tehdä kuten hän määrää. Lauseet " te että rakasta mua, sama vaikka mua ei olisikaan" tulevat tosi herkästi. Muutenkin hän on taitava pelaamaan toisten syyllisyydellä ja saa monesti asiat kääntymään mielensä mukaan syyllistämällä toista.

Hän ei ota itse mitään vastuuta teoistaan. Kenenkään muun tarpeilla ja mielipiteillä ei ole hänelle arvoa, paitsi jos ne ovat samansuuntaisia hänen mielipiteidensä kanssa. Hänen iskulauseensa voisi hyvin olla " minä haluan, minun kuuluu saada JA HETI" .

Hän valehtelee saadakseen huomiota ja kaunistelee asioita. Hän on esim. valehdellut ystävälleen, että hänelle on tehty abortti, vaikka todellisuudessa näin ei ole. Kulissit ovat hänelle tärkeitä ja onnellista perhettä näytellään viimeiseen asti.

Keittiöpsykologit antakaa diagnoosinne. Selvennykseksi vielä kyseessä on naispuoleinen henkilö iältään 29 v.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

T: mies

Vierailija
2/7 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan se mahtavaa jos kaikki osaisivat käyttäytyä Käytöksen kultaisen aapisen oppien mukaan, mutta kun ihmisiä ollaan vaan. Vaikka tuo kuullostaa julmalta, että valehtelee abortista, niin minäkin olen huomannut, että jotkut eivät osaa olla ystäviä kuin sellaiselle jolla menee huonosti. On helppo keino saada huomiota ja välittämistä valehdella hiukan, että menee huonommin kuin oikeasti meneekään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuo varsinaiselta narsistilta kuulosta, mutta narsistisia piirteitä toki löytyy. Mutta ilman diagnoosia tuo vaikean ihmisen ja narsistisia piirteitä omaavan ihmisen rajahan on tosi häilyvä...

Vierailija
4/7 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selviä asioita ovat:

- Henkilö antaa itsestään totuutta kaunistellumman kuvan

- Idealisoidun kuvan välittäminen palvelee jotain tarkoitusta - ehkä hän ei koe muiden voivan häntä arvostaa, mikäli kuva olisi lähempänä totuutta

- Henkilö haluaa huomiota syyllistämällä muita

Kaikki meistä yleensä haluavat arvonantoa, ihailua, rakkautta ja myönteistä huomiota. Joillakin on vain juuttunut päälle jotenkin inhottavia tapoja näiden saavuttamiseksi. Toisille ihmisille on hyvin vaikeaa käsittää, että he voisivat kelvata muille ihan " omina itsenään" , ilman näitä kulisseja, manipulointeja ja maneereita.

Todennäköisesti he suhtautuvat itseensä(kin) ankarasti ja halveksuen.

Vierailija
5/7 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mun vastaus on, että on.

Vierailija
6/7 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

3

Vierailija
7/7 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diagnosointi on aina ammattilaisten hommaa ja läheisestäkin ihmisestä tuppaa nuo tiedot olemaan tunteiden vääristämiä ja yksipuolisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan