Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko vaatetta etelämatkalle?

14.04.2008 |

Tämä nyt ei varsinaisesti tälle palstalle kuulu, mutta kysynpä kuitenkin ;-). Olemme lähdössä Thaimaahan 10 päivän lomalle. Kuinka paljon ottaisitte vaatetta mukaan lapsille? Montako T-paitaa, mekkoa yms.? Tapanani on aina pakata liikaa vaatteita mukaan, mutta nyt ajattelin pärjätä vähemmällä, kun 5-henkiseltä perheeltä tuota tavaraa tulee muutenkin. Siis aivan välttämättömimmät vain mukaan.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ikäisiä lapsia? Tyttöjä vai poikia? Sieltä saa lastenvaatteita tosi edullisesti, joten kannattaa ottaa huomioon sekin, että ostaa uutta:) Myös pesulapalvelut ovat halpoja.

Villatakkeja, takkeja tai farkkuja ei lapsille tarvitse. Uimapukuja on hyvä olla kahdet (toiset päällä, toiset kuivumassa), samoin hellehattuja kannattaa olla useammat lasta kohden.

T-paidoilla, bermudoilla, shortseilla, hameilla, hellemekoilla ja sandaaleilla on ollut meillä eniten Thaimaassa käyttöä. Ohuet, hengittävät esim. pellavaiset vaatteet tosi kivoja. Sandaalit/lapsi+rannalle esim. rantasandaalit, niillä pärjää.

Itse olen pakannut n. 10 vaatekertaa lapselle 15 pvän reissuun ja aina on ollut vähän sama vika: vaatteita yleensä liikaa...

Vierailija
2/4 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta paljoa ei tarvitse. Paitoja vähän enemmän kuin housuja/mekkoja, ja pesuainetta vaan mukaan. Siellä lämpimässä tuulenvireessä pienet lastenvaatteet kuivuvatkin nopsaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin olen ainakin itse tehnyt etelän reissujen aikana. Ei vie paljon aikaa, ja vaatteet kuivuu esim. parvekkeella auringossa nopeasti.

Thaimaasta saa tosiaan ihan laadukkaita t-paitoja, shortseja ja varmaan myös mekkojakin. Joten koko vaatevarastoa ei tosiaan kannata raahata täältä Suomesta.

Vierailija
4/4 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon olemme matkustelleet, mutta lasten kanssa ei vielä noin kauas eli tämä on ensimmäinen kerta Thaimaassa. Meillä esikoinen ja kuopus ovat poikia, heillä ikää 7v. ja 10kk, keskimmäinen on tyttö ja hän on 2,5v. Varmasti pienemmillä vaatteita kuluu enemmän kuin isoveljellä. Vaatteiden ostomahdollisuutta meillä ei todennäköisesti ole vasta kuin viimeisenä päivänä, jonka vietämme Bangkokissa. Rantalomakohteemme on pieni paikka ja hotelli melko syrjässä kaupoista, joten ostosten varaan en uskalla laskea. Pesulapalveluille saattaa kyllä käyttöä tulla sekä itsekin voin tietty pyykkäillä jonkin verran.

Juuri tuota pitkähihaisten/-lahkeisten vaatteiden määrää tässä pohdiskelin, että kannattaako niitä juurikaan sinne kannella, kun iltaisinkin on lämmintä. Vastauksen jo sainkin eli jätän suosiolla takit, farkut ym. kotiin ja keskityn lähinnä hellevarustukseen :).