Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ehkäisyksi, kun lapsiluku on täynnä?

Vierailija
14.04.2008 |

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysyy 5v ja vuodot vähenevät ja voivat jopa jäädä pois niin kuin minulla.

Vierailija
2/12 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitä ei edes tehdä alle 35 vuotiaille. Minulla on lapsiluku täynnä ja olen 25v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta nyt se vain venyy ja venyy............ En tiedä tekeekö ikinä.

Vierailija
4/12 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli voidaan tehdä vaikka kuinka nuorille, tai sitten tosiaan kolmikymppiselle lapsettomalle.

Vierailija
5/12 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jättää tosiaan vielä takaportin, JOS mieli muuttuu tuon lapsiluvun suhteen.

Vierailija
6/12 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 2 lasta ja alle 30vee. T:ap

Vierailija
7/12 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsellista touhua sanon minä.

Vierailija
8/12 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään järkeä tehdä sterilisaatiota ainakaan noin nuorena.

Teillekin ehtii vielä elämässä tapahtua vaikka mitä ennenkuin hedelmällinen ikä on ohi.

Vierailija
9/12 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

enää ota mitään hormonaalista ehkäisyä.

Meillä lapsiluku täynnä (4) mutta ikää vasta sen verran, että pidän kuparikierukkaa tämän 5 v ja sitten on miehen vuoro (vasektomia).

Eli kuparikierukkaa suosittelen!

Vierailija
10/12 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei sterilisaatiota meille?

-Ollaan nuoria, 28v. ja 27v.

-Nyt tuntuu, että lapsiluku on täynnä, mutta 10 vuoden päästä olen vieläkin hedelmällisessä iässä... Kuka tietää, muuttuuko mieli...?

-Entä jos huomenna perheeni kuolisi onnettomuudessa (mies ja lapset), haluaisinko elää loppu elämäni ilman mahdollisuuttaa uuteen perheeseen? Sama miehellä. Tai jos vain lapset kuolisi? Haluttaisko pysyä vain kahdestaan?

Vierailija
11/12 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota ennemmin hormonikierukka, niin pääset samalla runsaista vuodoista ja mahdollisista kuukautiskivuista eroon :) Eikä siitä tule yleensä edes sivuvaikutuksia, kun hormonia on siinä niin vähän paikallisuuden takia. Kannattaa sitä minusta ainakin kokeilla vuoden verran, saahan sen sitten pois, jos se ei sovikaan.

Sterilisaatiossa on kaksi isoa ongelmaa: 1) se ei poista naisen kuukautisongelmia ja 2) se poistaa hedelmällisyyden lopullisesti. Etenkin nuorille (alle 40v) sterilisaatio on tosi riskialtis valinta! Aika harva voi olla 100% varma, ettei ikinä elämässään enää halua saada yhtään lasta. Itse olen 99,9% varma ;) ja silti en menisi sterilisaatioon vielä kolmikymppisenä kolmen lapsen äitinäkään.

Vielä kyseenalaisempaa on painostaa miestään sterilisaatioon, koska hänhän saattaisi hyvinkin saada lapsia vielä viiskymppisenäkin! Elämä on niin arvaamaton, että ei kannata tehdä niin radikaaleja ratkaisuja, jos ei ole pakko. Esim. mieheni ystävä jäi leskeksi 32-vuotiaana, ja on nyt 40-vuotiaana mennyt uusiin naimisiin.

Vierailija
12/12 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata yhtään painostaa miestä eikä itsekään mennä sterilisaatioon jos vähänkin (0,0001%) epäilyttää! Kuulin 3n lapsen äidistä, jolla heti sen jälkeen iski monen vuoden masis ja lopulta päädyttiin purkamisen yrittämiseen!

Hormonikierukasta, itselläni on, ja muuten ihan mukava, tiputtelutkin jo vähenemässä, mutta mielialavaikutuksia epäilen, on ollut tosi ahdistava ja painostava olo viime aikoina. Ei tullut heti laittamisen jälkeen, mutta pari kk sen jälkeen. E-pillerit ei sovi, nuvaring kyllä sopi, en huomannut depis-vaikutusta, mutta alkoi tuntua kenkulta/kipeältä. Mutta ihmettelen, mitä ehkäisyksi, jos päädyn otattamaan kierukan pois ahdistavan olon takia?! (Vinkkejä?)

Ps. minulla tuli " morkkis" jo kierukan laitosta, alkoi tuntua jo siitä, että hei, olisin sittenkin vielä halunnut yhden vauvan ja pian, vaikkei tuon lopullisempi olekaan kuin max 5v...