Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

normaali ovis VAI KYSTA?

Vierailija
14.04.2008 |

Jätin kuukausi sitten ehkäisyn pois. Käytin sitä 2 vuotta jota ennen oli vuoden tauko, jota ennen käytin 1 vuoden rengasta ja laastaria. MUUTA HORMONAALISTA-ehkäisyä en oo koskaan käyttänyt. oon 30-v.

1,5 viikkoa sitten alkoi alavatsalla juilinta, jomotus, poltto, kutina, särky. Viime viikolla eli 4 pv noiden oireinden jälkeen vasemmalle sattui h*tisti; mutta se loppui tunnin kestettyään. lääkäri teki sisätutkimuksen ja totesi että kaikki ookoo, mutta vasen puoli hiukan turvoksissa. Särkylääkettä sanoin että kannattaa ottaa; no, en tietenkään ota. nyt tuosta on kohta viikko ja koko ajan on tuntunut painetta, viiltoa vetoa jne; sekä selkää ja kylkiä särkenyt.

Mä oon ihan kummissani ku en oo vastaavaa kokenut ikinä; koska luultavasti en oo ovuloinutkaan ikinä. Ilman ehkäisyäkin oon ollut juuri tuolloin väliaikana edellisen kumppanin kanssa; raskautta ei kuulunut.

Onko tää normaalia vai pitäiskö mennä gynelle; ku terkkarissa ne ei voi tehdä MITÄÄN asialle???!?!?

Lämmöt nousi lauantaina 0,5 astetta ja on pysynyt ylhäällä. Onko se oire mahd. oviksesta. VAI nouseeko lämpö silti..?? oon yrittänyt lukea netistä ties mitä. Ja eteen on tullut kystia, mutta myös jolloian on ollut tällaisia normi-ovis oireita - varsinkin esim clomien kanssa. ITSEKIN söin joskus clomeja, mutta raskautta ei kuulunut 4 kiertoon. Sitten jätettiin se... Tuosta on nyt 7 vuotta. Eli vois olla että laihtuminen olis vaikuttanut mahdolliseen PCO:oon...

ÄÄH. mä oon ihan jännittynyt ja pihalla. Odotanko vaan seuraavia menkkoja? Vai oonko voinut tulla raskaaksi? Vaikka olis kysta puhjenut?

kiitos jos joku sanoo jotain. :)

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä osaa siksi oikein auttaakaan, mutta minulla ainakin oviksen aikana on melkoisia juilintoja ja jonkun aikaa kestävää " kirvelyä" jommassa kummassa munasarjassa. Olen jostain lukenut, että tuo kirvely johtuisi siitä kun munasolu irtoaa ja irronneeseen kohtaan kehittyy keltarauhanen. Siitä keltarauhasesta voi vuotaa vähän verakin vatsa onteloon.

Lisäksi minulla tuo kehittyvä keltarauhanen aiheuttaa sellaisia repäisy kipuja. Kun esim yöllä kääntää kylkeä tai venyttelee. Olen myös huomannut, että jos en ole raskaana niin pari päivää ennen menkkoja nuo repäisy kivut loppuvat eli keltarauhanen surkastuu ja menkat alkavat. Nyt olen kolmatta kertaa raskaana ja raskauden arvasin juuri noista repäisykivuista, jotka tuntui vielä kun menkkojen olisi pitänyt alkaa. En tiedä oliko tastä sinulle mitään apua? Mutta pidetään peukkuja, että sinulla on ollut ovis. Mikä kierropäivä muuten sinulla nyt on menossa?

Vierailija
2/2 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

no eikö ollutkin sekavaa? ;)

no, ehkäisyn jälkeisestä vuodosta on kp28 tai 29. (vuoto alkoi ma-iltana myöhään...) eihän tää nyt ole kai mikään normi-kierto, kun sen ehkäisyn tehokin kai lakkaa vasta viikon päästä, jolloin ne omat hormoonit käynnistyy. eli ehkäisyn tehon loppumisesta olis sit 21-22 päivää. ja kivut alkoi reilu viikko sitten; edelleen painontunnetta ja hiukan kipua vasemmalla. ja kuumeinen olo edelleen. alle 37 nyt vaan kuitenkin tälläkin hetkellä.

tilasin gynen, joten toivon että siellä nähdään ettei mitään vakavaa. :)

mitäs sä nyt kysyitkään?

no, mutta kuitenkin voi olla että tää on normaalia ovistelua, mutta silti pelottaa kaikki mahdollinen. parempi olis ku ei lukis mitään netistä.. :(

kiitti vastauksesta. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla