Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

alex vai aaron?

13.04.2008 |

meille tulossa kolmas poika. edellisten nimet Joel ja Niilo. kolmannen pojan nimen löytäminen on tuottanut valtavasti päänvaivaa. lopulta vain kaksi, jotka käyvät sekä minulle että miehelle - alex ja aaron. nyt pulmana on vain valita näistä toinen! toiseksi nimeksi tulee Johan tai Markus, kolmanneksi Mikael. vaihtoehdot ovat siis:

alex johan mikael

alex markus mikael

aaron johan mikael

aaron markus mikael

emme asu etelä-suomessa joten täällä nuo kummatkin etunimet lienevät melko harvinaisia. mielipiteitä toivoisin siis, että mikä noista yhdistelmistä olisi paras ja myös sopisi parhaiten veljessarjaan.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joelin ja Niilon veljelle sopii minusta paremmin Aaron kuin Alex. En ole nimissä muutenkaan x tai c ym. kirjainten ystävä. Jotenkin tuo Alex tuntuisi kovinkin erilaiselta veljien vanhahtaviin nimiin verrattuna. Toki Aaronkin on uudenoloinen nimi, mutta kuitenkin huomattavasti parempi vaihtoehto... Entäpä nimi Aaro? Kävisi minusta hienosti sarjaan. Tai Aleksi (onko liian suosittu)?

alex johan mikael

alex markus mikael

aaron johan mikael

aaron markus mikael

Vierailija
2/11 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ite laittasin Aaronin. ja kokonaisuudessaan vaihtoehdoista:

Aaron Johan Mikael

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikein sointuva kokonaisuus

Vierailija
4/11 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisinkin laittanut Aleksi, mutta mieheni mielestä on liian tavallinen. Hän suostui vain siihen x:llä kirjoitettavaan versioon. Itse en taas ole kovin ihastunut nimeen Aaro, mieheni mielestä taas se olisi ollut paras vaihtoehto. Eli nämä jäljelle jääneet ainoat vaihtoehdotkin olivat jo kompromisseja. Siinä mielessä kyllä tykkään niistä et kummatkin ovat kansainvälisiäkin nimiä, samoin kuin Joel. Aiempia nimiä emme valinneet siksi että ne ovat vanhoja suomalaisia nimiä, vaan siksi että pidimme niistä. Mielestäni Alex sopisi joukon jatkoksi paremmin kun siinä on l niin kuin edellistenkin nimissä.

Valinta on vaikea, tällä hetkellä kummatkin nimet ovat mielestäni aika tasaväkisiä. Aaronissa hieman ärsyttää se, että kaikki kuitenkin varsinkin täällä peräkylillä sanovat Aaro. (Monilla ihmisillä tuntuu olevan vaikeuksia lausua jopa Joel, monet laittaa perään i:n puheessa, tosi ärsyttävää!) Alexissa vähän sama juttu, et Aleksi se täällä Savon sydämessä sit kuitenkin on, mut se ei kyl haittaisi niin paljon koska se olisi mulle sopinut muutenkin.

Vierailija
5/11 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta x on liikaa tuohon veljes sarjaan, varsinkin jos teillä ei ole siteitä ulkomaille.

Aaronista löytyy O niinkuin isoveljien nimistä

Miten olisi Aaron Aleksi Mikael?

Kommenttina nimeen Alex Johan Mikael, se lausutaan tuon x kirjaimen perusteella " Alleks Juuhan Miikkael" ;-)

Kun taas Aleksi Johan Mikael kuulostaa hienommalta.

Vierailija
6/11 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aaron on yksi suosikkinimistäni (kuten myös Mikael), joten ehdottomasti se. Ja Markus Mikael on paljon sointuvampi kuin Johan Mikael. Aaron Markus Mikael on ajattoman kaunis, mutta miehekäs nimi :)

Vierailija
7/11 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta noista kahdesta kannatan Aaronia. Sopii hyvin sarjaan ja on kaunis nimi!

Vierailija
8/11 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin haluaisin Aaronin vauvani nimeksi jos se on poika, mutta ainakaan vielä ei ole mies suostunu. :)

Vierailija
9/11 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa minun ääneni. Hyvä ja sointuva kokonaisuus, kaikki nimet kauniita.

Vierailija
10/11 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa minun ääneni! Reipas kokonaisuus!

Vierailija
11/11 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on kaunis nimi, kauniimpi kuin Aaro. Alex on tosissaan hieman eksoottinen, miellän sen jollain lailla kansainvälisen tai suomenruotsalaisen perheen nimeksi.

Aaron Markus Mikael oma suosikkini. Aaron Johan...:issa tulee kaksi n-loppuista nimeä peräkkäin.

mango77:

meille tulossa kolmas poika. edellisten nimet Joel ja Niilo. kolmannen pojan nimen löytäminen on tuottanut valtavasti päänvaivaa. lopulta vain kaksi, jotka käyvät sekä minulle että miehelle - alex ja aaron. nyt pulmana on vain valita näistä toinen! toiseksi nimeksi tulee Johan tai Markus, kolmanneksi Mikael. vaihtoehdot ovat siis:

alex johan mikael

alex markus mikael

aaron johan mikael

aaron markus mikael

emme asu etelä-suomessa joten täällä nuo kummatkin etunimet lienevät melko harvinaisia. mielipiteitä toivoisin siis, että mikä noista yhdistelmistä olisi paras ja myös sopisi parhaiten veljessarjaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi