Minkä tasoinen stressi aiheuttaa kk-kiertoon häiriötä, ja millaista? ev
Kommentit (5)
Stressi voi siirtää ovulaatiota ja näin ollen siis menkkojen alkamista, mutta aika ovulaatiosta menkkoihin on aina melko vakio (yl. 14 vrk). Ei siis pidä ajatella että kun teki negatestin ja stressi helpotti niin siksi menkat alkoivat, olisivat ne alkaneet ihan samalla tavalla vaikka stressi olisi jatkunut.
Nimittäin juuri samasta syystä mä tätä asiaa kyselen. Tosin mulla on kyllä stressiä moninkertaisesti muustakin syystä kuin siitä raskauden pelosta. Pitäisiköhän ostaa raskaustesti?
Olen tehnyt opinnäytetyötä kuukauden, valvonut öitä sen kanssa ja unirytmi aivan sekaisin.
ap.
häirinnyt kuukautiskiertoa mitenkään, mutta annas olla jos kondomi hajosi niin menkat oli aina monta viikkoa myöhässä pelkästä raskauden pelosta. Sitten kuin tein negatestin niin ne alkoi saman tien.
Mulla on aika säännöllinen kierto, mutta lieväkin "krapula" (tai vaikkei krapulaa olisikaan, vain edellispäivänä nautittu alkoholia) voi aikaistaa kuukautisten alkamista parilla päivällä. En ihan usko tuohon. Ja jos alkoholi voi vaikuttaa kiertoon ovulaation jälkeen, miksei stressikin? Ei me ihmiset ihan kaikkea tiedetä elimistön toiminnasta.
Stressi voi siirtää ovulaatiota ja näin ollen siis menkkojen alkamista, mutta aika ovulaatiosta menkkoihin on aina melko vakio (yl. 14 vrk). Ei siis pidä ajatella että kun teki negatestin ja stressi helpotti niin siksi menkat alkoivat, olisivat ne alkaneet ihan samalla tavalla vaikka stressi olisi jatkunut.
jos sillä ei olisi mitään tekemistä testin kanssa
näin on käynyt useamman kerran.
häirinnyt kuukautiskiertoa mitenkään, mutta annas olla jos kondomi hajosi niin menkat oli aina monta viikkoa myöhässä pelkästä raskauden pelosta. Sitten kuin tein negatestin niin ne alkoi saman tien.