Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusimman Talouselämä-lehden Naisjohtajat-juttu, mitä ajatuksia herätti?

Vierailija
12.04.2008 |

Muuten hienoa, että asia nostetaan esille ja ihan arvostavassa mielessä. Mutta sellaista jäin miettimään, koskien tätä " heistä kuulemme vielä" -osiota, että aika keskitason päälliköitä jne, ei vastaavassa asemassa olevista miehistä ole koskaan talouslehdissä kuvallisia juttuja... Että onko tämä nyt sitten sitä Oikeaa Tasa-arvon edistämistä talouselämässä? En tiedä, mutta mietitytti.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ne esimerkit jo menestyneistä lasikaton rikkojista olivat tosi mielenkiintoisia. Monen viesti oli se, että naiset aliarvioivat itse usein ihan turhaan kykyjään. Miehistä vastaavia juttuja ei tehdäkään, koska heitä on johtajistossa kolmetoista tusinassa. Hälyyttävää mun mielestä oli se, että sadan suurimman pörssiyrityksen hallituksen jäsenistä vain 15,9 prosenttia on naisia.

Vierailija
2/5 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, samoihin asioihin kiinnitin myös huomiota. Toisaalta tuo pieni luku hallitusten naisjäsenistä ei sinänsä yllättänyt, vaan vahvisti mutuni joka syntynyt omista ja ystävien kokemuksista. Myös johtoryhmissä tilanne on mun mielestä yhä käsittämättömän vääristynyt sukupuolia ajatellen.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tästä kauaakaan ole kun ko. lehdessä oli listattuna myös näitä " näistä kuulemme vielä" -tyyppejä (miehiä).

Vierailija
4/5 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat todella menestyneitä, ja alle 40v. Itseni näen toivottavasti listalla kymmenen vuoden sisällä!

Yksi haastatelluista viittasi siihen, että " nainen voi auttaa naista eteenpäin" , mutta se ehkä vähän kalskahti korvaan juuri tuossa väärän tasa-arvon hengessä: kaipa jokainen auttaa potentiaalisimpia eteenpäin, eikä suinkaan sukupuolikiintiöittäin! Samaa sivuaa mielestäni se kommentti, ettei hallitustyöskentelyyn (vai oliko se yritysjohtoon?) saisi edes nostaa sellaisia henkilöitä, jotka eivät vielä kokemukseltaan sinne kuuluisi.

t. pahapaha uraäiti

Vierailija
5/5 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta muistaakseni ne miehet eivät olleet ihan niin " pieniä" päälliköitä kuin nää naisnumeron naiset. Vai muistanko väärin? Hyvä kysymys onkin, että mistä se kertoo... Siitäkö, että naisia vaan ei ole niin paljon korkeammilla palleilla, että nämä " näistä kuulemme vielä" naiset täytyy etsiä alemmalta tasolta?

Vierailija:

Ei tästä kauaakaan ole kun ko. lehdessä oli listattuna myös näitä " näistä kuulemme vielä" -tyyppejä (miehiä).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kolme