Te, ketkä olette luovuttaneet äidinmaitoa, kauanko olette sitä tehneet?
Itse olen ajatellut kuukautta tai kahta (täällä maksimi siihen asti, kun vauva täyttää 4kk). Ihan itsekkäistä syistä olen touhun ajatellut lopettaa. Kesällä kuitenkin on paljon menoja ja luovutus kuitenkin rajoittaa niitä, koska ei viitsi jatkuvasti olla ilmoittamassa, että nyt ei sovi.
Kommentit (4)
Kuulin että siitä saa kohtuullisen korvauksen. Joutuuko sen itse viemään sairaalaan vai tullaanko se kotoa hakemaan?
17¿/litra, hakevat Tampereelta ja ympäristökunnista. Itse asun hiukan kauempana ja lähetin maidot Matkahuollon kautta kolmesti viikossa.
ja kota hakivat 1-3 kertaa/viikko. Tietysti saa luovuttaaa vaikka vain viikon jos siltä tuntuu. Ei ne mitään kysele miksi lopetat.
Itse luovutin 5kk (sektion vuoksi söin lääkeeitä + rintatulehdus johon antibioottikuuri joten nuo lyhensivät luovutus aikaa) ja sain 1350e tuolta ajalta rahaa. Kerran viikossa hakivat maidon niin ei rajoittanut elämään juurikaan. Täällä siis ottivat 6kk maitoa ainaki viime kesänä.
Mietityttää vain, että olenko liian itsekäs, jos lopetan touhun tavallaan kesken.
Ap