Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syksyllä kouluun menevien vanhemmat!

Vierailija
11.04.2008 |

Miten teillä on jo valmistauduttu kouluun menoon? Meillä lapselle on ostettu puhelin. Lisäksi lapsi on alkanut opetella yksin kotona oloa. VIime viikolla oli tunnin verran itsekseen kotona. Ja aina jää mielellään yksin esim. kaupassa käynnin ajaksi. Muutamana päivänä on saanut luvan kävellä tai pyöräillä yksin kotiin päiväkodilta, kun tullaan pikkuveljen kanssa autolla (matka n. 100 m.).

Olemme aloitelleet jo hyvissä ajoin (?), sillä poika on syntynyt ihan loppuvuodesta, joten on luokan nuorin ja se jännittää vähän mua. Mutta hyvältä näyttää nyt ainakin:-)

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hyvin on mennyt. Tosin meillä on tytölle varattu iltapäivä-kerho paikka.

Vierailija
2/4 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännykän saa vasta kesällä. Minä kotona, joten yksinoloakaan ei tarvitse harjoitella. Koulumatkan osaa, niin lähellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännykkä ostetaan varmaan sitten koulun alettua.

Yksin ei tarvitse olla, ja luokka on sama kuin mikä nyt on eskarissa.

Vierailija
4/4 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

koulussanne ole iltapäiväkerhoa?

En itse laittaisi alle kymmenvuotiasta vielä yksin iltapäiviksi kotiin.

Tiedän omasta kokemuksestani. Minut jätettiin yksin 6-vuotiaana kun aloitin koulun. Lähdin kouluun kun kello soi (äiti laittoi aamuisin soimaan) ja tulin takaisin puolen päivän jälkeen tyhjään kotiin. Odottavan aika on pitkä. Äiti tuli kotiin n. kuuden tienoilla.

Alkuun ei meillä ollut edes puhelinta, jolla soittaa kun hätä tulee.

(Olen jo sen verran vanha). Ikimaailmassa en tekisi sitä omille lapsilleni. Monet itkut itkin iltapäivisin :(

Minusta kasvoi turhankin itsenäinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi viisi