Mitä maksaa ultra yksityisellä? KELA-korvaus? Hyviä pk-seudulla?? Koska mennä varhaisultraan?
On nyt alkanut tosiaan ärsyttämään kun sain neuvolan vasta viikolle 10+1 - ennen sitä ei mitään varmistusta/tsekkausta millekään.
Mietin jos KUITENKIN menisi ultraan jo ennen sitä, saisi jotain mielenrauhaa, kasvaako siellä joku vai ei.
Mitähän se maksaa suunnilleen (en yhtää muista), ja korvaako KELA siitä enää mitään?
saa myös suositella jos tietää hyviä, asiallisia ja edullisia!
Kommentit (8)
Mä soittelin pari viikkoa sitten pk-seudun paikkoja läpi.
Varasin lopulta ajan Mehiläiseen, varh.raskauden ultra on ensi torstaina!
Hinnat vaihteli jonkin verran. Suurimmassa osassa (soitin lääkärikeskukseen, diacorille...) se itse maksettava osuus (Kela korvauksen jälkeen) oli n.100¿. Kesksutornin Gynekologeilla, 120¿, ja Mehiläisessä 80-100¿, kuulemma yleensä alle 100.
Taksat riippuu kuulemma lääkäristä ja siitä, tehdäänkö joitain muita tutkimuksia samalla.
Me käytiin alkuraskauden ultrassa (rv 8) yksityisesti, Alppilan Diacorilla, Kari Ratsulalla.
Omaa maksettavaa jäi Kela vähennyksen (minkä vähensivät heti kassalla) jälkeen 82 e.
Sisältäen lääkärikäynnin sekä tuon alkuraskauden ultran.
t: Muumimamma-72, rv 16+1
Olen monta vuotta käynyt H:gin keskustassa lääkärikeskus Femedassa ja siellä maksoin viimeksi kelan vähennyksen jälkeen 82¿. Lääkäri on Anna-Kaisa Larkio-Miettinen, itse pidän hänestä vaikka ehkä hieman " räväkkä" .
Ratsulalla olen myös käynyt aikoinani, hyvä hänkin.
Moschino
Eli lääkärillä olen käynyt n. 8-9 vkolla.
Moschino
Kävin Marion Marttilalla ja maksoi 77 ¿. Tykkään Marttilasta lääkärinä ja olen käynyt siellä monesti aikaisemminkin. Marttila teki Kelaa varten lausunnon, että mun kierto heittelee (ehti olla kahdet kk:t edellisen synnytyksen jälkeen) ja sen takia piti ultrata, joten sain ultrastakin Kela-korvauksen. Seuraavalla käynnillä ei ultrausta korvata, kun sitten on raskauteen liittyvä käynti. Marttila ottaa vastaan tietääkseni myös jossain Vantaalla, oliskohan Vantaan lääkärikeskus tmv.
myyrmäen pikkujätissä kävin n.viikko sitten rv 7+3 alkuraskauden ultrassa ja puhelimessa arvioivat hinnaksi n.120 euroa..lasku oli kuitenkin vain 59euroa, mistä olin tietysti ihan tyytyväinen :) ja siis kela korvauksen jälkeen toi summa.
Kelan ohjeistuksessa puhutaan varhaisraskauden ultraäänestä ja siinä kyllä mielestäni tarkoitetaan niskaturvotusultrasta. Varmaan ihan alun " varmistusultrakin" korvataan, jos lääkäri perustelee sen tarpeellisuuden. Joissain tämänkin palstan kirjoituksissa on tosin viime aikoina ollut juttua, että KELA ei ole näitä ihan alkuraskaudessa tehtäviä ultria korvannut, jos lääkäri ei ole niitä kunnolla perustellut.
Laitoin muutaman päivä sitten ultraäänestä Kelan antamaa tietoa. Alkuraskauden ultra korvataan.
Itse olen käynyt Mehiläinen/Kielotie/Kari Ratsula, suosittelen.
Tässä linkki:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=12879936&t=12879936&appid…