Suosittele hyvää ja kestävää yleiskonetta, kohtuuhintaista. Toivon sellaista joululahjaksi :)
Mies kysyi että mitä haluisin jouluksi ja tuo pälkähti ensimmäisenä päähän, olen sellaisesta haaveillut jo pitkään mutta koska minulla ei ole tuollaisista laitteista mitään kokemusta niin vinkkejä kaipailen :)
Pitää olla kestävä, ei liian monimutkainen käyttää ja mieluusti laitteessa paljon eri toimintoja
Kommentit (11)
Katselin netistä eikä ollut tuo Bosch sellainen kuin mitä haluaisin...
Ja siihen saa vara (ja lisä-)osia!! ..kannattaa ottaa sekin huomioon..
Monet kunnolliset ja kestävät ovat lapsiperheessä ihan hirmuisen kolhoja ja isoäänisiä. Mä olen tyytynyt siis ostamaan Philipsin koneet, joilla saa tehtyä pullataikinan. Ei varmaan mitään hirmuisen kestäviä, mutta meillä säännöllisessä käytössä jo molemmat tosi monta vuotta. Käytän ja heitän astianpesukoneeseen osat vaan. Vanhemman mallin vein kakkosasunnolle, se varmaan viime vuosituhannelta jo ja uudempikin on jo useamman vuoden vanha. Tykkään noista Philipseistä, kun hinta on kohdallaan (200-250e) ja niissä jo kaikki tarpeellinen mukana eli ei tarvitse ostaa lisäosia kahmalokaupalla.
Kenwoodista siis ne metalliset mallit major ja chef, major taisi voittaa testin. Stockkalla major on 500 e kanta-asiakastarjouksena. Kenwoodilta on halvempiakin malleja, en tiedä niiden laadusta. itselläni on ikivanha philipps ahkera:-), niitä ei enää saa ja ajattelin pitää sen loppuun, sitten vaihdan Kenwoodiin Kitchen aidissa on 15 minuutin käyttöaikarajoite, edes maahantuoja ei tiennyt, mitä se tarkoittaa.
Munkin vanha Philips on Ahkera - olisiko Iso Ahkera. Tuo uudempi oli vain joku tylsä numerosarja. Kannattaa olla tarkkana, että saa muuten YLEISkoneen eikä monitoimikonetta. Paras oli kun eräässä kaupassa yksi mies yritti myydä tavallista tehosekoitinta yleiskoneena. Olisi siinä voinut joku tovi vierähtää, kun olisi yrittänyt tehdä vaikka porkkanaraastetta tai vaikka pullataikinaa ;-)
"isot" koneet. kannattaa tutustua niihin, niistä saa tarkempaa tietoa käytettävyydestä jne.
kaikista hyvistä vinkeistä :) Vielä ehdin hyvin ennen joulua etsiä lisätietoja noista ja valita sen juuri minulle sopivan. Innolla jo odottelen joulua :)
T:ap (joka on muuten ihan jouluhöperö)
Mikä tuollaisessa lahjassa raivostuttaisi?
onneksi meitä on moneen junaan
ellei ole nimenomaan toiveena esitetty.
Mikä tuollaisessa lahjassa raivostuttaisi?
onneksi meitä on moneen junaan
satiin häälahjaksi tosi kestävä ja vääntää 2l pullataikinankin.