Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

¤¤¤SyysSissit vko 15 pe-su¤¤¤

11.04.2008 |

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=73&m=12873391&p=1&tmo…

Ja sitten viikonloppuun. Toivottavasti aurinko paistaa kaikille!

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yövalvomisesta:

Yksi niistä asioista joita olen kasvatusoppaista,vauvalehdistä, ym lukenut ja jonka allekirjoitan on se että puolivuotiasta voi alkaa ohjailemaan kokonaiseen yöuneen!

Yö heräämisiä tulee toki esim:puhkeavat hampaat häiritsevät yöunta,uudet opit ovat unissa mukana aiheuttaen levottomuutta,tavallisuudesta poikkeat jännät erinlaiset tapahtumat päivällä,,,Mutta jos lapsi syö päivällä hyvin niin pitäisi pystyä olemaan jo yöt syömättä.

Meilläkin Aada söisi varmasti aina yöllä kun herää ja kun olemme Aadaa syöttäneet niin helposti uppoaa ainakin 140ml.

Nyt (koputtaa puuta) on Aada nukkunut torstaista saakka 20.00-6.00,jolloin saa maitoa ja sitten nukkuu 7-8,jonka jälkeen köllöttelee vieressä vielä hyvän tovin ja sitten puuron keittoon ja hyvin jaksaa odottaa.

Jokainen lapsi on toki yksilö ja nukkuu oman tarpeensa mukaan.Meillä on kaikki lapset alkaneet juuri tuon maagisen iän jälkeen nukkuneet illasta aamuun.Esikoisen kanssa 3 yötä unikoulua kun heräili yöllä useasti kun vain halusi tuttia suuhun mutta kun tiesin että osaa itsekkin ja sängyssä 4-5 tuttia että löytää niin pian oppi ettei *****roya-palvelu enään toimikkaan kuin päivisin.

Yö heräilyihin voi vaikuttaa myös mielestäni se että onko lapsi rintaruokinnalla vai pullovauva.Rintaruokitut varmasti heräilevät hyvin mielellään fiilistelemään äidin rinnalle jotkut useastikkin yössä (niin Aadakin ja silloin päätin alkaa syöttämään pullosta öisin ja nukkui pidemmät pätkät ja itsekkin osasi ajatella että nälkä ei voi olla kun oli juuri vaikka 1h sitten syönyt,kurjaa tässä oli vain se että maidon tulo heikkeni nopeasti joten jos imettää on tärkeää juuri ne yösyötöt)Pullovauvatkin kyllä ihan mielellään tulevat syliin.

Vaikka ne vauvelit siis sitä läheisyyttäkin hakevat juuri tuon syömisen kautta ja me varmasti kaikki paljon sylkyttelemme,leikittelemme pienten kullanmurujemme kanssa päivällä niin yöt on nukkumista varten eikä ole mielestäni raakaa totuttaa myös lapsi siihen että päivällä halitaan ja yöllä nukutaan.

Eli mielestäni nyt on hyvä aika alkaa ohjailemaan lasta kokonaisiin öihin sillä mitä enemmän sitä siirtää sitä vaikeammaksi se tulee lapselle ja vanhemmille.

Meillä Aada on nyt nukkunut erihuoneessa ja se sopii meille hyvin sillä kaikki olemme nukkuneet paremmin.

En uskalla vielä kovasti täällä hihkua että meillä nyt nukutaan yöt hyvin sillä takapakkia tulee varmasti mutta sen olemme huomanneet että hengissä selviää päiväravinnon ja iltaisen puuro+maito tankkauksen jälkeen.

Mutta nyt pesulle ja pehkuihin.

Hyvää yötä kaikille!

Vierailija
2/29 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää viikot menee kauheeta vauhtia. Tänäänkin on siivousta tiedossa.

Tässä Sonja 6½kk uusimpia kuvia...huomatkaa kuolan määrä mekon rinnuksilla. Hampaita tehdään...heh.

http://www.aijaa.com/v.php?i=1909806.jpg

Nyt kahville ja pyykkejä lajitteleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Risella, söpö kuva Sonjasta, tosi nätit silmät on sinunkin tyttösellä. Kiva myös tietää, että edelleenkään mitään diabetekseen liittyvää ei ole Sonjalta löytynyt. Hyvä uutinen siis. Puhuit tuosta ympäristön suhteutumisesta erityislapsiin ja siitä miten helposti tehdään vääriä johtopäätöksiä asioista. Juuri tuo avoimuus, jota olet harrastanut on varmaankin oikea lääke myös tuohon. Ihmisten ymmärrys kasvaa, kun tietävät mistä on kyse, mutta voin vain kuvitella, että on raskasta joka kerta selittää ja perustella miksi lapsi käyttäytyy tietyllä tavalla. Tietämättömyyttä ja suvaitsemattomuutta on yhteiskunnassamme vielä valitettavan paljon, mutta kun asiat tulevat ihmisten tietoisuuteen toivon mukaan myös asenteetkin siitä sitten pikku hiljaa muuttuvat myönteisimmiksi. Jatka tuota hyvää linjaasi!

Ultsin pikkuinen oli saanut putket korviinsa, hyvä juttu. Ilmeisesti vielä ei ollut tarvetta poistaa kitarisoja? Vai onko hän vielä liian pieni siihen operaatioon? Meidän esikoisen kitarisat olivat ennen poistoa suuret bakteeripesäkkeet ja ensimmäinen putkitut ei auttanut tilanteeseen, vasta toinen putkitus ja risojen poisto. Toivotaan, että teille kuitenkin menisi helpoimman kautta. Muuten olimme perheen kanssa Kyproksella 2 1/2 vuotta sitten Protaraksessa Althea Beach nimisessä hotellissa ja kovasti tykättiin. Otimme all inclusiven, joka siis kyllä lapsiperheelle ihan mainio palvelu. Ruokaa oli aina tarjolla ja tyttöset välillä uimisen lomassa hakivat pitsanpalaa, hampurilaista yms. pikku nälkään, jätskiä ja limua unohtamatta. Aamupala oli tosdella hyvä ja iltaisinkin eri teemamukaisia kattauksia ja iltaohjelmaa niin lapsille kuin aikuisille.

Maitohamsterille ja muillekin astmalapsien vanhemmille piti vielä kommentoida sitä, että onneksi tänä päivänä astman hoito ja lääkitys on huomattavasti parantunut ja kehittynyt spiroineen ja inhalaattoreineen. Ennaltaehkäisevästi etenkin lääkityksen avulla voi tilanteeseen vaikuttaa. Itse aikoinani sain nestemäistä bricanyl mikstuuraa, joka aiheutti ihan kamalat sydämentykytykset ja miltei pahemman olon kuin itse hengenahdistus, ei kiva tunne. Onneksi ajat ovat muuttuneet ja lääketiede on mennyt tuoltakin osin eteenpäin.

Mulla oli mennyt ihan ohi fakta, että Uma on menossa naimisiin! Onnea kovasti! Milloin ja missä tämä tapahtuu? Tsemppiä taas miehen työreissun ajaksi. Onneksi sulla on paljon tekemistä ja mietittävää uuden kodin kanssa. Toivotaan, että Vesli pian tottuisi nukkumaan läpi yön. Muistahan taas käyttää tukena apujoukkoja, vanhempiasi ja ystäviä. Suloisia kuvia oli taas Veslistä!

Viime yö oli taas vähän edellistä huonompi. Olivia siirtyi meidän väliin jo aika aikasessa vaiheessa ja istua könötti ja konttaili aamuyön tunneille asti. Mies kun heräili klo 6 aikaan, neiti siinä vaiheessa päätti alkaa nukkumaan ja heräili klo 8 maissa. Nyt kuitenkin on jo päikkäreillä, oma sisäinen kello on Olivialla todella voimakas.

Sitten galluppiin:

Onko teidän lapsilla tullut joitakin lempiruokia, joita syö mielellään ja onko inhokkeja?

Palailen taas...

Haikarapolska ja Olivia

Vierailija
4/29 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas perjantai ja kauheasti olisi viikonlopulle hommaa..pitää siivota ja leipoakin jotain, minulla on maanantaina synttärit ja sunnuntaina ja maanantaina on vieraita tulossa. 26-vuotta tulee täyteen! Eipä noita enää kauheasti tarvitsisi " juhlistaa" , mutta ainakin vanhempani ja varmaankin mummot sekä muutama muu sukulainen ja ystävä haluavat tulla käymään.

Adora oppi eilen istumaan ilman tukea! Tähän asti on mennyt konttausasennosta sellaiseen merenneito asentoon;eli peppu maassa ja toinen käsi tukee lattiasta ja ylävartalo ihan vinossa. Eilen olin syömässä ja tyttö tuli siihen viereen ja kohta kun katsoin alas hän istui ihan selkä suorana ja kädet irti lattiasta! Illalla teki sen vielä uudestaan. Jaksoi jonkun aikaa istua, mutta ekalla kertaa tuli itku, ei tainnut tajuta miten siitä pääsee pois! Illalla ei ollut enää sitäkään ongelmaa. Ja ylös pitäisi päästä kokoajan. Äsken löysin hänen polvillaan pää tv-tason välissä jumissa, yritti ylettää soittimiin. Saimme serkultani lainaan kävelytuolin, olin ajatellut että meille ei sellaista tule, mutta nyt kun tuo meno on niin hurjaa, niin siihen voin ainakin jättää turvaan hetkeksi jos itse pitää tehdä jotain eikä voi vahtia koko ajan. Ei pääse sen tuolin kanssa satuttamaan itseään.

Maitohamsterilla ollut kyllä todella rankkaa! Ja infektioastmaa epäillään. Minulla on ollut lapsena todella paha astma, sairaalaan jouduin heti jos olin vähänkin tekemisissä esim. kissojen kanssa. Murrosiässä kuitenkin helpotti ja silloin jäi säännöllinen lääkitys pois. Nykyään tarvitsen lääkettä harvoin, joskus kovassa flunssassa menevät keuhkot tukkoon. Voimia teidän perheelle, toivottavasti nyt on koettelemukset ohi!!

Rakkausvauvalla ollut hurja tilanne! Onneksi selvisitte säikähdyksellä!! Olen monesti miettinyt perheitä kenellä monta pientä lasta, että miten saa kaikki lattiat pidettyä puhtaina kaikesta pienestä tavarasta?! Kaikki kun menee suuhun näillä pikkuisilla.

Umalle myös voimia kun miehesi lähtee taas reissuun!

Nyt pitää mennä tekemään jotain järkevää, astiakone ainakin vaatii tyhjennystä. Ihanaa viikonloppua kaikille!!

ladorada ja adora 260907

Vierailija
5/29 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti ajattelin nostaa pinoa...

Adoralle syntymäpäivä onnittelut! Voi kun olet nuori ja vetreä vielä :) !Siskoni viettää myös synttäreitä tänään, täyttää vain vuoden enemmän kuin sinä.

Meillä muuten tuo kävelytuoli myös käytössä ja ihan samassa tarkoituksessa. Pistän tytön siihen, kun pitää jotakin hommata ja silmät ei koko aikaa ehdi tytössä olemaan. Viihtyy siinä todella hyvin ja tutkii auton mittaristoa ja vaihteistoa tarkkaan, välillä vipeltää sen kanssa eteen ja taaksepäin.

Nyt olisi jo muiden vuoro kirjoitella ja vaikka vastailla galluppiin.

Olivian lempiruokaa purkkiruuista on rosvopaisti, siihen lisään kyllä oma tekoisia kasvis-soseita (bataatti-porkkana tuntuu näistä maistuvan parhaiten) ja hedelmäsoseista menee lähes kaikki, ykkösenä kuitenkin hedelmäseiska, jogurteista maistuu Muksun päärynä-jogurtti todella hyvin.

Hyvää viikonvaihdetta kaikille!

Haikarapolska kera Olivian

Vierailija
6/29 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas paljon tekstiä.

Ensiksi Maitohamsteri. Tuli oikein kylmä hiki kun luin teidän vaiheita. Toivottavasti nyt helpottaa kun talven tautikasauma menee ohi. Kummipoikani oli myös vauvana jatkuvasti sairaalassa ja nyt isompana on aivan lääkkeetön. Toivomme teillekin samaa ja jaksamista nyt näihin vaiheisiin. Sairaalassa on kamalan rankkaa olla ja jatkuva huoli lapsesta siihen lisäksi vie kyllä kaiken energian. Toivottavasti saat levättyä aina välillä! Fuskaa nyt kaikesta kotityöstä niin paljon kuin voit. Kuulin tv:stä eräänä iltana, että joskus kannattaa sytytellä kynttilöitä eikä valoja!

Ultsin Lukaksella on siis putket korvissaan. Toivottavasti auttaa pikaisesti.

Risella, olen samaa mieltä kuin Haikaraposka siitä että varmasti avoimuus auttaa kun lapsissa on jotain poikkeavaa. Tosin on tietysti raskasta selittää jatkuvasti miksi mitäkin tapahtuu. Minä itse olen nyt huomannut kuinka Asmo tuijotetaan. Onhan hän erikoisen näköinen niskapatteineen. Minä ainakin pidän enemmän niistä ihmisistä jotka kysyvät suoraan mikä niskassa on kuin heistä jotka vain tuijottavat ja supattelevat keskenään. Niin ja Risella, oppimista on niin monenlaista ja uuden oppiminen on jokaisen lapsen ihmisoikeus. Muistatteko Lenni lokinpojan laulun; " Tärkeää on pienet pienen pienet askeleet. Jos et astu askeltakaan mitäs siinä teet. tärkeää on pienen pienen pienet askeleet ennenkin on isot pienempiä seuranneet."

Typykkä, oikein aloin muistella miten meillä mentiin kun keskimmäinen oli puolivuotias. En muista juuri mitään. Eli siitä voi päätellä että vauhtia piisasi meilläkin. Kysyin oikein mieheltäkin että mitäs tehtäisiin nyt toisin. Ei hänkään oikein muistanut mitään. Sen minä tekisin nyt toisin, että sopisin miehen ja lapsen kanssa asiat jotka lapsi ja isi hoitaa yhdessä. Esim isi pesee sinun hampaat tai isi laittaa sinut nukkumaan. Lapsi jaksaa protestoida muutaman kerran ja sitten he tottuvat, että näin mennään. meillä on edelleen nukutusvuorot. muuten minä hoitaisin koko sirkuksen aina. olen siis varsin suosittu nukuttaja, hampaanpesijä yms.

asmo tuli syliin. taidan lopettaa.

poikanen osaa taputtaa pöytää kädellään! hieno taito. äiti laihtunut 5 kg joulusta. sekin on mahtavaa. kohta minä olen taas minä. vielä 4 kg jäljellä ennen raskautta olleeseen painoon.

hyvää viikonvaihdetta. aurinkoa!

Sonjalla on kauniit silmät, tyttömäinen tyttönen.

terv peikkoäet ja apj 1.10

Vierailija
7/29 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivotessa on melkein tämäkin päivä mennyt. Vielä silti puuhaa riittää. Tekeminen ei meiän huushollista lopu koskaan. Niinkuin ei varmaan muistakaan lapsiperheistä. :)

Ruokagalluppiin: Meillä Sonjan herkkua on persikka-banaani sose (piltti muistaakseni) ja nyt ihan ehdoton suosikki on peruna-porkkana-kana sose. Kokeilin muuten kananmunaa toissapäivänä perunan joukkoon ja hyvin ´näytti kelpaavan sekin.

Nyt siivousta jatkaan.

Vierailija
8/29 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä lapset syövät jälkkärijätskiä, paitsi Oona joka syö johtoa. Iskä antoi johdon käteen, vaikka äiti ajatteli, että ehkäpä kannattais kieltää alusta alkaen... no kohta kielletään. (Johto ei siis ole seinässä, vaan tietokoneen joku piuha...)

Alkuun vastaan gallupiin. Kaupan purkeista ei vielä monet mene, kun olemme hyvin rajoittuneita, siis olen antanut vain vähän eri aineita. Bonan kasviksia on mieluinen, siinä siis porkkanaa, perunaa ja maissia. Suurimmaksi osaksi syötän omia kasvissoseita, joissa bataatti pääosissa. Kaupan hedelmäsoseet menee kaikki (käytössä vasta kuningatar, mango ja päärynä) ja näitä yhdistän riisipuuroon, jota teen riisihiutaleista. Siis olen edennyt tosi hitaasti eri aineiden kanssa, koska Oona nukkuu huonosti ja aina välillä epäilen että olisiko vatsavaivoja eri aineista.

Joku muuten täällä oli huolissaan vauvan raudan saannista. Tietääkseni ei vielä ole kiire lihoille sen takia. Äidinmaidossa ja vastikkeessa on rautaa. Korjatkaa, jos tiedätte paremmin.

Ja ruokiin kysymys, muut riisipuuron syöttäjät, mitä puuroa syötätte? Keittääkö kukaan riisijauhosta? Joku täällä palstalla sitä mainosti täysjyvätuotteena. Mitä merkkiä? Ja maistuuko vauvalle? Nuo kaupan riisihiutaleet lienevät hyvin kuorittua riisiä.

Että sillai meillä syödään. Ja juodaan sitten tisumaitoa vaan lisäksi.

Oliko se Olivia jolla on jo pinsettiote hallussa? Onnea! Meillä ei vielä... Onko muilla? (Tämä taitojen vertailu on kaameaa... =))

Peukut pystyyn muuten Ultsi sulle, että nyt teidän elämä rauhoittuu ja saatte nauttia ihanasta reissusta!!!

Me suunnitellaan risteilyä. Onko suosituksia? Hesasta lähtö. Minä menisin päiväksi Tukholmaan Siljalla, mies sanoo, että Viking on ihan yhtä hyvä. (No ei oo...) Eli suositelkaa jotain!

Nyt meno kiihtyy ja mua kaivataan...

apinaemo ja oona 0709

Vierailija
9/29 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuun onnittelut kaikille joilla on jotain merkkipäiviä ollut tai tulee olemaan, olen vielä hieman pihalla tapahtumista....

Meillä on suorastaan juhlapäivä: TOINEN VUOROKAUSI ILMAN ROHINOITA, KUUMEILUA TAI HENGITYSONGELMIA, JUHLAA MEILLÄ!!!!!!!!!!!!!! Lääkäri kyllä lupailikin helpotusta kevääksi/kesäksi, ellei puhkea tavalliseksi astmaksi....

Kiitos kaunis kannustavista kommenteista, tästä ei pääse kun ylöspäin....hauskaa viikonloppua!

Vierailija
10/29 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Adora!

Meillä mies iltavuorossa ja seuranani kuusi lasta.. Hei hulinaa, mutta niin ihanaa! Ollaan yhteis tuumin leivottu viikonlopun synttäreitä varten..

Koskahan mä ehdin ajatuksella lukea teidän tekstit..

Oli eilen kiva olla syömässä hyvää ruokaa ravintolassa, valmiissa pöydässä.. Miko oli kotona kera hoitajan..

Mutta nyt siis taas meentäävää... Heipat!!

Vierailija
11/29 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kärsinyt koko päivän menkkakivuista;(Mulla on välillä tosi voimakkaita kipuja mutta onneksi tänään vain sellaista juilimista ja on kyllä niin menkkaolo kun vain voi,kotiverkkarit jalassa,hiukset nutturalla ja ihan plääh näköisenä hiippaillut.

Ihanainen kuva oli Sonjasta:)

Tosi kiva että maitohamsterilla oli tänään parempi päivä noiden kurjien jälkeen!

Adora sitten istuskelee(onnea) niinkuin jo aika moni muukin täällä.Meillä vielä könötetään puoli-istuvassa asennossa mutta kiirekkös tuolla kun viihtyy mainiosti vielä muutenkin.

Lemppariruoka:Lohi ehdottomasti ja sitten tykkää ihan muksun mango-persikka jugurtista.Sitä söisi vaikka maailman tappiin vaikka ihan ähky olisi.

Ei maistu perunaporkana yhdistelmät mitenkään kamalasti ei oo ollu vielä mitään mitä ei todellakaan söisi.

Aion tehdä samat kun aiemmillekkin lapsille eli vuoden iässä on fetajuustot,oliivit,aurinkokuivatut tomaatit,,ja kaikki vähän erikoinen kyllä ruuan seassa että tottuu kaikenlaisiin makuihin.

AADA NUKKU VIIME YÖNÄ 12H!!!!olipas ihanaa herätä aamulla:)mies oli käynyt yöllä katsomassa että miten voi.Saas nähdä miten menee nyt tuleva yö kun on päikkäreitäkin vetänyt tänään useamman tunnin..

Mutta ny mukavaa perjantai iltaa joka kotiin.

Vierailija
12/29 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allikin se taytti 10. pv 7 kuukautta.

Tiistaina kaytiin piikilla (6 kk mutta myohassa ainaisen sairastelun takia). Ja siita tuli tosi kipeeks ja jalat sattu, itki niita sitten koko paivan ja yon! Seuraavasta paivasta eiliseen sitten oli ihan ripulilla. Tanaan vasta alkaa ola sellanen normaali paiva, huoh.

JA koko alkuviikko karseeta helletta, +31° ylittyi varjossa. Vaatteita piti vahentaa ja nyt askon sitten alko yskimaan, niinku itekin, joten eikohan se 5. flunssa ole tuloillaan...

Lempiruokia Allilla on lahes kaikki mita suuhun lykkaat; maisteltiin me jo jatskiakin, hyvaa oli se pikkutippa. Vielakaan en oo saanu vaan aikaiseksi antaa munaa enka kalaa, eihan tuosta kai haittaakaan.

Kovin isorakeisesta ei vaan tykkaa, kokii heti.

Mitapa viela, konttausasentoa vasta haetaan, ja tana aamuna isukkikin kuuli ekan kerran kun sanoi ' aiti' . Sita sanaa ei paljon toistele, niinkuin isaa...

Nauravainen neiti on edelleen ja nukkuu ja syo hyvin, vaikkei painoa ole tullukaan kolmeen kuukauteen ainaisen sairastelun takia. 7 kk mitat oli 69cm ja 7500g.

Nukkukaa hyvin

-Levinia ja Alli 10.9. lauhtuvista helteista-

Vierailija
13/29 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hilja tuossa vetää perinteisiä puolentunnin aamutirsoja, joten ehdin pikaisesti koneelle kun isompikin katsoo lastenohjelmia.

Meillä on viimeiset kaksi yötä menneet ihan ketuille. Tyttö nukahtaa hyvin tuossa puoli kahdeksan-kahdeksan maissa mutta iltakymmenen jälkeen alkaa sirkus. Eilenkin heräsi 22.30 itkemään, taputtelin takas unille, sitten heräsi 23.40 syömään ja nukahti kyllä nätisti takas. Yhden jälkeen itki taas ja silloin nostin viereen, käsi ihan puutui kun piti silitellä jatkuvasti. Neljän aikaan piti taas saada tissiä ja silloin nostin sitten omaan sänkyyn, jossa viihtyi jonkun aikaa kunnes puoli kuuden jälkeen tuumi että on aamu ja alkoi leikkiä. Nostin viereeni ja siinähän se sitten huiski äitiä pupulla ja käsillä ja jaloilla minkä ehti. Mies onneksi lupautui nousemaan tytön kanssa ja minä sain loisia sängyssä vielä hetken. Aika hulinaa nämä yöt siis, mitä lienee nyt sitten vialla. Ruokaa syö hyvin eikä noista mitään vatsaoireita ole ollut, illalla laitoin suponkin kun oletan että tämä levottomuus johtuu hampaista. Alahampaat on molemmat tulleet ja kalvaa kyllä suutaan ihan jatkuvasti. En muista yhtään miten nopeasti esikoiselle tuli ylhäälle hampaat noiden alahampujen jälkeen. Onko monella muulla sissillä jo kaikki neljä esillä?

Sellaista täällä meillä, aika hulinaa ja äiti on ollut aika finaalissa.

Eilen kävimme Kampissa, oli haalarin nouto treffit siellä ja isompi on kärttänyt pitkään sinne pääsyä (en ymmärrä mitä seksikästä bussissa istumisessa ja siellä sit on). Mäkkärillä haahuiltiin ja poikettiin myös Jesper Juniorissa sekä Sokoksella. Hilja oli sielläkin tosi levoton ja huusi välillä kita punaisena, heräsi vähän kesken unien eikä parka osannut enää rauhoittua uudestaan. Siinä sit imetin keskellä Espoon bussiterminaalia ja vähät piittasin näkikö joku :) Mutta Hertta sai hyvän isomman keväthaalarin ja oli tosi mielissään ja minäkin oli mielissäni hinnasta -kymppi jonathanin hyvästä haalarista sopii hyvin kukkarolle.

Nyt sitä pitäisi päästä kuulemma testaamaan, joten kun aurinkokin paistaa niin lähdemme tästä lastenohjelmien jälkeen ulos. Sitten alkaakin taas siivoaminen, huomenna on taas näyttö.

Ruokajutuista on ollut puhetta ja meidän Hiljan suosikki on myös ne Muksun jogurttijutut, sitä menee kevyesti purkillinen vaikkei noista hedelmäsoseista piittaa yhtään. Yritetty on mutta pistää kyllä suunsa visusti kiinni eikä niitä huoli muutamaa lusikallista enempää. Turha siis avata purkkia kun suurimman osan joutuu heittämään pois. Peruna ja lihasoseet uppoaa kyllä kuin kankkulan kaivoon, tällä hetkellä menee siis noin kolme purkillista ja tissimaidot päälle.

Raudasta meillä neuvolassa sanoivat että pitäisi lihaa antaa, tämän ikäisellä on kuulemma helposti anemiaa kun maito ei enää ole yhtä hyvää kuin ihan alussa ja nopea kasvu on ottanut veronsa.

Sellaista täällä, nythän tuo pieni jo tuosta heräsi joten ei muuta kuin päivävaatteita päälle ja aurinkoa tapaamaan jos vaikka heräisi itsekin tähän päivään

Mukavaa viikonloppua!

t: Typykkä ja kahden lapsen sirkus

Vierailija
14/29 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunti sitten vein miehen junalle ja hyvästelin 7 viikoksi... Kyllä on itketty. On tää niin syvältä jostain. Mä vihaan näitä lähtö päiviä. Helpottaakohan nää ikinä? No onneks tää on viiminen 7 viikkonen. Ei enää näin pitkää reissua. Onneks mulla tulee kaveri tänne päiväks, niin saa vähän jotain muutakin ajateltavaa. Ei tartte koko päivää itkeä vollottaa.

Mulla on nyt pää aika tyhjä, joten en varmaan muista kaikkea kommentoida. No lemppariruuista ainakin ollu puhetta. Meillä vesli syö ihan kaikkea, mitä antaa. Varsinkin bataatti-porkkana-peruna sose terästettynä lihalla on nannaa ja sit hedelmä/marjasoseista parasta taitaa olla päärynä. Teen itse liha ja kasvisoseet. Niin ja banaani-riisipuuro on ihan ykköstä. Sitä syötäs vaikka kuinka!

Meillä levottomat yöt senkun jatkuu. Saa nähä kuinka jaksan yksin nyt yöt hyssytellä. Mies sano et ottaa vaan viereen nukkuun, jos menee ihan mahottomaks. Jotta saisin ite nukuttua kunnolla. No täytyy kattoa. yritän olla antamatta periks, mut pakkohan se on, jos en saa kunnolla nukuttua. Yksin kuitenkin joudun jaksaan oleen veslin kanssa. Onneks vanhemmat on taas paljon apuna. 2 kertaa viikossa päsen salille ja sitten ruokakaupassa käymään. Ilman niitä en varmaan jaksaiskaan.

Mutta nyt meen hetkeks sohvalle nenäliinojen kanssa, ennekuin kaveri saapuu. Oikein mukavaa viikonloppua kaikille!!!!

Toivoopi uma ja vesli

Vierailija
15/29 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana ilma ja tässä sitä vaan kökitään tietokoneella... No, eiköhän tuonne pihalle vielä ehdi.

Tsemppiä Umalle taas tuleviksi viikoiksi! Onneksi sulla on vanhemmat tukena ja apuna. Minä sanoisin, että ota ihmeessä Vesli viereen nukkumaan, jos siten saat hyvin nukuttua. Meilläkin on viimeiset yöt olleet aika vilkkaita. Minä en jaksa määräänsä enempää pinnasängyn luona ravata, vaan nostan tytön herkästi viereen nukkumaan. Siten nukkuu koko perhe parhaiten.

Jenni oppi oikeastaan eilen konttaamaan oikein kunnolla! Nyt mennä viipotetaan vauhdilla. Eilen oli menossa tavalliseen tapaan kahdeksalta nukkumaan, mutta hetken päästä sängystä löytyi tarmokkaasti konttaava tyttö... Ei auttanut kuin antaa kontata reilu tunti, sitten suostui nukahtamaan uudelleen. Voimat loppuu kyllä vielä melko nopeasti ja sen jälkeen kitistään kunnolla. Iltaisin on viime aikoina ollut todella kärttyinen. Välillä on kyllä meillä vanhemmilla melko avuton olo, kun ei enää millään keksi, mikä on kiukun syy.

Lempiruuista on ollu puhetta. Meillä nuo kiinteät ei kaiken kaikkiaan uppoa mitenkään erityisen hyvin. Lisäksi pahaksi äitynyt vaippaihottuma sai mut jarruttamaan uusien makujen kokeilua. Nyt on kyllä iho onneksi kunnossa. Hedelmäsoseet (päärynä, luumu) maistuu parhaiten. Kasviksista perunalle ja bataatille aukeaa suu. Muksu riisipuuro hedelmäsoseen kera on maistunut myös melko hyvin. Nyt ollaan kokeiltu monien kehumaa banaani-riisipuuroa, mutta toistaiseksi en ole saanut tytölle syötettyä kokonaan edes puolen desin vesimäärään tehtyä annosta... Ruuat ei siis neitiä innosta, mutta sanomalehden söisi kyllä erittäin mielellään suihinsa! =)

Oliko se Colis, joka on lähdössä perheineen risteilylle New Yorkista? Mä olen myös ruvennut haaveilemaan koko perheen reissusta elokuulla. Tekisi mieli lähteä esim. Välimeren risteilylle. Minkä firman risteilylle olette menossa?

-Hp & Jenni (tänään 7 kk!)-

Vierailija
16/29 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein kaikilla tuntuu olevan kurjia öitä. No niin täälläkin. Mutta kun ne eivät ole koskaan hyviä olleetkaan. Ihme että oma olo on näinkin normaali. En ole paljon nukkunut kahta-kolmea tuntia pidempiä pätkiä neidin syntymän jälkeen. Ja nuo kolmen tunnin unetkin ovat toisinaan harvinaista herkkua.

Pitääkin ottaa sitten noita lihoja kehiin, jos neuvolassa niin sanoivat. Kiitti typykkä. Kanaa jo kokeilin jossain välissä, mutta ei se ollut neidin herkkua. Mutta otetaan taas kehiin. Tosin siinä ei kai ole kauhiasti rautaa.

Mies oli viime yön reissussa ja minä lahjoin esikoisen 7 v nukkumaan noiden keskimmäisten huoneessa eurolla, että sain itse nukkua oonan kanssa rauhassa. Tai siis mitä rauhaa se tuon kanssa on, mutta ei tarvinnut kuunnella tuon pikkukolmosen hipsintää. Hyvin meni yö, tosin palkka on vielä esikoiselle maksamatta.

Uma, tsemppiä. Koeta vaan keksiä paljon tekemistä, niin ikävä on helpompi kestää, etkä ehdi koko aikaa miettiä kultaasi. Eli treffejä ja erilaisia hommailuprojekteja kotosalla!

Espoossa on ihana ilma. Olimme juuri reilut kolme tuntia pihalla. Naamaa kuumottaa. Nautitaan tänään, kun huomenna sataa. Olen jo kääntänyt kasvimaan ja rapsinut kukkapenkkejä. Tekis mieli jo siirtää pensaita yms. mutta vähän vielä odottelen niiden kanssa.

Mukavaa päivää kaikille.

apinaemo ja oona 0709

Vierailija
17/29 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahkerasti ovat kaikki kirjoitelleet, itsellä varmaan jonkin asteinen kevätväsymys... Mies on toista viikkoa maapallon toisella puolella ja itse on niin kiinni näissä lapsukaisissa että... Ei oikein jaksa mikään kiinnostaa. Sen verran sain aikaiseksi että varasin miehelle ja itselle matkan Edinburghiin toukokuulle. Toivottavasti päästään lähtemään, ettei lapset sairastu tmv. Mummo ja ukki ovat lupautuneet lastenhoitajiksi, ihanaa kun haluavat auttaa.

Ruokagalluppiin, Aapolle maistuu kaurapuuro ja päärynäsose. Ja ne muksun jugurttijutut on myös nam.

Monella tuntuu olevan risaisia öitä, ikävää. Tiedän kyllä miltä tuntuu. Meillä nyt näyttää nuo yöt hieman paremmilta (ei kyllä pitäis kehua), vain kaksi syöttöä viime yönä, en muistaakseni tarvinnut yhtään ylimääräistä kertaa hyssyttelemään.

Nyt taidan keittää kahvia jos se vaikka hieman piristäisi. Mukavaa lauantai-iltaa sisseille! Itse odotan kuin lehmä kesää että mies tulisi kotiin ja päästäisi pitkästä aikaa viettämään normaalia arkea (ja että pitkiä työmatkoja ei olisi ihan heti tiedossa). Niin ja että tänne meillekin tulis kunnolla kevät, lunta vielä paljon...

Juhon mamma ja Aaponen 250907

Vierailija
18/29 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh mikä yö. Kaunis kiitos miehelle kun on jaksanut monta yötä hoitaa yöheräilyt yksin. Mä en jaksa tällasta montaa yötä. Oli se sen verta hulinaa. kahteen mennessä yöllä olin saanu nukuttua peräti 1,5 tuntia ja menin kuitenkin nukkumaan jo ennen kymmentä. Vesli heräs ekaa kertaa 23.17 ja siitä kahteen saakka sit valvokin ja itkeskeli suurimman osan aikaa. Kahelta mä annoin periks ja otin vierelle. Sain nyt loppuyön nukuttua jotenkuten, mut ei tuokaan ole hyvä ratkasu. Viereen kun otan, niin vaaditaan taas tissiä tiheään. Kuinkahan kauna tätä jaksaa ja mikä ratkasuks? Tulee tooosiii pitkä 7 viikkoa mulle!!!

Mutta tulen paremmalla ajalla ja tuulella taas kirjoittaan lisää.

Vierailija
19/29 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin takana tosi rikkonainen yö. Sitä näkyy olevan liikkeellä - mikä perhana näitä sissejä riivaa??

Hilja heräsi taas ekan kerran jo ennen yhtätoista ja sitten tissiä kahdentoista maissa, itkua puoli yksi ja hyssyttelin siinä sitten neitiä yli yhteen. Sylissä nukkuisi mutta en jaksa siinä koko yötä roikottaa. Sitten heräsi taas kahden jälkeen jolloin otin viereen ja siinä sitten sätki vaihtelevasti koko aamuyön. Tissiä söi neljä kertaa muistaakseni ja päätti aamun olevan taas jo puoli seitsemän. Huoks!

Annoin illalla suponkin seitsemän jälkeen, pitäisi ilmeisesti laittaa yöllä toinen. Itku on selvästi sellaista kipuitkua eikä mitään turhautumista. Mitään uutta ruokaa ei ole mennyt ja itsekään en mielestäni ole mitään ihmeitä syönyt. Kakkaakin joten en usko vatsavaivojen olevan syy. Yleistä levottomuutta ja niitä hampaita sitten kai.

Kukaan ei ollut vastannyt kyseleeni hampaista. Miten monella sissillä on ylähampaatkin jo tulleet ja miten pitkään alahampaiden jälkeen ne ovat tulleet? Epäilen nimittäin niitä edelleen, sillä tavaroita ja ihmisiä purraan niin että pää tärisee.

Liikkuminen kun ei kummoista ole, joka suuntaan kääntyilee mutta mitään älynväläystä sillä saralla ei ole otettu.

Sellaista täällä, kahvia tarvitaan jotta kone käynnistyy. Tänään on toinen näyttö ja taas pitäisi orientoitua imuroimaan ja pyyhimään pölyjä ja ja ja... Pitäkäähän peukkuja että katsojia olisi tänään enemmän :) Sää ainakin on suopea, eihän tuonne kukaan viitsi notkumaan lähteä joten hyvä päivä katsella asuntoja...

Toivottavasti jollain edes on ollut hyvä yö takana. Ja tsemppiä muille valvojille, ehkä nämä joskus loppuvat

t: Typykkä ja Hilja neiti 2909 yökuhkija

Vierailija
20/29 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typykkä, meillä se kolmas hammas tulikin siihen alahampaiden viereen. Neljäs ei ole vielä tullut. kaksi ekaa tulivat siis kun neiti oli 5 kk ja tuo kolmas viikko pari sitten. Jollakin oli kai tullut kulmahammas kolmantena... Eli nuo alaetuhampaat ovat kai ekat yleensä, mutta sitten järjestys vaihtelee.

Meillä oli pitkästä aikaa hyvä yö. Neiti heräsi neljä kertaa ja joka kerta otin suosiolla tissille ja unia jatkettiin samantien ja nukuttiin kahdeksaan! Että olo on ihan kiva tässä aamiaisen äärellä. (Mies nukkuu tuolla edellisen valvotun humputusyön univelkoja, hähäää...)

Mukavaa päivää kaikille sateisesta tuulisesta Espoosta!

Ja Umalle vielä: ota vaan Vesli suosiolla viereesi jos siltä tuntuu. pakkohan sun on saada nukkua. Jos se auttaisi. Todennäköisesti unikoulu ja yötissistä vieroitus sitten parantavat unia. Ja aika. Tosi lohdullista. Voimahali täältä!!! =)

apinaemo ja oona 0709 joka jo puuroaan odottaa