Kokemuksia? Hain sossusta toimeentulotuen yhteydessä tukea pesukoneeseen
Ollaan muuttamassa pyykkitupatalosta sellaiseen taloon missä ei ole pyykkitupaa joten tarvitsen pesukoneen. Kysyin hakemuksen lopussa olevassa kohdassa että olisiko mahdollista saada siihen tukea, selitin ettei talossa ole pyykkitupaa. Mitkä on mahdollisuuteni saada tukea pesukoneeseen? Antavatko rahana koko summan vai esim maksusitoumuksen johonkin liikkeeseen?
Kommentit (34)
[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 16:01"]
mistä sä tiedät sen olevan sossusta saatu jos somali työntää hienoja vaunuja oi huvä tavaton miten olette noin kateellisia minulla somali ystävä joka käy hikihatussa töissä siitä tienaa ja ostaa oletatko kun on ulkomaalainen niin pitää olla huonommilla kuin suomalainen hei ne eivät osta viinaa kaljaa makkaraa ja syövät halvempaa kuin suomalainen v edä siit älkää änkyttäkö tuokaa todiste ja mitä sit jos joskus ihminen sais soskusta tukea johonkin miksi teidän pitää olla katkeria pahoja toisianne kohtaan opetetaanko teille se ilkeys ahneus jo himassa
[/quote]
No mikäs sun selitys oikein on?
se on muistaakseni n. 50e. Käytettynä saa halvalla.
En oikein voi käytettynä ostaa kun tarvitsisin kuljetuksen kotiin asti 2 kerroksen raput ja kun olen kysellyt käytettyjä niin ainoastaan nouto on onnistunut. Eli liikkeestä pitäisi ostaa että saan kuljetuksen. 300 euron maksavat suunnilleen
.. mutta kyllä on minulla monista liikkeistä tuotu käytettyä kotiin asti pilkkahinnalla.
tai jos satut saamaan uuteen, niin kuitti sossuun sitten. Itse sain " pesukoneeseen" muuttaessani yksin kotoa yksinhuoltajana. Sain kaikkeen yhteensä noin 300e nykyrahassa, ja sillä ostin pesukoneen, lapsen vaunut yms ostin sitten käytettyinä.. Pesukone on muuten sama edelleen, vaikka en ole enää yh ja lapsiakin on useampi. Rattaat ovat vaihtuneet monta kertaa ;)
Köyhällä ei saa mikään olla uutta :(. Sain lahjaksi telkkarin ja eräs ystäväni ilmoitti että " sähän voit myydä ton niin saatte rahaa ruokaan" !
Me asumme talossa jossa ei yhteispesulaa ole.
Miehin jäi työttömäksi ja minä olin kotihoidontuella joten saimme toimeentulotukea muutenkin.
Sitten pesukoneemme hajosi niin ettei sitä enää voinut korjata.
Otin yhteyttä sosiaalityöntekijäämme jonka kanssa sovimme että ostamme koneen ja toimitamme kuitin ja he korvaavat summan joka on heidän normiensa mukainen.
Tuo summa oli lähes 300¿ joten ihan hyvän koneen saimme.
Toiminut jo 5 vuotta ihan moitteetta.
Kun toinen lapsemme syntyi niin vaunuihin sai silloin rahaa 130¿ kuittia vastaan.
Ja sosiaalityöntekijä sanoi vielä että kun vaunuaika on ohi niin sitten saa saman summan rattaisiin.
Me emme sitä tosin tarvinneet kun ostimme yhdistelmät jo heti alkuun.
Vierailija:
Köyhällä ei saa mikään olla uutta :(. Sain lahjaksi telkkarin ja eräs ystäväni ilmoitti että " sähän voit myydä ton niin saatte rahaa ruokaan" !
Käytetyssä pesukoneessa ei ole mitään vikaa, jos siinä ei ole mitään vikaa. Eli pelkkä " käytetty" ei ole mitenkään paha juttu. Itseasiassa meiltä saat vaikka heti ilmaiseksi jos haluat ap? Toimiva, mutta väärät mitat meille.
Nämä ovat harkinnanvaraisia joten paljon riippuu " sossusta" mitä ja miten saat. Joku voi tosiaan käskeä ostaa osamaksulla (jos mahdollista), joku voi antaa sen 50e käytettyyn ja joku sen 300e.
yhtiössä on oma pesutupa, mutta somalit saastuttavat sen hajuillaan pesemällä siinä niitä rättejään.... ei sitä voi käyttää, ilman että se lemu jää suomalaistenkin vaatteisiin..
Ja yksityiseltä en voi ostaa kun ei saa kotiinkuljetusta. Olen laittanut niin monelle viestiä että onnistuuko kuljetus mutta kukaan ei halua lähteä tuomaan (miksi haluaisi kun toinen vaihtoehto on myydä sellaiselle joka hakee pois)
mulla 2 lasta joten pyykkiäkin tulee aika paljon. Lisäksi en itse pysty kantamaan konetta
Kukaan sossu ei hyvälläkään harkinnalla myönnä rahaa tuossa tapauksessa pesukoneeseen. Kehoituksen voisi olla se, että menkää töihin ja sitä kautta parempaan taloyhtiöön.
ja täällä ei niin vain mennä töihin ilman sitä koulutusta. Nyt hain yhteishaussa ja toivottavasti pääsen kouluun. Mutta lisäksi pitäisi ostaa lapsille kerrossänky (vanhat sängyt eivät mahdu uuteen asuntoon) ja isommalle koulupöytä. Nämä on helpompi löytää käytettynä ja saada kotiinkuljetus kun eivät paina niin paljon. Eikä uutenakaan paljon maksa
Uuteen kylpyhuoneeseen ei mahdu kuin päältä täytettävä kone, on niin pieni kolo varattu sille. Joten sekin karsii aika paljon noita vaihtoehtoja
kuulemma)
Että näin meillä Suomessa.
Ei näytä käytetty kelpaavan. Kyse ei ole kuljetuksesta vaan siitä, että pitää olla uutta.
Niillä on ainakin Helsingin seudulla poikkeuksetta uudet merkkivaunut, missä ne katrastaan lykkii. Ei meillä vaan.
Tällä hetkellä ei itsellä vain ole varaa laittaa koneeseen penniäkään kun on monta muutakin juttua ostettavana.
mistä sä tiedät sen olevan sossusta saatu jos somali työntää hienoja vaunuja oi huvä tavaton miten olette noin kateellisia minulla somali ystävä joka käy hikihatussa töissä siitä tienaa ja ostaa oletatko kun on ulkomaalainen niin pitää olla huonommilla kuin suomalainen hei ne eivät osta viinaa kaljaa makkaraa ja syövät halvempaa kuin suomalainen v edä siit älkää änkyttäkö tuokaa todiste ja mitä sit jos joskus ihminen sais soskusta tukea johonkin miksi teidän pitää olla katkeria pahoja toisianne kohtaan opetetaanko teille se ilkeys ahneus jo himassa