Äiti syötti eräässä kauppakeskuksessa lapsilleen (arviolta 2 ja 4 vuotiaille) KYLMÄÄ purkkiruokaa!
Kommentit (45)
Ei kylläkään syö purkkiruokaa mutta mitään muutakaan ruokaa ei saa hänelle lämmittää. Onpa kamalaa.
Omat lapseni eivät missään tapauksessa söisi jotain ällöä purkkimössöä
ja söisin tarvittaessa itsekin. Huoneenlämpöistä kuitenkin, jos ei suoraan jääkaapista ota. Pääasia, että ruokaa on tarvittaessa tarjolla, ja purkkiruoka kuitenkin voittaa esim. lämpimän hätätilannehampurilaisen.
Lapset ei mene pilalle ihan noin pienistä asioista. Onneksi.
mietin, mikä maistuisi " parhaimmalta" , ja valitsin hyllystä siihen tarkoitukseen jonkun pasta-ruokapurkin.
ja lapsi söi mielellään.!!
v*ttuako aina kyyläätte toisia, ja valitatte?
hankkikaa oma elämä.. jos pystytte;)
Siis tarkoitatko niitä Pilttejä sun muita??? Ei oo edes totta!!!!!!!!!!!!
Aloin jo miettimään, että olenko jotenkin erilainen äiti kun ihmettelen tätä asiaa. Lapseni eivät edes söisi moista ' ruokaa'
Ap
ole mikään huonon ravinnon kriteeri.
Vierailija:
Aloin jo miettimään, että olenko jotenkin erilainen äiti kun ihmettelen tätä asiaa. Lapseni eivät edes söisi moista ' ruokaa'Ap
Kyllä minun 4v. vetää varmasti purkkiruuan jos on tarpeeksi nälkä! Onneksi useimmat ovat siinä onnellisessa asemassa että nälkää ei tarvitse nähdä ja voi nirsoilla yhden sun toisen asian suhteen. Mutta moni, moni lapsi suomessakin joutuu kokemaan nälkää kun vaikka vanhempien rahat menee viinaan. Sille lapselle varmasti maistuisi se purkkiruoka kylmänäkin!
Mutta onneksi sinulla on kaikki hyvin ja sinä voit nirsoilla ja kursailla. Näkemäsi lapset varmasti olivat ihan tyytyväisiä samaansa ruokaan ja hyvillä mielin ettei tarvinut nälkää nähdä. Parempia nuo on kuin joku pasteija jostain marketin tiskistä!
on ravitoarvoiltaan parempaa kuin sinun kotitekoinen pasta.
Mikä siinä purkissa on niin kamalaa, eihän se lapsi sitä purkkia syö?
Nehän maistuu niin kammottavalle, että miten ihmeessä joku voi niitä syödä.
Vierailija:
Nehän maistuu niin kammottavalle, että miten ihmeessä joku voi niitä syödä.
mikroaaltouuni tappaa ruuasta terveellisiä entsyymejä...
ps. lasten purkkiruoka on hyvää evästä työpaikkalle-
esim. semper kasvislasagne- nam!!!
6-vuotiaskin haluaa silloin tällöin purkkiruuan, empä ole tullut ajatelleeksi, että olisin tästä syystä kelvoton äiti. ;)
Ja rehellisesti... Kumpi epäterveellisempää se purkkiruoka (vaikka huoneenlämpöisenä) vai hesen hamppari, keksi, suklaapatukka, pillimehu tms.
Mun mielestä on erittäin valveutunutta ruokkia lapsiaan ruualla, mikä on kuitenkin pääasiassa tarkoitettu juuri lapsille. Sisältää esimerkiksi suolaa sen verran mitä lapsille on terveellistä antaa.
Se että purkkiruuat ei maistu aikuisten mielestä hyvältä, johtuu ihan siitä että olemme tottuneet maustetumpaan ja suolaiseen ruokaan. Lapset tykkää niistä, jopa vielä neljä vuotiaatkin.
Vierailija:
Aloin jo miettimään, että olenko jotenkin erilainen äiti kun ihmettelen tätä asiaa. Lapseni eivät edes söisi moista ' ruokaa'Ap
Ja mielellään huoneenlämpöisenä. Hän tykkää edelleenkin syödä ruokia kylminä. Ja ikää on jo kahdeksna vuotta. Nelivuotiaana ei kelvannut/maistunut mikään kaupan valmisruoka, vain nuo purkkiruoat. Kotona syötiin kotiruokaa. Mutta reissussa joskus pikaruokana just lasten purkkipöperöitä. Ihan käytännöllistä mielestäni.
Silloin purkista tietysti kuuluu napsahdus, kun sitä ei ole vielä avattu.
Meidänkin lapset syö joskus kylmää purkkiruokaa. Sehän on vaan kätevää. Ekan kerran söivät piknikillä ja olihan se helpotus :)
purkkiruuat on ihania, mulla on aina niitä itselläkin töissä varalla, jos nälkä yllättää kesken aamupäivän. ja kylmänä nimenomaan syön. olen tykännyt lapsesta saakka.
lapseni olen opettanut tietoisesti joustavaan syömiseen, nirsoilijoita ja sihtikurkkuja ei tässä perheessä ole :) niin ruuat kuin maidotkin on opetettu menemään sekä lämpimänä että kylmänä, niin pöydän ääressä kuin reissun päälläkin. ja meillä osaa kaksivuotiaskin syödä niin miedot kuin tuliset, niin suomalaiset kotiruuat kuin thai/intialaisten ravintoloidenkin ruuat, koska eri makuihin ja koostumuksiin on äiti totuttanut siitä lähtien kun alkoi kiinteitä menemään.. purkkiruokia ei meillä ole vakiona syöty, mutta juuri tuollaisissa kauppakeskustilanteissa olen niihin turvautunut (ravintoarvojahan niissä ei juurikaan ole tuoreista kasviksista jne. tehtyyn kotiruokaan verrattuna, kun purkkiruuat ovat pääasiassa vettä ja tärkkelystä, kuukausikaupalla purkissa seisseenä). kyllä niillä nälkä siirtyy.
Mua aina huvittaa, kun täällä sanotaan, että lapselle täytyy tarjota kaksi lämmintä ruokaa päivässä. Miten se lämmittäminen tekee ruuasta niin hyvän ja tasapainoisen aterian?
että elämme valtiossa jossa joku järkyttyy siitä, että lapsien ruokaa ei ole lämmitetty