Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä luulette, voiko erakko olla onnellinen?

Vierailija
10.04.2008 |

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja yksinäinen susi. Toiset ihmiset voivat tietysti ajatella sellaista jonakin mielenterveysongelmana.

Vierailija
2/16 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

voiko yksinäinen olla onnellinen? Yksinäisyyteenhän liitetään paljon negatiivisia ajatuksia. Erakko on taas mielestäni ihminen joka itse hakeutuu yksinäisyyteen ja on valinnut sellaisen elämäntavan. Erakko voi varmasti olla onnellinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

erakkona elämiseen, sellaiseen yksinkertaiseen elämään missä kasvatetaan vihanneksia ja asutaan yhdessä huoneessa. Olin tässä taannoin 6 päivää ypöyksin talonavahtina ja nyt ei oikein huvita mikään, koska se oli niin taivallisen ihanaa.

Toisaalta ihminen on kuitenkin laumaeläin..

Vierailija
4/16 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:llä on kyllä mielenterveysongelmia ja tuo halu erakoitua on osa sitä problematiikkaa. Nyt on oikeastaan valinnan paikka, että mitä loppuelämällään tekee.

Vaihtoehto 1)

Kuten sanottu, olen aina halunnut elää yksinkertaista elämää hallittavassa ympäristössä, vähillä ihmiskontakteilla. En pärjää tällaisena työelämässä, se on jo nähty moneen kertaan. Mulla on nyt suuri kiusaus sanoa hasta la vista kaikelle ja oikeasti vetäytyä jonnekin elämään sitä hullun erakon elämää. Viis siitä mitä mieltä muut on mun mielenterveysongelmasta. Toisaalta: onko tämä sittenkin tie tuhoon? Sairauden oire? Itselleni tämä vaihtoehto on aina tuntunut oikealta, sellaiselta haavekuvalta.

Vaihtoehto 2)

Koetan sittenkin terapian avulla päästä käsiksi työelämään. Koetan vielä kerran, onnistuisiko se. Luvassa on kipua tuskaa ja kauhua siinä toivossa, että joskus elämä ei olisi jatkuvaa ahdinkoa. Tällä hetkellä vaan tuntuu siltä ettei ole mistä ammetaa sitä tarvittavaa tsemppiä. Kun on kohta 40 ollut jatkuvassa tuskassa, ei jaksaisi enää yhtään. Ja kun ottaa huomioon että 80 prosenttia normaaleista ihmisistäkin on työssään ylirasittuneita, niin mitä toivoa mulla, jolla on muutenkin stressinsietokyky nolla?

Kummassa vaihtoehdossa sitä ajattelisi kuolinvuoteella, että elämä ei ole mennyt täysin hukkaan?

Vierailija
5/16 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei pakon sanelema juttu. Minä myös viihdyn esim mökillä pitkiä aikoja yksin. Minusta huolestuttavampaa jos ei kestä olla koskaan yksin. Näitä tunnen liian monta. On tuhat harrastusta, vapaa-aika kellotettua.

Yksinäisyys todella voi olla myös positiivista. Ei säälittävää, surullista

Jos mahdollisuus, kokeile

Vierailija
6/16 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä miten ihminen kokee olemassaolonsa maailmassa.

itse koen että olen loppujen lopuksi yksin olemassa ja silloin yksinolemisen taito ja siitä nauttiminen on tärkein taito mitä on.

Vierailija
7/16 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämänasenteesta kaikki on kiinni. Ja siitä kuinka sinut olet itsesi kanssa.

Vierailija
8/16 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunteeko olonsa yksinäiseksi.

Vierailija
9/16 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

se paljon pahempi tunne

Vierailija
10/16 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tuntee seurassa (tai parisuhteessa) itsensä yksinäiseksi, on se paljon ikävämpää kuin erakkona niin tuntiessa. kenties.

Vierailija
11/16 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikken sitä oikeasti ole. Uskon et oma lapsuuteni on vaikuttanut asiaan. Minut käytännössä hyljättiin 5 vuotiaana henkisesti ja fyysisesti. Siitä ei kai toivu jollain tasolla koskaan!

Vierailija
12/16 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommenttisi osoittaa, ettet voi ymmärtää ihmisten erilaisuutta etkä sitä, että maailmassa todellakin on ihmisiä, jotka viihtyvät itsekseen. Se ei ole hulluutta. Eikä erakkous tarkoita sitä, että katkaisee täysin yhteydet ulkomaailmaan.

Ei kannata olla niin mustavalkoinen noissa mietteissään.

t. eräs jota tietynlainen erakkous kiinnostaisi hyvinkin :)

Vierailija
13/16 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseänikin kiinnostaa. Olen kaikkein onnellisin ja tasapainoisin yksin.

Vierailija
14/16 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä viihdyn oikein hyvin yksin. Joskus ihan ärsyttää kun liikaa käy porukkaa.

Monesti on radiokin kiinni, kuulee hyvin ajatuksensa!

Vierailija
15/16 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä epäilyttää että voiko viikon yksinäisyydestä tehdä kovin pitkälle meneviä päätelmiä siitä, miten sellaista elämää kestäisi loppuelämänsä. Toki ei mulla olis tarkoitus katkaista yhteyttä ulkomaailmaan kokonaan tai miksikään ihmisvihaajaksi ryhtyä. Nyt vaan tuntuu siltä etten jaksa millään tätä länsimaista elämäntapaa. Jos yritänkin hypätä oravanpyörään, menen hetki mukkelimakkelis ja ympäri ja lennän samantien ulos ja olo on kuin olis jyrän alle jäänyt. Ei jaksais tätä loppuelämää.

Vierailija
16/16 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei totaalinen irtiotto eli yhteyksien katkaisu jne. varmaan ole pidemmän päälle järkevä ratkaisu. Mutta jos on mahdollisuudet toteuttaa, elellä itsekseen ympäristössä, josta pitää, yms. niin mikä ettei. Miksei sitä voisi kokeilla? Jos koet että se voisi olla sinulle hyväksi. Rohkeuttahan se vaatii, mutta elämässä kaikki on mahdollista. Jos homma ei toimi, tilanteen voi korjata, voi palata entiseen tai keksiä toisenlaisen ratkaisun.

Ymmärsinkö oikein, että sinulla ei ole lapsia, etkä elä parisuhteessa?

t. 13

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän