KOTILOT *Joulukuu*
Hahaa...tehdäänkin tällainen pino vaihteeksi ja koko kuukausi kerrallaan.
Kiirettä on pitänyt eikä paljoa ole ehtinyt täällä "roikkumaan" :D En ymmärrä mihin kummaan ne päivät menevät, ehkä tuolla pimeydelläkin on osansa asiassa kun tuntuu jo että neljän aikaan on ilta ja pitäisi ruveta laittamaan muksuja yöpuulle. Haluan lumen takaisin, kiitos!!!!! ja pakkasta että saadaan luonnon jäät että päästään illalla luistelemaan.
Rassu kävelee, nyt sitten koko ajan. Ihanaa! ,ensi viikolla täyttää puolitoista vuotta ja meillä on lääkärineuvola, vähän jännittää mitä poika painaa varmaan ainakin lähemmäksi 14kg. Ei Rassu mikään pyöreä ole vaan sellainen tivis pakkaus ja nyt kun kävelee tuntuu että ruoka maittaa vieläkin enemmän kuin aikaisemmin...välistä tuntuu ettei tämän ikäinen voi syödä niin paljoa kuin syö.
Masu kasvaa ja pikkuinen on taas kääntynyt pää ylöspäin, närästys palasi sen myötä aivan kamalana, ei edes renniestä ole apua. Nyt täytyy tosi tarkkaan itse miettiä mitä suuhunsa laittaa, kahvin juonnista luovuin nyt sitten suosiolla kokonaan.
Tässä muutama rivi, käykäähän muutkin kiireiltänne kirjoittamassa.
JB72
Kommentit (12)
Kiitoksia tästä vuodesta kaikille nettiystäville=)
Huiskutin kera tyytyväisten lasten(paketit oli mieluisia ja nyt niillä leikitään=)
Joulu meni oikein kivasti. Lahjat olivat mieluisia kaikille ja tännekin saatiin sen verran lunta, ettei ihan musta joulu ollut. :0) Illalla ammutaan raketteja. Isot odottavat "rakettipäivää" innoissaan, mutta saas nähdä miten kuopus suhtautuu. Veikkaan, että sylissä ulkona nyhjää. Ei nyt ainakaan niitä satunnaisia ennenaikaisia paukkuja, mitä pennut ovat ampuilleet ympäri kaupunikia, ole pelännyt, mutta voi olla eri juttu katsella raketteja yms. lähietäisyydeltä. Hyvää vuotta 2009 kaikille nettikavereille!!
adalat + typsyt
ps. Meillä on muuten käynnissä uuden sängyn metsästys kuopukselle. Mielelläni käytetyn ostaisin, mutta ei ole vielä Huutiksessa tai lehtien palstalla osunut silmiin täältä päin myynnissä olevaa jatkettavaa sänkyä. Vieläkös teillä muilla Kotilo"vauvat" nukkuvat pinniksessä?
Meillä ihan raitis uusvuosi lasten kanssa.Ostettu kanssa muutama paukku ja tortilloja syödään=)
Olimmekin miehen kanssa ekaa kertaa kahteen vuoteen kaksin risteilyllä viime viikonloppuna,ja oli kyllä hauskaa=)
Kuopus nukkuu pinnasängyssä ja saa nukkuakkin ainakin vuoden vielä=)Meillä tuo kakkonen oli 3,5-vee kun siirtyi normaaliin sänkyyn joten en pidä kiirusta.Lisäksi pinnasängystä saa meillä laidat pois ja siitä tulee juniori sänky.
Mutta viimistään jos rupeen nelosta jossain vaiheessa odottamaan niin sitten rupeen opettaa kuopusta kerrossängyn alas nukkuu,kun tarkotus et pojat sit jakaa huoneen...mutta katotaan nyt.Vauvakuume aaltoilee ja saa nähä aloitetaanko yritys,kesään asti ainakin käytän vielä ehkäisyä.
Lähtään loppuviikosta vielä reissuun koko perheen voimin.
Huiskutin
Joulufiilis kyllä meni lumien myötä. On niiiiiin piemeetä ja ankeaa. Ulkonakin on vaikea keksiä tekemistä lapsille kun ehtivät jo innostua mäen laskemisesta ja mitäpä tuolla kurassa tekisikään. Esikoinen odottaa pakkasia, että pääsisi opettelemaan luistelua. Viime talvi kun oli mitä oli täällä etelässä niin kertaakaan emme ehtineet edes kokeilla luistimia. Onhan täällä toki jäähallejakin mutta lähde nyt tälläisen katraan kanssa minnekkään jäähalliin kun esikoinen ei pysy pystyssä luistimilla, kakkonen känkkää, että hänkin haluaa kokeilla ja kolmonen ei suostu sellaisissa hänen mielestään vähintäänkin epämääräisissä paikoissa olemaan hetkeäkään yksin.
Kuukausipino voi tosiaan olla hyvä keksintö. Niin vähän tulee täällä itsekin kirjoiteltua kun tuntuu, ettei niin kamalasti mitään uutta ole.
adalat + tyttöset
Kuukauspino on tosiaan OK, voi välillä käydä rustailemassa mitä kuuluu!
Kivaa, että Rassu kävelee nyt! Kuten myös meidän Peppi =) Ei hän juuri enää konttaa =)
Mulla oli menkat jo 5 päivää myöhässä ja ehdin jo vähän innostua, mutta niin se täti tuli kylään. Viides yrityskierto käynnistyi jo, ja kohta ollaan yritetty kauemmin kuin esikoista tehdessä... Tulee jo olo, että eikö tästä nyt tällä kertaa tulekaan mitään. Ja mistä sitä tietää vaikka ei tuliskaan...
Mä sain tänään veronpalautuksia huimat 1300€ ja rapiat päälle, joten hilpasen tästä ostoksille ;o)
T:anttuli yk5
Anttu onkin päässy kunnolla shoppaamaan,itelle tuli satasen verran,mut tärkeintä ettei mätkyjä joudu makasamaan=)Mä oon jo lahjat hankkinu,ja niitä ei tarvii enää stressata.oon niin itsekäs etten osta kun miehelle,kummilapsille(2kpl)ja omille lapsille=)
On kyllä kiva laittaa joulua ihan kotiin,kun ollaan koko perhe kerrankin koolla=)Viikonlopuna leivotaan piparit lasten kanssa.
Ens viikko on pitkästä aikaa sellanen ettei ole mitään pakollisia menoja..yleensä tuo tarkoittaa meillä sitä että joku sairastuu ja ravataan lääkärissä.Ainiin onhan meillä kirppishässäkkää nyt menossa kun ennen joulua haluan tavaroista eroon,myyn lapsilta melkein kaikki pois,ostan sitten uusia jos vauva tulee.Esikoinen on kuitenkin tyttö niin sen kamoja en kauheesti pojille säilytä,ja lapsilla pitkät ikäerot niin en vuosia mahdu säilyttämään.Sukset,monot,kypärät ja luistimet kierrätän..mutta tytön luistimet saa tietysti aina myydä eteenpäin.
Kuopukselle ei ihmeitä kuulu,söi salaa siskonsa suklaata ja iho on sen mukanen..oon kyllä sanonu lapsille et kaikki laitettava niin ylös ettei kuopus saa,mutta aina se jostain jonkun kieletyn syötävän kaivaa...kurjaa vaan kun kutiaa nyt selkä kauheesti=(Päiväunia meillä ei juuri nukuta,ja se stressaa äitiä..kun kaipais hetken taukoa päivään=/Mutta minkäs teet,yöt sit nukutaankin tosi hyvin.
Hyvää viikonloppua kaikkille!!!!
Ei tänne ihmeitä kuulu,mutta nostetaan pinoa=)
Lunta tulee ihan hirveesti ja suurella työllä sain kakkosen kotiin eskarista kun tiet oli ihan tukossa ja vaunut jäi jumiin=)
Pipareita tehdään illalla,kun ne jäi viikonloppuna tekemättä kun esikko alkoi oksentaa=/
Jospa sais joululomalla olla terveenä eikä kellään ois mitään tautia...saahan sitä toivoa=)
Mutta laittakaa muuttkin kuulumisia jos ehditte!!!!
täällä sataa ihanuutta vaakatasossa :D No eipä se tunnu noita muksuja häiritsevän, mukavaa kun taas viihtyvät pihalla.
Me käytiin tänään siellä puolitoista vuotis neuvolassa, painoa 13kg ja pituutta 84,5cm. Rassu käveli ja oli muutenkin tosi reipas antoi tehdä kaikki tutkimukset mukisematta. Keuhkot olivat ok ja korvat siistit ja kauniit... joten en katsonut tarpeelliseksi pyytää sitä kontrolli aikaa astma polille, kyllä sinne sitten päästään jos tarvetta ilmenee. Nyt kaikki on hyvin ja hengitys kulkee tosi hyvin. Odotellaan sitten seuraavaa flunssa aaltoa.
Joku onnellinen oli saanut veronpalautuksia, mulle napsahti peräti 8,50€ ja miehelle mätkyjä vajaa 500€, lisäksi tuli vesilaitokselta tasauslasku kolmelta vuodelta 850€. Joten eipä tarvitse miettiä mihin rahansa laittaa ;)
Kodinhoidon tuki loppuu 19.12 samoin kuntalisä ja äitiyspäiväraha maksetaankin sitten vasta tammikuun lopussa...en kyllä ymmärrä miksi sitä osaa joka tulee jo joulukuussa ei voi maksaa joulukuun lopussa? No meillä kuitenkin talous tämän kestää...onneksi.
Tehtiin viikonloppuna vähän järjestely hommeleita ja osa tavaroista odottaa edelleen paikalleen laittamista, tarttis varmaan ryhtyä tuumasta toimeen eikä vain ajatuksen voimalla yrittää niitä siirtää.
JB72
Mä nostelen tätä pinoa,muut on tainu joulukiireet nujertaa=)
Meilläoli taas isommat poissa,ja tänään tulivat kotiin.OOtan kovasti kun pe alkaa joululoma lapsilla,täytyy kuusi käydä valkkaamassa yms lasten kanssa.
Mites muuten joulupukki?oon kahen vaiheilla,tilanko vai en..ketään tuttua ei siihen pestiin ole ja pelottaa että tilauspukki on huono=/vai ollakko ilman..
Päästiin kirpparilla hyvin tavaroista eroon=)ja ylimääräinen raha joulun alle ei ole yhtään pahaksi=)Pistinkin heti miehen ja kuopuksen tuhlaamaan pennit,ihan ruokaan ne menee=)kerrankin ostetaan kaapit täyteen.
Kuopus kaatui aamulla ja suusta tuli kauheesti verta,loppui kyllä aika pian mutta ei anna tarkastaa mistä se veri tuli=/Aina jotain sattuu ja saa säikähtää=/
Huiskutin
Kamala kiire koko ajan. Vauvakuume on tosiaan nyt taas kerran pakkasella, kun miehen kanssa eilen riideltiin, huoh. Me riidellään ehkä kerran kahdessa vuodessa, ny kyllä koko talo tärisi. Onneksi lapset nukkuivat. Yleensä riita puhdistaa ilmaa, mut ei nyt tässä tapauksessa... Kyllä siinä riidan tuoksinnassa kävi ilmi, että molemmat kyllä epäillään tätä vauvahanketta aika paljon. Että pieni hengähdystauko on tarpeen...
Mutta isompiin uutisiin: Meidän Peppi se sitten meni ja oppi samaan aikaan sekä kävelemään että päiväkuivaksi. Ainakaan hän ei ole viikkoon käyttänyt vaippaa kuin unilla ja kauppareissuilla. Tänään ei käynyt yhtään vahinkoa. Mitään kunnon vahinkoja hänelle ei kyllä edes tule, vaan sellaisia pieniä liruja kun ei lähde vessaan tarpeeksi ajoissa. Paljon on kokonaan kuivia päiviä, mut korkeintaan kahdet housut kastuu, joten näin mennään -todellakin!
Kaikille tsemppiä joulun kanssa, onneks tää aika on vaan kerran vuodessa!
T:Anttuli
Meillä on koko porukka kamalassa flunsassa. Esikoisella on reippaasti kuumetta ja kaksi muuta on räkäisiä. Etenkin kolmonen on niin tukossa, että nukkumisesta ei tahdo tulla mitään, vaikka olen kaikki temput kokeillut. Tässä on nyt melkein viikon yöt menneet enemmän valvoessa kuin nukkuessa ja alkaa kyllä "vähän" jo painaa. Viime yönä nukuin about 4 tuntia ja senkin pätkissä. Kahvin voimalla tässä taas porskutellaan...
Jouluvalmistelut on sentään hyvällä tolalla täällä. Piparit vaan puuttuvat ja pari lahjaa pitäisi vielä käydä hakemassa. Mielettömän hankalaa aina keksiä omille tai miehen vanhemmille lahja. Kummatkaan kun eivät "mitään tarvitse", mutta jotenkin on noloa olla antamatta rakkaille ihmisille mitään ja kun kuitenkin lahjovat aina koko meidän perhettä. Nyt tosiaan puuttuu enää lahja minun vanhemmilleni.
Tosi aikaisin Peppi päätti alkaa päiväkuivaksi! Hienoa! Meillä esikoinen oli kuiva aikaisin, 1,5 -vuotiaana. Kakkonenkin vähän alle 2 v:na, mutta tällä kolmosella ei tunnu olevan mikään kiire pottailun suhteen. Tosin pitäisi varmaan itekin vähän enemmän panostaa siihen pottailuun kun olen ollut vähän laiska sen suhteen. Tuntuu tässä olevan pyöritystä muutenkin ihan yllin kyllin, mutta olkoot se pottailuun panostaminen vaikka minun uuden vuoden lupaukseni. ;0)
Oikein hyvää joulunalusaikaa kaikille!!
adalat + tytöt
OIKEIN HYVÄÄ JOULUA KAIKILLE!
AIHA ja TOMI
[url=http://www.munkuvat.org/kuva/157783][img]http://www.munkuvat.org/thumb/…]