****NELIAPILAT VKO 15****
Laitetaanpas uusi pino meille neljättä kuumeileville pystyyn, kun tuo edellinen on viikolta 12 ja venyy ja venyy...
Kommentit (34)
Mulla myös kp13 menossa ja vasta oviksen oireita...tosin mulla ei nuo ovistestit käytössä...joten kyllä se sieltä tulee toivotaan ainakin niin... Meillä on sit taas yhtäaikaa jännitys päivät edessä, kun odotellaan alkaako menkat vai ei...toivotaan oikeen kovasti ettei ala kummallakaan ja päästäs odottelemaan tammi-vauvoja =)
Aloitin mehut vasta muutama päivä sitten että en tiedä onko vaikutusta. Henkinen vaikutus ehkä suurin:))
Tänään tupsahti postiluukusta ovistesti poikineen. Satsissa oli myös pari raskaustestiä! Tilasin täältä lukemani vinkin mukaan netistä hintaan (9,90) minkä jokatapauksessa aina maksan raskaustesteistä, olen malttamatonta sorttia;) kun kierto on niin pitkä, niin aina jo 30 kohdalla meinaa olla raskaana vaikka menkat alkaneetkin sitten kun pitääkin 32-33!
http://www.babyplus.fi
Niin nuo ovistestit on mulle ihan uutta. Ikinä en ole kokeillut ja malttamattomana varmaan päivää ennen kuin mies tulee matkalta meinaan jo kokeilla... Hauskaa!
Elämästä kaikki irti ja aherteluiloa teillekin;)
keijulilja, kp jotain 10/32-33
Helinän " Mietin tuossa,että pitäskö meidän tehdä kunnon esittelypino itsestämme toisillemme?? -kannatetaanko =) ?- "
k
Siis kannatan esittelypinoa missä voisi kaikki neljännestä haaveilevat esittäytyä jos haluaa. Minä itse tuossa pähkäilen että mikähän mahtaa kiertoni olla kun hormoonikierukka poistettiin 11.3 eikä vieläkään mitään vuotoa kuulu siis ei edes " tyhjennys" vai mikä se on se vuoto mikä pitäisi tulla poiston jälkeen? Ei kukaan mulle mistään vuodoista puhunut kun poistettiin kierukka. No on tossa kyllä isännän kanssa neljännestä puhuttu ihan vakavasti et on se osin aivan tervetullut.
Samat kp:t paukkuu meillä =) Nyt siis kp14. Tänään ovistesti oli vieläkin haaleampi + kuin eilen joka kyllä siis eilen oli ihan silmin havaittava. Harmittaa jos simpat ei enää iskukyvyssä ja mieskin on työreissulla :(
Toisaalta ei kannata ressata tällä asialla. Eiköhän sitä raskaudu paremmin kun on rento ja iloinen mieli ;)
Kannatetaan esittelypinoa!! Kuka aloittaa?
Meillä on ollut pino jo olemassa...kävin sen tuolta jostain nostamassa joten käykääpä puutuvat sinne ittenne jonon jatkoksi lisäilemässä... :D
meillä viime yö meni ihan plörinäksi TAAS joten ihan puhki olen...pikkumieski on ollu tän päivän aivan kärtty ;( en tiedä onko kipeä vaiko vaan väsynyt...
mutta illanjatkoja ja oviksen bongailuja!
nani
Minäkin pinoudun pitkästä aikaa :).
On tämä kuumeilu vain edelleen niin aaltomaista! Ja nyt mennään taas kunnolla pakkasella, joten kesää odotellessa ;D !
Tuosta esittelypinosta, että varmaan on jonkun muun päivitettävä jatkossa, eikös Makkonen sanonut jättävänsä kuumeilut ja lopettavansa täällä sivuilla käymisen? Näin muistelen. Eikä ole häntä tainnut näkyäkään sen jälkeen.
Nyt lähdemme ulos lapsukaisten kanssa nauttimaan auringosta ja keväästä :).
kaakaokirahvi
en ole jaksanut kirjoitella vaan odotellut mitä tuleman pitää ja lukenut muiden juttuja. huomenna tai lähipäivinä siis on taas se kuukauden katkerin hetki, kun menkat alkaa uskon niin on jotenkin pessimistinen olo ja mieskin sanoo että hänellä sellainen tunne ettei vielä ole tärpännyt. inhoan menkkoja! raskaana ollessa on niin ihanaa kun saa olla niiltä rauhassa ja synnytyksen jälkeen, onhan siinä tietysti se jälkivuoto... mulla on menkat alkaneet synn. jälkeen vasta noin 10kk päästä, joten on saanut olla pitkään rauhassa.
nyt jos (ja kun) menkat alkaa ajattelin pitää sellaisen puhdistus/laihdutuskuurin, tilasinkin jo sellaisia tabletteja, onko kellään kokemusta sellaisesta? tuntuu että on ihan tukossa kaikkien raskauksien ja imetyksien jälkeen. pienin on nyt viikon ollut ilman tissiä, joten senkin puolesta voi aloittaa tuollaisen kuurin, aiemmin olen paastonnut, mutta nyt ei se oikein huvita.
olisi tosi kiva kuulla, että edes joku saisi sen plussan, antaisi jotenkin toivoa itsellekin, joten KOVASTI ONNEA TEILLE KAIKILLE, VARSINKIN NIILLE JOILLA OVIS KÄSILLÄ!!!
Olen täällä käynyt aina silloin tällöin kirjoittelemassa vauvakuumeesta ja siitä, että yritys alkaisi nyt tämän huhtikuun menkkojen jälkeen...MUTTA MUTTA; elämä osaa aina näköjään yllättää. Huhtikuun menkkojeni piti alkaa noin viikko sitten, mutta ne myöhästyivät ensin päivän, sitten toisen ja kolmannen...Muutama päivä sitten keskiviikkona päätin huvikseni tehdä raskaustestin, ihan vain varmistaakseni sen, että menkat olivat vain myöhässä jostain muusta syystä kuin raskaudesta. Mutta kuinkas kävikään! Testiin piirtyi kaksi selkeää viivaa ja olen vieläkin ihan ihmeissäni, että miten ylipäänsä voin olla raskaana. Muistaakseni olimme mieheni kanssa maaliskuussa kerran ilman kumia, mutta päivän piti olla varmoista varmoin, koska se oli ihan menkkojen jälkeen. En siis ylipäänsä ymmärrä milloin tämä meidän -todellakin iloinen ja toivottu- " vahinko" pääsi käymään. Eli tällä hetkellä hieman ällistyneenä täällä ollaan ja odotellaan joulukuun vauvaa rv5+0...Siirryn siis pikku hiljaa tuonne odotuspuolelle, jos kaikki menee hyvin. Toivottavasti tapaamme siellä mahdollisimman pian!!!
t. Menninkäinen
Ps. Olin ihmetellyt jo kaksi kolme viikkoa sitä, että hikoilen öisin kuin pikku possu (en siis yleensä hikoile)...Tämä oirekin sai selityksen, muita raskausoireita ei sitten oikeastaan ole ollutkaan vielä.
Aivan mielettömän paljon onnea (IHANAA) =) saat maailman parhaan joululahjan =)
Toivotaan, että meistä mahdollisimman moni seuraa sinua tuonne odotus puolelle =)
Hienoja uutisia :)! Niin se elämä voi joskus tosiaan yllättää.
Minä taas yllätin itseni katselemasta äitiysvaatteita... *nolo* Tässä varmaan kesän aikana aloitetaan sitten " projekti" , eli vauvan yritys :)! Kummasti se ajatus vain muuttuu, ja intoa tuo etenkin nuo plussauutiset! Tulee sellainen olo, että haluaa itsekin vielä nähdä ne kaksi viivaa ja saada sen nyytinkin joskus kainaloon.
kaakaokirahvi
Ensiksi onnittelut Menninkäiselle masuasukista =)
Meillä kuumeillaan edelleen, kp on liki mitään muuta oiretta ei ole, mutta eilen tuli hiivasieni kylään, mikä yleensä tulee antibioottikuurin jälkeen vasta. Esikoisesta tuli ensioireena myös hiivasieni. Ei uskalla edes toivoa...
Sairaalamuistot ovat pääasiassa hyviä raskausajoilta. Kaikkia raskauksiani on vain seurannut kova supistelu raskausaikana. Esikoinen syntyi rv 40 ja sain olla hänen kanssaan 2hengen huoneessa, toisen (synt. rv 38) ja kolmannen (syntyi rv 38) kanssa olin 3hengen huoneessa (melkein yksin kolme päivää molemmista, huonetoverit, kun kotiutuivat samana päivänä, kun huoneeseen tulin). Ruoka maistui sairaalassa hyvin, koska kaikki raskaudet olen voinut pahoin koko raskausajan. Keskimmäisestä tyttärestä olin sairaalassa välillä nesteytyksessä etten kuivu. Ruuat tarvitsi valita suppeasta valikoimasta, koska tietyt ruoka-aineet aiheuttivat pahoinvoinnin (mm. makkara, nakki, ruisleipä, limppu, maustetut ruuat).
Surua meillä on ollut nyt, kun mieheni äiti kuoli. Eikä olla oikein tätä nelosta ehditty kuumeilemaan... mummu, kun lapsilta kuoli yllättäen ja odottamatta, olin juuri keskustellut hänen voinnistaan hoitohenkilökunnan kanssa tiistaina, kun hän torstaina nukkui pois heti yhden tutkimuksen jälkeen. Takana oli leikkaus, joka oli lääkärien mukaan onnistunut... Lapset ovat kysymysmerkkeinä, eikä kaikki edes ymmärrä. Vanhin kohta 5v parhaiten, 3,5v jotenkin ja kohta 2v ei mitenkään
Katsotaan nyt miten tämä tästä alkaa menemään.
Mukavaa alkavaa viikkoa
Nostan vielä tätä pinoa, saa joku kunnian aloittaa uuden :D
Mammariinille ja koko teidän perheellenne pahoittelut mummon poismenon johdosta! Läheisen yllättävä poismeno voi kyllä pysäyttää.. ;(
Menninkäinen: Voi mieletön! Menit sitte plussaamaan, ihanaa! Otahan nyt koko porukka sitte kyytiin mukaan, jookos? Oikein paljon onnea ja hyviä vointeja odotusajallesi!
Ommaa nappaa.. mulla taitaa alkaa menkat! Siis eilen (sori ällöpuheet) rupes jotain tuhrua tuolta alakerrasta joka vessakäynnillä paperiin ilmestymään...mutta mitään sen enempää sieltä ei tuukkaan tai ainakaan vielä...menkkakipuja kyllä on nyt ruvennu ilmestymään, enempi tuolta oikealta puolen...miehelle ku siitä puhuin että mitäs jos oonki raskaana ku juilii tuolla lailla niin vitsiksihän tuo pani " mitä eikö meidän " keskeytetty yhdyntä" olekaan tarkka ehkäisymuoto" :DD Mutta kyllä päällisin tunne on että kohta lorahtaa...Noh, ei siinä jos nuo tulevat menkat sais tän kropan toimimaan joten kuten ja tuo saakelin paino alkais tippumaan ku nyt ei auta yhtään mikään...no varmaan vaan toiveajattelua...
Mää valvoin viime yönä...vauva söi neljältä (ekaa kerran koko 8,5kk elämänsä aikana söi vain yhdesti!!) ja siitä eteenpäin vaan vatvoin asioita...katoin kelloa että mitä lienee niin se oli 6:35 plääh...siis 2,5h valvonu...no kyllä sitte nukutti ku seiskalta kello soi, mutta onneksi ihana mieheni sanoi että jää nukkumaan hän vie esikon kouluun...no me nukuttiin sitte tunteroinen vauvan kanssa..Mutta tulipa vaan mieleeni että miten ihmeessä mää valvoin...yleensä näin ei mulla käy ku raskausaikana!! siis mää en ruukaa valvoi itekseni ilman syytä öisin vaan nukun ku tukki ja syötän vauvan istaalleenki etten nukaha kesken kaiken (mutta onpa käyny monesti niinki että olen vauvan laittanu omaan sänkyynsä ja sitte ite nukahtanu siihen istaalleen...)...no tää on vaan tätä kuumeisen äidin toiveajattelua :) Suotakoon se meille vai kuinka on??
Täytyy mennä, itku kuuluu...muka puolen tunnin päikkärit riittää pah sanon minä :DD
nani kera poitsujen
Kai tuohon greippimehuun turtuu, kun tänään maistui jo suht juotavalle..mitäs me emme tekisi sen suhteen,että pääsemme plussailemaan ;) Mä aloitin tuon mehun juonnin, kun menkat alkoi ja jostain luin,et ainakin 2dl pitäs vähintään juoda mieluummin enemmän joten itse olen koittanut n. 4dl päivässä juoda..
Sun mies kotiutuu sitten hyvällä hetkellä ;) saa ainakin mukavan kotiintulon ;) muistahan ahkeroida jotta pääsemme jännäämään, et joko plussia tulee =) Itse myös elän täs jänniä päiviä..täytyy koittaa " ahkeroida" ;)