Jos et ole itse kokenut, et voi tietää.
Minua niin ärsyttää nämä äidit, jotka uskovat tietävänsä kaiken! Etenkin ns. helppojen lasten äidit uskovat olevansa aivan ylimaallisia kasvattajia.
Itse olen esimerkiksi langennut tähän ansaan, kun olen uskonut, että tiedän, miten imetys saadaan onnistumaan. Esikoista imetinkin 14 kk ja onnistuneesti. Toisen lapsen kohdalla maito vaan loppui puolivuotiaana. Ja minä kun olin aina paasannut kaikille, että niin ei VOI käydä!
Siis: ellet ole itse kokenut, pidä suusi kiinni. Ja vaikka olisit kokenutkin, et silti tiedä toisen ihmisen/perheen tilanteesta kaikkea.
Kommentit (3)
tuntuu olevan se että minä tiedän kaiken kun lapseni tekee tietyllä tavalla. En voi ymmärtää että
joku toinen ei tee, syytän äitiä laiskaksi ja vaikka miksi....(oma lapseni on aina ollut onneton nukkuja ja vaativa, tietysti minua syytetään kun se ei onnistunutkaan opettaa omaan koppaan yksin heti laitoksella...). Ei olla kun neuvolan ja lääkärin voimin selvitetty miksi se ei nuku...
Mulle on ihan sama mitä muut ajattelee mun äitiydestä;minä tiedän mikä ja mitä olen ja millainen olen äitinä ja mikä on parhaaksi lapselleni.
Ja aina on syy vanhemmissa kun minun lapsenikin teki niin ja niin...