Gallup:lapsivesien menopaikka
Ihan uteliaisuuttani ois hauska tietää...kuinka monella on mennyt lapsivesi julkisella paikalla?
Kenties jossain kaupassa? apteekissa? Yleisessä kulkuneuvossa?
miten tilanne on jatkunut sitten lätäkön ilmaantuessa lattialle?!...
:)
t:Minttusuklaa rv 39+6 kohta vaihtuu lasketun ajan puolelle...jänskää.....
Kommentit (14)
kotona molemmissa raskauksissa =) Ja nyt mielenkiinnolla odottelen, miten tämän kolmannen kanssa käy. Molemmat synnytykset on siis alkaneet vesien menolla. Ekasta yöllä heräsin tunteeseen, että nyt tulee jotain muuta kuin pissaa ja tuli koko ajan tihkumalla. Kakkosen kanssa kattelin illalla sängyssä telkkaria ja torkahdin. Heräsin siihen kun mahasta kuului ja tuntui selvästi NAPS ja kerkesin just seisomaan sängyn viereen ja hetken päästä olinkin jo aikamoisessa lammikossa... Tuli siis tosi voimalla ja mitäs jos kolmaskin synnytys noudattaa samaa kaavaa ja just jossain yleisellä paikalla =) Kiva olis mennä housut märkänä pitkin kyliä...
yrttimaaria 11+4
Niin elikkä esikkoa ootin, ja oli ollu jo kuukauden verran kipeitä(tai niin sillon luulin) supistuksia, ja ajattelin että varmaan lähtee käyntiin supistuksilla(olin ihan varma) no viikot oli39+0 ja pistin nukkumaan, ei kuulunu supistuksia sinä päivänä, yhden aikaa yöllä heräsin ku pissatti, ihmettelin että miten on niin märkä sänky ja säikähdin että oon pissannu sänkyyn, ja ku se märkä oli jo osaksi kuivahtanut, no laitoin valot päälle ja yllätykseksi valkoinen lakana oli vihertävä:D olin hirveä järkyttyny, toimin ku robotti, sanoin miehelle että nyt syntyy vauva, nousin ylös menin vessaan, soitin äitille ja laitoin siteen, äitilleki vaan tyynenä sanoin että vedet meni ja lähetään sairaalaan, tilattiin taksi, mentiin pihalle ja ku taksi tuli niin tajusin että voi apua mulla on kohta lapsi, ja aloin panikoimaan, höptin kuskilleki ties mitä sekoja.. en muista matkasta mitään.. no synnytys ei käynnistynyt niin 39+2 käynnistettiin ja poika synty 39+3:Den panikoi toivottavasti tämän kakkosen kohdalla:D
Tästä on ollut keskustelua aiemminkin ja on jäänyt sellainen mielikuva että tosi harvoin vedet menee missään kaupassa tms. kun on liikenteessä. Onneksi - oishan se vähän kiusallinen tilanne :).
Itsellä meni myös kun olin juuri mennyt sänkyyn ja alkanut katsoa leffaa.
heräsin klo 4 yöllä pieniin supistuksiin rv39+6 ja menin keittiöön syömään :) sitten kun pääsin sänkyyn takaisin tuli sellainen outo-fiilis että nyt tapahtuu jotain.. nousin sängystä ja vedet posahti lattialle :) ei siis sänky kastunut!
voi kun tässä toisessakin alkaisi vesien menolla!
cec 18+4
vaan yöllä vessassa vessareissun yhteydessä kun nousin pytyltä. Ja vettä meni koko ajan. Isoimmistakaan siteistä ollu mitään hyötyä! No, suihkussa oleskelin pari tuntia ja sitten lähdettiin sairaalalle. Autolla olisi ollut 5minuutin matka, mut kun se ei käynnistynykään talvipakkasessa niin mentiin sitten kaupunkiLINKAL..
Kyl siinä varmaan kanssamatkustajat hieman ihmetteli mun tuskaista olemusta, kun mahaa ei näkyny lainkaa (rv41+3) ja supistuksetki alko sen matkan aikana heti kipeinä ja alta 5 minuutin välein.. Puol tuntia kärvistelyä :( Ja tais se linkan penkkikin jäädä märäks. Noloa!
Suosittelen kyl ennemmin lanssia tai taksia, ettei näin nolosti käy.. Nyt odotellaan ja katsellaan miten toisen kanssa käy =D
Ufa (rv37+6) & Viivi (piakkoin 1v2kk)
että alkuviikosta tuli suojattua tuo meidän syksyllä ostama jenkkisänky _varmuuden vuoks_ muoveilla ja pyyhkeillä, ettei käy vahinkoa :)
Kesken päivällisen laiton alkoi liristä. Ei napsahtanut kertaheitolla jättilätäkköä vaan lorahteli pitkin iltaa. Mieluummin olisi saanut tulla kerralla kaikki kuin että joka askeleella kauhallinen ja vessareissuilla puoli ämpärillistä seuraavaan aamuun saakka ;-)
Sängyn muovitan tälläkin kertaa hyvissä ajoin varmuuden varuiksi - ja omalla autolla kun on laitokselle lähdetty niin nippu pyyhkeitä peffan alle auton penkkiä suojaamaan :-)
Ensimmäisestä alkoi lapsivettä tihkumaan kun olin menossa aamulla suihkuun, hölmönä katselin, että mitä sieltä pikkuhiljaa lirisee, pyyhe auton penkille ja menoksi...
Toinen oli neuvolan odotustilassa, ensin kastu housut, juoksin vessaan ja käsipyyhepaperia valtava nippu housuun, joutu vaihtaa toisenkin nipullisen, sen verran paljon tuli.
Kuunneltiin vauvan sydänäänet ja sain terveyskeskusosastolta sellaisen ison vaipan ja vielä auton penkin suojaksi toisen ja lähdettiin sairaalaan.
Ei se niin noloa ole, kun vatsa kuitenkin näkyvissä. Minullekin moni toivotti onnea matkaan...:)
seppäskä 34+3
kesken monopoly- pelin.. mies luuli, että nyt ajauduin konkurssiin, kun naamani venähti ihmetykseen. Luulin nimittäin,että pissasin housuuni ja mietin pääni puhki, miten pääsen siitä pois kenenkään huomaamatta.. Kun sitten nousin seisomaan, vedet hulahti kerralla ja oli kuin olisi sangosta kaadettu! Mies meni paniikkiin, minä aloin etsiä koiralle hoitajaa ja pakata kamoja. Vasta tunti vesien menon jälkeen eka suppari tuli. Saa nähdä, miten tämän tulevan kanssa :)
-annu 28+1-
Esikoista odottaessani olin jo valmiiksi sairaalassa, synnyttämättömien osastolla yliaikaisuuden vuoksi.
Muistan, että heräsin aamuyöstä kamalaan pissahätään, nousin sängystä ulos, ja tuntui kamala paineen tunne alapäässä, sitten kuului kuin " naps" , ja johan lorahti :D
Seisoin sängyn vierellä jalat ristissä ISON lätäkön keskellä ;), miettien lurahtiko multa pissat housuun :D
Mietin alanko kiljumaan :D, mutta en sitä tehnyt, sillä huonekaverini nukkui sikeästi ;)
Painoin hoitajakutsu-nappia, ja yöhoitaja tuli ovelle, kysyen, että " mikä hätänä?"
Nolona tuumasin, että " en tiedä lorahtiko lapsivedet vai pissa" ;), osoittaen lammikkoa missä seisoin :D
Hoitaja pyysi tutkimushuoneeseen, jossa totesi, että " selkeästi lapsivettä, se on menoa nyt..." ;), ja siirryin toiselle osastolle, odottamaan supistuksia...seuraavana iltana vasta syntyi tytär :)
Kahdella seuraavalla kerralla lapsivedet ovat menneet leikkauspöydälle, sillä suunnitellulla sectiolla ovat syntyneet kaksi seuraavaa lapsukaista.
Keskimmäisen syntyessä ihmettelimme mieheni kanssa " lakanan" takaa, että " mikä tuo lorahdus oli?" ;), ihan kuin ammeellinen vettä olis kaadettu lattialle :D
Lääkäri tuumasi, että " lapsivedet" ;)
Tiedän jo valmiiksi, että seuraavankin kerran lapsivedet menevät (oletettavasti ainakin ;) ) leikkauspöydälle, jonne kapuan syyskuussa ;)
Olin mennyt nukkumaan ilman mitään supistuksia. Heräsin 1.30 valtavan kovaan potkuun ja hetki sen jälkeen lämmintä alkoi tuntua jalkovälissä. Unenpöpperössä kesti hetken ennen kuin tajusin sen olevan lapsivettä. Nousin sängyn viereen ja alkoi oikein kunnon suihkutus. Seisoin vain siinä ja ajattelin, että en voi liikkua ettei huushollin kaikki lattiat kastu, mutta kun jatkui vaan niin joksin vessaan. Sellainen määrä oli, että viidessä minuutissa oli yöside märkä. Mietin että mitäs keksis ja hokasin esikoisen housuvaipat. Revin vaipasta sivut auki ja tunkesin alkkareihin. Jouduin vielä yhden vaipan vaihtamaan ennen sairaalaan lähtöä. Varusteet ei kuitenkaan riittäneet sairaalaan asti, vaan kaikki housut ja auton penkillä olleet pyyhkeetkin kastuivat. Supistukset alkoivat noin puoli tuntia vesien menon jälkeen.
Kotona on mennyt molemmista pojista.
Ekasta vedet tuli aamulla wc-käynnin jälkeen suoraan nousun jälkeen lattialle. Määrä oli suht ok, koska terveyssiteellä pärjäsin autolle ja siitä sairaalaan. 15 tuntia vesien menosta, niin poika oli maailmassa.
Toisella kertaa, kun ei oltu sänkyä suojattu, niin vedet meni sänkyyn. Olin juuri nukahtanut illalla ja mies vielä valvoi, kun tuntui poks ja vesi tuli. Vesi oli vauvan ulosteesta värjääntynyt vihreäksi, joten patja meni vaihtoon. Tällä kertaa vettä tuli niin paljon ettei edes esikoisen vaippa pitänyt vettä. Sairaalan pihalla, kun nousin autosta, niin housut oli aivan märät yläosasta lahkeisiin. Muuten esikoisen kanssa sama kaava eli 15h vesien menosta ja toinen poika oli maailmassa.
Nyt kolmas on tuloillaan vko 32 ja todella toivon, että vedet menisi. Tästä tietää niin helposti, että sairaalaan tulee lähteä. Ilmoittelen jos olen niin " onnekas" että saan julkisen paikan märäksi...
Esikoisen kanssa yöllä heräsin siihen, että jotain tulee mutta ehdin vessaan, kun tuli tihkumalla. Piti vielä varmistaa laitokselta mitä teen kun en ollut varma ja viikkoja oli vasta 37+3. Pyysivät tulemaan ja tyttö syntyi samana iltana.
Pojan kanssa en edes huomannut, että vedet olisivat menneet mutta kätilö sanoi, että kyllä ne on jossain vaiheessa tulleet, kun ei mitään enää ole.
Toisen tytön aikaan lähdimme heikkojen supistelujen takia ja vedet menivät tarkkailussa. Sen jälkeen alko jatkuvat supistukset ettei kävelemään pystyny. Aina siinä supistusten välissä sitten sanoin miehellä, että nyt juostaan jotta joskus saliinkin päästään!!
Neljännen la marraskuun alkupuolella joten saas nähdä kuinka tällä kertaa käy.
Moschino rv 10+
Olin menossa nukkumaan juuri, sanoin miehelleni että laitan muovifroteen
lakanan alle... varmuuden vuoksi.
Pääsin sänkyyn, olin n 5min ehtinyt olla kun HUPS, vedet meni :D
Mies oli ehtinyt mennä autotalliin hommiin, äitini oli meillä.
Äitini juoksi autotallille paniikissa :) ja huusi miehelleni että hänen pitää tulla heti sisälle. Synnytys alkaa, lapsivedet meni.
Mies ei uskonut :D Tuli kyllä sisälle kun ilmeisesti pelkäsi että anoppi
humauttaa päähän jos ei tule :D
Seisoin jalat haralla ilman housuja kylppärin lattialla ja lapsivettä valui koko ajan. Mies kysyi hölmistyneenä, " mitä sä oikein teet" :D
No siitä meni n 45 min kun oltiin laitoksella :) Matkalla tuli ekat supistukset