Vietkö lapset hoitoon jos olet itse sairaana?
Kommentit (12)
Mieluummin olen sairaana lasten kanssa kuin lähden roudaamaan niitä minnekään.
Lapsi on ollut päiväkodissa kaksi vuotta enkä sinä aikana ole kertaakaan ollut kipeä, joten kokemuksella en voi puhua.
mutta pari kertaa on ollut just noin, että mies vie ja hakee.
Ja kuinka pitkiä lastenne hoitopäivät oikein ovat? Jos normaali työpäivä on 8 tuntia, niin hoitopäivä on 9 tuntia. Ja minusta se on kyllä liian pitkä lapsille.
Ehkäpä en, ellen ihan kuolemankielissä ole.
Vierailija:
Ja kuinka pitkiä lastenne hoitopäivät oikein ovat? Jos normaali työpäivä on 8 tuntia, niin hoitopäivä on 9 tuntia. Ja minusta se on kyllä liian pitkä lapsille.
Vierailija:
Tai muuten sairas. Kyllä silloin on kaikille paras, että äiti saa levätä rauhassa ja paraneekin joskus.
Jos olen niin hyvässä kunnossa, että pystyn viemään lapset itse hoitoon, pystyn tekemään etätöitäkin. Jos taas en pysty kuskaamaan lapsia edes päiväkotiin asti, tuskin pärjään heidän kanssaan koko päivää yksin kotonakaan... Eli silloin mies on hoitaa viemisen ja hakemisen, itse lepään kotona (myös sitten, kun mies tulee kotiin lasten kanssa). Sama toisinpäin.
Meillä onneksi molempien työaika joustaa tarvittaessa paljonkin ja työmatkat molemmilla on lyhyitä, eli ei tule lapsillekaan systeemistä mammuttihoitopäiviä. Kivempaa heillä siellä on kuin puolikuolleen äidin/isän kanssa kotona!
En minä ainakaan millään pystyisi olemaan poissa töistä, jos olisin niin hyvässä henkisessä/fyysisessä kunnossa, että pystyisin huolehtimaan lapsista mieheni työpäivän ajan yksin. Eli lapset ovat tietenkin silloin hoidossa, jos itse olen sairaslomalla. Tai sitten minäkin teen edes osapäiväisesti töitä kotona.
Ei meillä ainakaan, miksi minäkään? Eiköhän aikuisten tule keskittyä sairaslomalla sairastamaan ja lasten terveinä leikkimään (ja mm. ulkoilemaan) normaalisti.
niin vien, jos en, kotona ovat.