Anoppi luulee jyräävänsä minut,
jos esim kommennan 3-vuotiasta lastani, hakemaan wc. stä paperia, kun nenänsä vuotaa, niin eikös p-leen anoppi ole heti sanomassa, kyllä mummi hakee. Koko ajan vastaavaa " ylitsekävelyä" . . Tekisi mieli sanoa, ettei tarvitse tulla tänne neuvomaan.
Kommentit (10)
Munkin anoppi tekee samaa, jos sanon vaikka lapselle että mennääs syömään lihapiirakkaa niin anoppi sanoo että et kai sä nyt mitään lihapiirakkaa ota vaan makaronilaatikkoa jne. Ja jos joku huomauttaa asiasta niin sulkeutuu viikoksi makuuhuoneeseensa itkemään kuinka kukaan ei kuuntele tai kunnioita häntä ja hänen neuvojaan.
Ja pyydän siis hakemaan/tekemään sellaisia juttuja, mitä tuonikäinen jo pystyy itse voi. Eihän lapsista ikinä tule oma-aloitteellisia, jos kaikki tulee, kuin manulle illallinen.
Kuinka paljon ne mummot ovat teillä, jos koko kasvatus menee pilalle siksi kun mummo niistää 3-v nenän?
ja sitten vielä mummi ihmettelee, kun 3/4 osaa lapsistaan on muuta kuin, ns normaaleja. ap
ja tuo paperin haku oli vain esimerkki, eihän se lapsi siitä mene pilalle, mutta saa ristiriitaisia signaaleja aikuisilta. ap
Mutta jos joka päivä olis paapomassa niin ei sitä kyllä kestäis kukaan
6 tai joku
jossa kiellän ehdottomasti anoppia saamasta lapsia, jos meille mieheni kanssa jotain tapahtuu. Siinä on sellainen ihminen, joka EI osaa kasvattaa lapsia.
johonkin tuo täytyy purkaa, kun ei miehellekään voi ja näin valmistautua seuraavaan vierailuun=) ap
Mulla ihan samanlainen anoppi. On paljon lasten elämässä mukana, mikä sinänsä hieno asia. Hoitaa lapsia ja on kiinnostunut heidän elämästään. Mutta aina kun olemme yhdessä, lapsi saa juuri noita " vääriä signaaleita" . Vaikea selittää, jos ei ole kokemusta. Mutta jo esim. minä sanon ja päätän, että nyt lapsi A menee tuonne ja lapsi B tuonne niin anoppi tekeekin toisenlaisen ehdotuksen, vaikkei ole enää kyse siitä että pitäisi pohtia mitä tehdään vaan sen olen jo minä päättänyt ja kertonut lapsille.
Juuri tästä syystä meillä lapset käyttäytyvät villisti ja näyttävät ulkopuolisten silmin huonokäytöksisiltä lapsilta silloin kun liikumme yhdessä appivanhempien kanssa. Olimme esim. tapahtumassa, jossa piti käyttäytyä tietynlailla ja kun lapsi ei käyttäynyt, kielsin ja annoin varoituksen. Anoppi jyrää tämän tyyliin halaamalla lasta ja ehdottamalla jotain muuta. Ihan kuin lasta ei saisi koskaan rankaista. Jos ovat meillä ja vien lasta jäähylle, anoppi menee ja päästää lapsen pois ja kutittelee ja vetää leikiksi. Minusta mummo saa ihan vapaasti tehdä mitä lystää silloin kun hoitaa lasta, mutta jos me olemme porukassa, silloin pitäisi kyllä vetää yhteen hiileen.
Meillä ei tuollaista katseltaisi.