Tylsä sadepäivä. Miten kulutatte aikaa taaperon kanssa
Kommentit (7)
Piirrellä jaksaa hetken, mutta eipä oikein muuhun riitä keskittyminen ja taidot.
Kuunellaan musiikkia ja lauletaa/tanssitaan mukana. Tehdään vaikka sämpylöitä jotta lapsikin saa " leipoa" eli sotkea taikinalla. Maalataan sormiväreillä, luetaan satuja, mennään vaikka naapuriin kylään tai lutsutaan vieraita, lähdetään kaupungille.
Näitä teen alle 2v kanssa.
Meillä ei leipominen tulisi kuuloonkaan, kun ruokaakaan ei pysty tekemään, kun lapsi haluaa syliin silloin
anna " tiskata" lavuaarissa haarukoita ja lusikoita tai omia muovileluja
anna leikkiä lavuaarissa merileikkiä pikkueläimillä tai muovilaivoilla
askarrelkaa kädenjälki tai jalanjälkiaskarteluja (niistä tulee tosi hienoja)
anna tehdä sormiväreillä täpliä paperille ja piirrä itse niille naamat
(esim. pupuja ym).
Tehkää tolloaskarteluja silkkipaperista (siis lapsi rypistää mytyn ja laittaa sen liimatulle kohdalle (esim. punainen sydän iskälle iloksi), näitä osaa tehdä ihan pienetkin
anna piirtää veiliukoisilla tusseilla ikkunaan
muovailuvahoilla pyöritä itse palloja ja anna lapsen leikkiä lyttykonetta joka lyttää niitä. Tai muovaile johonkin loruihin sopivia muotoja ja loruttele samalla
lukekaa kirjoja ja tehkää palapelejä, käykää uimassa / kirjastossa
anna järjestellä haarukkalaatikkoa
leikkikää teekutsuja
tuon ikäinen nauttii suunnattomasti pyykin kanssa läträämisestä, esim. kaada puhtaat pyykit sängylle ja anna velloa niitten kanssa samalla kun järjestelet paikoilleen
tehkää talouspaperirullasta, risistä ja foliosta sadetikku ja kuunnelkaa sen ja oikean sateen samanlaisuutta
Noi oli niitä esimerkkejä joita tehdään lapsen kanssa. Meillä viihdytään hyvin itekseenkin ja päikkäritkin on.
Voi ehkä katsoa peiliin jos melkein 2v ei viihdy itekseen jotta edes ruuan saisit tehtyä.
-5-
opetelkaa yhdessä. Kyllähän ihan pienenkin lapsen kanssa voi ryhtyä askartelemaan. Kerros ikä tarkemmin, niin minä annan vinkkejä