Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Karpit! Neuvoja kaivataan!

Vierailija
08.04.2008 |

Mä olen aloittanut vähähiilihydraattisen dieetin ja päivän hiilihydraatit on alle 20 g:ssa. Oli paljon helpompaa jättää leipä ja pasta sun muut pois ruokavaliosta, kuin mitä olin kuvitellut. Mutta onko paha juttu, jos proteiineja ja rasvaa on suurin piirtein saman verran ruokavaliossa? Rasvaahan pitäisi olla eniten. En vain saa rasvaa tarpeeksi alas, en tykkää pekonista tms., en käytä maitotuotteita jne.

Lisäksi mä urheilen n. 700 kcal edestä joka päivä, joten kalorivaje, millä selviän näkemättä nälkää ja voin hyvin, on n. 1300 päivässä. Tiedän, että se on paljon, mutta mä syön kuitenkin n. 1400 kcal päivässä. Luuletteko, että tuolla selviää ja paino putoaa? Vai meneekö säästöliekille? Kun kuitenkin sitä proteiinia ja kaikkia vitamiineja tulee tarpeeksi. Itse tunnen oloni tosi hyväksi ja pirteäksi, lieneekä sitten sitä ketoosia?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

karppaus infon foorumilla, sieltä löytyy kaikkeen vastaus :)

Vierailija
2/13 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa sun pitäisi kuitenkin hahmottaa nyt kaksi asiaa:

1) Hiilari ja rasva ovat energianlähteitä, proteiini on rakennusaine. Jos hiilarit on alhaalla ja rasvaa tulee liian vähän, kroppa käyttää proteiinija (myös sun omia lihaksia) energiantuotantoon. Tätä et taatusti halua.

2) Kalosri ei ole kalori. Hiilarikalori lihottaa enemmän ruin rasvakalori (siis silloin, kun hiilarit ovat alhaalla), koska hiilarit laukaisevat insuliinintuotannon ja sitä kautta varastoituvat helpommin. Rasva ei nosta insuliinia.

Rasvamäärän saaminen täyteen ei ole vaikeaa. Syö avokadoja ja pähkinöitä joka päivä, ja se on jo hyvä alku. Sun kroppa sekoaa ennen pitkää jos näännytät sen kuvailemallasi tavalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunge vaikka öljyä joka paikkaan, esim salaattiin. Tee majoneesia.

Vierailija
4/13 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

entä oliivit?

Vierailija
5/13 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tunnen itseni kylläiseksi ja pirteäksi, otan kalaöljyä, kalsiumia ja vitamiineja purkista, ja olen ihan tyytyväinen. Syön omasta mielestäni monipuolisesti lihaa, kalaa, kanaa, kasviksia, nuo rasvat vain ovat vähän " vaikeita" . Kai se on sitä, kun on oppinut tähän asti valitsemaan ne vähärasvaiset tai rasvattomat vaihtoehdot ja nyt yhtäkkiä pitäisi makuaistin tottua tuhdimpaan ruokaan.

Olisko tonnikala öljyssä hyvä vaihtoehto? Avokado on ok, pähkinöistä en pidä ja ikinä en saisi öljyä lusikallista alas:)

Vierailija
6/13 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvasta se suurin osa energiasta pitää saada. Itse paistan kasvikset reilussa voissa, syön majoneesia lisukkeena, pähkinöitä, oliiveja, prosenttisuklaata ja salaattiin aina öljyä.

Vierailija
7/13 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä urheilet kuin kilpaurheilija.

Jos syöt proteiineja oikein, eli noin 500 g proteiiniruokaa (lihaa, kanaa, kalaa, munia) päivässä (mitä hieman epäilen jos et käytä maitotuotteita), niin saat puhdasta proteiinia n. 80 g/pv.

80 g puhdasta rasvaa ei kata energiantarvettasi koska liikut noin paljon. Vaikka prykisitkin laihduttamaan niin kroppa " nääntyy" väkisinkin ja menee säästöliekille. Enemmän rasvaa -> laihdut nopeammin.

Sääli ettet pidä pähkinöistä. Ethän vain käytä mitään kevyttuotteita? Rasvamäärän saaminen täyteen ei oikeasti ole vaikeaa, melkein riittää kun ei välttele sitä.

Vierailija
8/13 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vittu, et vaikutatte viisailta karppaajat!!! Anteeks vaa!!! Eikö helpommalla voi itseään rääkätä??

Vierailija
9/13 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karpatessa ei travitse lisätä proteiinin määrää suosituksista, mutta suurin osa suomalaisista syö lähtökohtaisesti aivan liian vähän proteiinia.

Suomessa syödään toiseksi vähiten proteiinia euroopassa, meidän takana on vain Albania.

Eikä kaiken proteiinin tarvitse olla vain jotain filettä, vaan karpin kannattaa osata oikeasti laittaa ruokaa.

Vierailija
10/13 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävelen aamulla 30 min töihin, mikä vie sykemittarin mukaan 170 kcal, sama takaisin, eli siinä on jo 340 kcal. Sitten n. 45min - 1 h crosstrainerilla illalla kun katson telkkaria ja siinä menee n. 400 kcal. Ei ole meillä kilpaurheilijaa lähimaillakaan:)

Mutta täytyy yrittää lisätä noita rasvoja vaikka öljynä salaatiin tai sitten majoneesina.

Vierailija
11/13 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös avokadosta saa yllättävän paljon rasvaa. Noita tuotteita käyttämällä ei välttämättä tarvitse hirveän paljon läträtä näkyvällä rasvalla.

Vierailija
12/13 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kokeile " juoda" oliiviöljyä esim. muutama ruokalusikallinen silloin tällöin. Itse olen karppiruokavaliolla silloin tällöin, en painonpudotustarkoituksessa tosin ja olen tehnyt niin kun olen arvellut rasvojen olevan heikoilla.

Vierailija
13/13 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

, mullakin tulee aina karppivaliolla hyvä ja pirteä fiilis ihan muutamassa päivässä. Apteekista voit myös käydä ostamassa ketoositikun jolla voit varmistua asiasta :)