Te raskaana olevat naiset!
Kertokaa mulle teidän raskauden ensioireista! Ihan niistä ekoista heti ovulaation jälkeen. Koska oireet ilmaantui ja minkälaisia oireita? Osaa sitten itse tarkkailla omaa kroppaa ennen oletettua menkkojen alkua! Kiitos jo etukäteen!
Kommentit (14)
Unohdin väsymyksen joka oli aivan kauhea. Yleensä en pysty nukkumaan kuin 7-8h yössä mutta silloin saatoin nukkua vaikka koko päivän jos oli vapaapäivä. Nukahtelin myös sohvalle kesken puheluiden:)
..mulla selkeä oire heti ovullaation jälkeen oli itkuherkkyys. Mies arvasi heti että nyt on tärpännyt,en kuulemma ollut oma itseni ! Kollotin jos minkälaisesta syystä :)
Toinen " oire" , mitä ei ennen ollut oli verenpunaiset raskausarvet rinnoissa, eli tissit pompsahti heti suuremmiksi.
Tällästä meillä !
Sadeorkidea + Napsu 12 + 6
selkein ensi oire oli rintojen kipeytyminen.Olin myös ehkä hieman väsyneempi ja itkuherkempi. Vatsani toimi myös useamman kerran päivässä ja teki koko ajan mieli syödä pihvejä, joita mulla tulee normaalisti harvoin syötyä.
Minulla ainut oire on aina ankara väsymys. Vaikka päiväunet nukkuu niin ei auta. Se väsymys on aivan mahdotonta. Pahoinvointi minulla alkaa vasta myöhemmin. Eli väsymys oireena jo siinä vaiheessa kun menkat myöhässä.
Varma merkki jo ennen raskaustestiä oli minulla itkuherkkyys. Lapset naureskelivat minulle, kun Nalle Puhkin itketti ihan vietävästi. Toinen oli viluinen olo, ihan kuin kuume olisi nousussa. Klassiset raskausoireet tulivat minulle sitten plussauksen jälkeen.
t. massumamma rv 18.
ja hassu oire joka aiemmistakin.herätessä pakko venytellä raajoja kunnolla.aina raskauden aikana,ei muulloin=)
Sitten ne tavalliset kannatinkivut jo ennen +:ssaa.
Tissit mulla ei kauheesti oo koskaan aristanut eikä huonoa oloakaan kovasti.
Mulla jo monta päivää ennen oletettuja menkkoja, muistaakseni jo kp 21/28-30, alkoi iltapalelu ja suu oli rutikuiva koko ajan. väsymys tuli seuraavana noin viikko tästä ja pahoinvointi noin 7rv:llä.
Ananas 34+4
Hei,
minua huimasi jo ennen plussaa, esim. saunan jälkeen ja jos nousi sohvalta ylös reippaasti yms. Rinnat aristivat ensimmäisessä, tässä toisessa ei niinkään. Kahvi alkoi tökkiä myös ennen plussaa ja siitä se mieskin tiesi. Pahat hajut tulivat heti kohta mukaan kuvioon: tiskikone (vaikka tyhjänä), painomuste yms.
Täällä peukut pystyssä teidän puolesta!
T. Arkis
Ensimmäisestä raskaudesta ekat oireet olivat rintojen kuumotus ja kipuilu ja alavatsassa kipeitä kouristuksia.
Toisesta raskaudesta en edes tiennyt ennen kuin huomasin, että kahvi haisee pahalle, ja laihdutuskuuri ei edennyt sitten yhtään, paino ei tippunut yhtään vaikka teki mitä, sitten vasta huomasin menkkojen poissaolonkin, ja myös sen miten tuhottoman pahalla tuulella olin ollut jo monta päivää, siis todella huonolla tuulella :)
tässä raskaudessa ei ollut sen kummempia ennakko-oireita. Ihan itsekkin hämmästyin raskaudestani.
Kaikkien raskauksien alussa on ollut kuitenkin yksi ja sama alku oire, nimittäin pissan haju muuttuu pistävämmäksi.
Mulla oli seuraavia oireita jo ennen kun tein raskaustestiä. Koko ajan oli nälkä ja söinkin jatkuvasti. Paleli ja väsytti aivan kamalasti. Pissahätä tuntui olevan myös jatkuva. Arvasinkin näistä olevani raskaana... Minulla ei rinnat heti pullahtaneet tai ollut mitään kipuja.
ensimmäiset oireet oli armoton väsymys ja huono olo. Erityisesti kaikki voimakkaat hajut (kahvi, mausteet, etikka) kuvottivat oikeen kunnolla.
-Maikkoo + vavva 22+0
Esikoisesta selkeä oire oli rintojen kipeytyminen (toisesta ei alussa lainkaan, vasta selkeästi myöhemmin). Toisesta muistelisin, ett ainakin ihmettelin jalkojen kylmyyttä (silti jalat olivat ihan jääkalikat, vaikka oli monet sukat päällekkäin!) ja nuhaisuutta / tukkoisuutta eli oli sellainen olo, että nenän limakalvot ovat turvonneet. Niin ja oli sellainen olo, että olisi hieman lämpöä (koskaan en mitannut). Mitään flunssaa mulle siis ei tullut, että uskon noiden kaikkien oireiden (lieviä!) liittyneen juuri tuohon raskautumiseen. Mitähän muuta... väsymystäkin tuli aika pian, mutta mielestäni vasta joitakin päiviä myöhemmin.
Ai niin ja päänsärky, jota monesti ollut juuri ennen tädin tuloa, ei nyt ollut lainkaan :)
Vajaata viikkoa ennen kuin tädin olisi pitänyt tulla kylään, oli maha yhtenä päivänä tosi kipeä ja luulinkin jo, että nyt se taas saapuu, viimeistään yöllä. Mutta ei mitään...
Esikoisesta tuli oletettujen menkkojen aikaan kahtena aamupäivänä hieman vuotoa, mutta oikeestaan ei juuri mitään siteeseen asti. Ja illaksi yleensä tyrehtyi. Ja parin päivän jälkeen loppui kokonaan. (mulla oli siihen asti monasti ollut ns. tuhruvuotoa muutamaa päivää ennen menkkoja, joten en silloin tavallaan ihmetellyt)
T: Peggy rv26+0
Kuukautisten alkamispäivänä ja paria päivää ennen aivan tajuton vatsakipu. Luulin vaan että ne alkavat ja kivut normaalia kovemmat. Jouduin syömään triplat normaalista kipulääkemäärästä. Positiivisen testin jälkeen vielä viikon verran kipuja ja rintojen aristus. Huono olo ja väsymys sitten rv7 alkaen.
Maha oli kipeä niin kuin kuukautiset olisivat alkamassa. Töissä hikoilin kuin pieni possu, en kyllä tiedä johtuiko raskaudesta. Pahoinvoinnista en kärsinyt muuten kuin iltaisin jos en muistanut syödä. Minulla ei ole muuta ollut mutta kavereilla on ollut myös rintojen aristusta.