Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuravaatteiden huuhtelusta...

07.04.2008 |

Hei,

miten te huuhtelette kuravaatteet päivittäin? Minusta tuntuu, että olen kokeillut eri tapoja, eikä millään oikein saa vaatteita puhtaaksi ja sitä paitsi lattiat tulevat hiekkaisiksi :-)Ei niitä jka päivä boi koneesenkaan pistää, eivät ne kuivu aamuksi ja olisihan se energian ja vedenkin tuhlausta!

Jos vain pyyhin kurahousut ja -rukkaset kostealla rätillä, ovat suht puhtailta näyttäneet vaatteet kuitenkin aamulla hiekkaiset tai ainakin rätin jälkiä täynnä.

Jos jätän kurahousut haalarin ja saappaiden päälle " paketiksi" ja huuhtelen suihkulla, kastuu haalari varovaisuudesta huolimatta kuitenkin helposti.

Minulla on khh:ssa kunnollinen teräsallas, mutta ei siinä siinä juuri muuta mahdu huuhtomaan kuin rukkaset ja kumpparit. Kurahousuja olen huuhtonut kylppärissä joko lattiakaivon lähellä tai sitten vessanpöntön päällä. Molemmilla tavoilla kuraa roiskuu ympäriinsä. Kylppärin lattian huuhtelu ei ole mikän kiitollinen tehtävä

Myös silloin, kun ripustan vaatteet kuivumaan irralliseen kuivaustelineeseen, valuu lattialle ikävästi kuravettä.

Vinkkejä otetaan vastaan! Onko kukaan esim. ostanut laakeaa paljua huuhtelua varten? Miten siitä sa huuhdottua/viskattua hiekat pois? Saako hiekkaa edes kaataa vessanpönttöön? Sekä helpotus nykytilaan että tulevaisuuteen sopivat ideat ovat tervetulleita: meillä on kesällä edessä kylppäriremontti ja mietin, olisiko suihkuseinästä ja sen yhteydessä korkeareunaisesta lattia-altaasta iloa. vai kerjääkö sen kanssa vain kosteusvaurioita? Meneekö tuollainen allas tukkoon hiekasta?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vanhassa kerrostaloasunnossa vielä amme kylppärissä ja siellä huuhtelen kuravaatteet.

Siis suihkulla huuhtelen kurahousut ym varusteet. Siiten jätä kuivumaan sinne kylppäriin ja aamulla ovat kuivat. Ei ne pelkällä vedellä suihkuttelemalla puhtaaksi lähde. Joskus olen heittänyt kurikset ammeen pohjalle ja päälle lorauttanut vägäh pyykinpesuainetta ja sitten sienellä puhdistanut ne, ja tietenkin huuhtelu.

Koneessa pesen sitten kun ovat tarpeeksi likaiset. Olen kokenut kuristen putsaamisen ns ' turhaksi' kun ne kuitenkin likaantuu seuraavana päivänä.

Saisitko jollain tavalla ne kurikset tungettua sinne teräsaltaaseen ja perään hieman pesuainetta ja sillä tavalla pestyä ne kurikset?

Kuivattamisesta vielä sen verran, että jos käytät irrallista telinettä ja et halua sitä kuravettä lattialle niin laita vanha paksu pyyhe tai vanha muovifrotee lattian suojaksi, näin ei tarvitse ainakaan lattiaa pestä.

Itse kuivattelen kylppärissä jossa sellainen teline seinällä (edellisten asuakkaiden jäämistöä) ammeen yläpuolella. Kuivahtavat siinä nopsaan yön yli.

Valitettavasti ei tainut olla meikäläisestä hirveesti apua. Toivottavasti keksit ratkaisun.

Vierailija
2/4 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähemmän kone vettä vie kuin käsinpesu. Kokeilin myös muutaman kerran huuhdella suihkulla (säädettynä vesihierontaan eli vesi tulee paineella), mutta eihän ne puhdistuneet.

Päätin, että taloudellisin ja helpoin tapa pestä vaatteet koneessa. Jos lasten vaatteiden mukanaan tuoma hiekka tukkisi viemäriverkoston, se olisi ollut tukossa jo aikoja sitten...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse riisun tytön kurahousuista ja kumppareista jo ulko-oven kynnyksellä - hän astuu ulos molemmista siis yhdellä kertaa suoraan sisälle. Kurahousu-kumpparipaketin harjaan tähän tarkoitukseen varatulla auton lumiharjalla alustavasi saman tien ulkona rappurallilla ja ripustan ovenkahvaan kuivumaan. Illalla hiekat ja kurat ovat kunnolla kuivuneet ja harjaan ne huolellisesti pois. Haalarit eivät tämän jälkeen toki ole puhtaat, mutta ne ovat siistit seuraavaa käyttöä varten. Niistä ei saa vaatteisiin tai käsiin likaa, mikä mielestäni riittää. Kunnon kurakaudella heitän kurikset pesukoneeseen ainakin kerran viikossa em. menettelyn lisäksi. Sama homma pätee kurakintaiden kanssa.

Vierailija
4/4 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tuulikaapissa khh:n teräsallas ja sen hanan yhteydessä sellainen harjapäinen suihku. Oraksen sivujen perusteella oikea nimi on näköjään pikapesin. Ei kuravaatteet silläkään täysin puhtaaksi tule, mutta kuitenkin sellaiseksi, että voi hyvin laittaa seuraavana päivänä päälle ja hajut saa pysymään poissa. Nykyistä puhtaammaksikin ne varmaan saisi tuolla harjalla, mutta teen yleensä vaan sellaisen pikaharjauksen. Meidän pesukoneen pikapesu vie puolitäytölläkin lähes 50 litraa vettä, joten tuolla harjasysteemillä pääsee paljon vähemmällä vesimäärällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän