Nimipulma jatkuu
Mies sitten lyttäsi Josefiinan ja Lilian täysin eilen. Josefiina kuulemma liian vanhanaikainen ja Lilia kummallinen. Syy tietysti se, että oli miehelle uusi nimi.
Aion käyttää vielä väsytystaktiikkaa tuon Lilian suhteen. ;)
Mutta mietin myös Oliviaa. Sopisiko se Joonaksen ja Juulian siskolle? Siinä minusta sama yhteneväisyys idea mitä tuossa Liliassa... siis suhteessa tuohon Juuliaan. Vai mitä mieltä olette?
Ainoastaan häiritsee se, että onko se kovin yleinen nimi? Itse tunnen yhden 6 vuotiaan Olivian, en muita.
Kommentit (10)
En tykkää oikein tuosta Lilian nimestä. Se kuullostaa jotenkin ruotsalaiselta.... tai jotain. Ei kuitenkaan miellytä. Ja jos nimi on Lilian ja kysytään kenen se on niin vastaus on: Se on Lilianin. Jos nimi on Lilia niin vastaus on: Lilian.
Mä siis tarkoitin, että voi jollain mennä nimet sekaisin, kun Lilian genetiivimuoto on sama kuin Lilianin perusmuoto :)
Minustakaan Olivia ei ole hirmu yleinen nimi (ainakaan etunimenä). Tämän päivän suosikkinimet pysyvät kuitenkin niin " harvinaisina" , että todennäköisyys siihen, että luokalla olisi esim. kolme samannimistä on aika epätodennäköistä (vrt. esim. Sari tms aiemmin). Kaunis nimi tuo Olivia mielestäni!
Entäs nimet Lyydia, Vivia/Vivian, Aurelia? Tai perinteisemmät Emilia tai Sofia?
kaunis on Sofia. Ja se minusta sopisikin tuohon ehkä jatkoksi. Ainut vaan että ehdotin sitä jo viimeksi tytölle ja mies sanoi silloin heti, että ei käy. En osaa sanoa olisiko muuttanut mieltään sen suhteen.
Sopii hyvin, samanoloinen. Sofia olisi myös kaunis.
Juuliasta ja Joonaksesta mulle ainakin tulee mieleen etsiä muita nimiä kaksoisvokaalilla, mieleen tulee ainakin
Seela
Neela
Mi(i)lia
Liina
Eliisa
Aliisa
Aliina
Siiri
Veera
(ja
Leena
Tuula...)
Tuulia olisi ehkä liian " Tatu-ja-Patu" Juulian kanssa.
Muita
Viola
Ilona
Elina
Mutta jos mietit sen yleisyyttä, miten olisi ilman o:ta Livia? tai Liivia?
(tai Lidia, Linnea.)
Onko sulle ehdotettu jo Lumiaa?
Entä Daalia?
:)
Joonaksen ja Juulian siskon nimeksi:
Jemina?
Janette
Jade
Joonaksen ja Juulian siskon nimeksi ehdottaisin J:kirjaimella alkavaa nimeä, kuten isommilla sisaruksilla:
Jemina (jota jo ehdotettiin, sopisi minusta tosi hyvin)
Jessina/ Jessiina
Jasmin/ Jasmiina/ Jasmi
Jatta
Jade/ Jadessa
Jerina
Janni/ Jannika
ettei vaan mene liian helpoksi?! ;)
Jaadia
Jacinda
Jasmina
Jadea
Jadelia
Jadeliina
Jelena
Jalina /Jaliiina
Jalmiina
Jamelia
Jemilia
Janella
Janesse
Janna
Jannaliina
Jannariina
Jasmi
Jasminna
Jasminda
Se on paljon yleisempi kuin Lilia, muttei silti kovin yleinen. Ja mun mielestä Lilia menee muutenkin sekaisin Lilianin kanssa, kun sitä taivuttaa esim. " Kenen se on? Se on Lilian."
Olivia on hirmu suosittu nykyään. ia-päätteensä vuoksi se tietty sopii pariksi Juulialle.