Tytölle kaunis erikoinen nimi! En osaa päättää...
Vahva tunne on että tyttö tulossa, joten tytön nimiä olen enemmän miettinyt.
Nimi saisi olla kansainvälinen ja erikoinenkin, kunhan ei kovin yleinen Suomessa! Vanhat suomalaiset nimet eivät kolahda.
Olen itse miettinyt tytölle etunimeksi:
Noelle (minusta todella kaunis ja tällä hetkellä 1. vaihtoehto)
Bianca (tätä epäröin, onko liian hienosteleva?)
Nanda
Manda
Toiseksi ja/ tai kolmanneksi nimeksi
Lumi (tähän perään sopisi mielestäni 3. nimi)
Alexa
Alessa
Amelie
Othilia
Lisää ehdotuksia ottaisin mielelläni vastaan, ja mielipiteitä näistä jo mainitsemistani nimistä. En millään osaa päättää parasta nimeä vaikka olen yhdistellyt näistä paljon eri vaihtoehtoja. Kommentoin sitten ehdotuksia. :)
Isosisaruksella on kansainvälinen n-kirjaimella alkava etunimi ja sukunimeemme sopii erikoinen nimi myös.
Kiitos paljon jo etukäteen! :)
Kommentit (10)
Fiona
Felicia
Nicola
Victoria
Alexandra
Fredrika
Joanna
Monica
Louise
Abby
Adela
Amy
Angelina
Antonia
Mariana
Melanie
Leonora
Denise
Celeste
Jordana
Sabrina
Sophia
Stella
Mielipiteitä miettimistänne nimistä:
Noelle -> todella kaunis! Minusta ei tarvitse Noellen olla syntynyt jouluna. Ehkä kivempikin ettei ole niin " itsestäänselvä" nimi.
Bianca -> ihan söde, mutta itse vierastan vähän noita vieraita kirjaimia. Mutta teille ehkä hyvä, kun haette kansainvälistä nimeä.
Nanda -> jotenkin liian " töpö" nimi, ihan kuin loppuosa jostain, jotenkin lempinimimäinen.
Manda -> sama kuin yllä
Lumi -> kaunis. Itse tykkää muodosta Lumia kuitenkin enemmän. Lumi tosiaan tarttee kolmannen nimen perään.
Alexa -> tämäkin musta vähän " töpö" . Alexandra olisi minusta kauniimpi, tai Alexia.
Alessa -> tulee mieleen koko ajan että joku on alennuksessa.
Amelie -> tämä on kaunis. Kiva mielleyhtymä siihen Amelie-elokuvaan ja kauniiseen pääosan esittäjään.
Othilia -> nätti tämäkin. Mä olen vähän huono näissä ulkomaisissa nimissä kun itsellä vain suomalainen suku.
Ehdotan etunimeksi:
Mianna
Miranda
Minea
Annabella
Daniela
Danielle
Aurora
Eli esim.
Mianna Lumi Alexandra
Noelle Alexandra
Noelle Amelie
Noelle Lumi Aurora
Noelle Lumia
Noista saisi tosi monta kaunista yhdistelmää :)
Noelle - Tosi kaunis nimi, vaihtoehdoista olisin Noellen kannalla. Ja teillä kun on N-kirjaimella alkava isompi sisaruskin jo. :)
Bianca - En ole koskaan tykännyt, juuri sen hienostelun vuoksi.. Jossain sarjassa oli ärsyttävä Bianca joskus aikanaan, siitä jäänyt paha maku myös itse nimeä kohtaan.
Nanda - Tuntuu jotenkin että nimestä puuttuu jotain..
Manda - Sama kun edellinen.
Lumi - Todella kaunis nimi, sopii hyvin toiseksi nimeksi.
Alexa - Ok.
Alessa - Tuntuu, että jotain puuttuu.. Alessia minusta nätimpi muoto.
Amelie - Kaunis nimi.
Othilia - En jotenkin tykkää.
Yhdistelmiä esimerkiksi:
Noelle Lumi Alessia
Noelle Amelie
Noelle Lumi Alexandra
Noelle Vanessa
Noelle Edermira
Minustakin se Noelle on tosi kaunis nimi, eikä sillä minun mielestäni olisi niin väliä, onko lapsi syntynyt jouluna vai ei.
Toinen vastaava olisi
Natali, Natalii, Natalia, Natalja ym.
Sitten tuli tuosta Biancasta mieleen hieman " hienostelemattomampi" Blanca. (minusta tämä on nätimpikin.)
Entä Naomi/ Naome?
Nuo toisnimivaihtoehdot ovat kaikki kauniita, minulle mieluisin on tuo Amelie, tosin vielä nätimpi olisi minusta Amelia, niin ei tulisi se elokuvakaan liikaa mieleen. (Ja Noellen perään sopii paremmin a-kirjaimeen päättyvä...) Alessa on myös tosi kiva!
Minusta voisi hyvin olla vaikka NOELLE ALESSA. (Aivan täydellinen nimi!!)
Miltäs kuullostaisi Olesia? Tai Odessa?
Noelle Alexa Olesia?
Olesia tai odessa eivät oikein kolahda, Amelia on kyllä todella kaunis vaikka jotenkin Amelie on vielä noista kahdesta suosikkini.
Amelia taitaa olla helpompi lausua varsinkin Noelle- nimen kanssa.
Esikoisen nimi on Naomi, joten se ei käy vaikka onkin ihan suosikki:)
Lisää kommenteja otan mielelläni vastaan!:)
jessica
jennica
milena
miranda
minja
minka
daniela
sofiia
enea
lila
fanny
greetta
hilda
micaela
amanda
unna
serafiina
natalia
josefiina
mitä mieltä noista?
Lumi amelia othilia
lumi alexa amelie
Noelle on kaunis, tai sitten Noella.
Mites olisi Noelle Lumi Ottilia?
Noelle - minusta sopii vain jos vauva syntyy joulun aikoihin
Bianca - tulee mieleen Bianca Jagger
Nanda- jos haluat kv nimea niin tan voi sekoittaa intialaiseen pojan nimeen Ananda
Manda - Mandy tai Mandi olis enemman kv, ainakin taalla Englannissa missa Amanda on 40-sten naisten nimena suosittu.
Jos haluat kv niin entas Lucia? Paloma? Isolde? Nicola (vai tuleeko peruna mieleen?)
Lumi (tähän perään sopisi mielestäni 3. nimi)
Alexa
Alessa
Amelie
Othilia
en oikein osaa tassa vaiheessa ehdottaa muuta kun en viela saanut selvaa kasitysta nimimaustasi....
Ja kun sanoit erikoinen niin tarkoitatko Suomessa harvinaista nimea?